Пан Василь із Замостя, що на Вижниччині, уклав договір на виготовлення пластикових вікон ще 21 липня цього року. Чоловік одразу заплатив аванс 8,5 тисячі гривень (повна сума замовлення – 12 тисяч гривень). Замовив 16 вікон і троє дверей у новобудову. Однак настала зима, а хата досі стоїть без вікон і без дверей.
– Виготовити вікна нам обіцяли впродовж місяця, – розповів батько Василя Дмитро Іванович, який допомагає синові будуватися. – Термін виконання замовлення минув, і ми звернулися до цієї фірми. Там пообіцяли через тиждень встановити вікна. Минув тиждень, другий, а результату жодного. І так впродовж чотирьох місяців нас "годували" обіцянками. Тоді почав вимагати повернути мені гроші. Вони пообіцяли віддати через три тижні. І так продовжувалося весь цей час. Нарешті отримав від фірми писульку, що договір розірвано і що гроші в сумі 8,5 тисячі гривень повернуть упродовж двох тижнів.
Скільки разів доводилося їздити з Вижниччини до Чернівців, чоловік уже й не пригадує. Після чотирьох місяців спроб добитися встановлення вікон він звернувся зі скаргою до обласного управління у справах захисту прав споживачів і каже, що готує позов до суду.
– Син хотів жити окремо, а мусить жити у свата. Будинок завершити не можемо, навіть світло не проведеш, бо вікон немає, – скаржиться Дмитро Іванович.
Щоб віддати гроші, продають машину
Чому так довго не виготовлено вікна, пояснили у ТМ "ЛіОпласт".
– Цей замовник справді днями приходив до нас. Ми йому пояснили, що у фірми вкрали значну суму грошей. Міліція приходила, задокументувала факт крадіжки. Можна сказати, що це форс-мажорні обставини, через них і затримали виконання замовлення. Зараз продаємо свої транспортні засоби, щоб повернути людям гроші. Але на продаж машини потрібен час. Тому ми й видали клієнтові розписку, що зобов’язуємося повернути йому суму авансу впродовж двох тижнів, – розповіла підприємець Оксана ВУЙЦІК.
У договорі не написано, коли виготовлять вікна
За словами Надії КУТИНІНОЇ, головного спеціаліста обласного управління у справах захисту прав споживачів, це не перша скарга на вказану фірму. Найбільша проблема – у неправильно складеному договорі.
– В угоді на встановлення вікон і дверей, яку підписували клієнти фірми, не вказано час виконання замовлення, – пояснила Н. Кутиніна. – Там лише зазначено, що термін виконання робіт – із такої-то дати. Тобто дата початку робіт обумовлювалася, а про їхню тривалість і час завершення нічого не написано. І люди підписали цей договір!
Зараз управління готує лист до фірми-виробника вікон із вимогою внести зміни до договору. Однак за законом споживач спочатку має звернутися безпосередньо до приватного підприємця і висунути йому свої вимоги. Потім замовники вікон можуть написати заяву до управління у справах захисту споживачів. Далі управління отримує згоду з Києва на перевірку підприємця, на якого надійшла скарга.
– Споживачів не повинно турбувати, що у фірми вкрали гроші чи виникли інші проблеми, – каже Н. Кутиніна. – Справа ж дійшла до того, що людям по три-чотири місяці не встановлювали вікна, дочекалися до того, що настали холоди. А люди ж розраховували поселитися в будинок, гроші немалі вклали в аванс! У такому випадку раджу споживачам позиватися до суду. Згідно зі статтею 22 Закону "Про захист прав споживачів", суд розглядає питання компенсації і матеріальної та моральної шкоди. При цьому держмито у справах про захист прав споживачів не стягується. (Н. Макушинська)
4-12-2009, 10:22
0
1 668