Обіцяних вікон селяни чекають чотири місяці
Пан Василь із Замостя, що на Вижниччині, уклав договір на виготовлення пластикових вікон ще 21 липня цього року. Чоловік одразу заплатив аванс 8,5 тисячі гривень (повна сума замовлення – 12 тисяч гривень). Замовив 16 вікон і троє дверей у новобудову. Однак настала зима, а хата досі стоїть без вікон і без дверей.
– Виготовити вікна нам обіцяли впродовж місяця, – розповів батько Василя Дмитро Іванович, який допомагає синові будуватися. – Термін виконання замовлення минув, і ми звернулися до цієї фірми. Там пообіцяли через тиждень встановити вікна. Минув тиждень, другий, а результату жодного. І так впродовж чотирьох місяців нас "годували" обіцянками. Тоді почав вимагати повернути мені гроші. Вони пообіцяли віддати через три тижні. І так продовжувалося весь цей час. Нарешті отримав від фірми писульку, що договір розірвано і що гроші в сумі 8,5 тисячі гривень повернуть упродовж двох тижнів.
Скільки разів доводилося їздити з Вижниччини до Чернівців, чоловік уже й не пригадує. Після чотирьох місяців спроб добитися встановлення вікон він звернувся зі скаргою до обласного управління у справах захисту прав споживачів і каже, що готує позов до суду.
– Син хотів жити окремо, а мусить жити у свата. Будинок завершити не можемо, навіть світло не проведеш, бо вікон немає, – скаржиться Дмитро Іванович.
Щоб віддати гроші, продають машину
Чому так довго не виготовлено вікна, пояснили у ТМ "ЛіОпласт".
– Цей замовник справді днями приходив до нас. Ми йому пояснили, що у фірми вкрали значну суму грошей. Міліція приходила, задокументувала факт крадіжки. Можна сказати, що це форс-мажорні обставини, через них і затримали виконання замовлення. Зараз продаємо свої транспортні засоби, щоб повернути людям гроші. Але на продаж машини потрібен час. Тому ми й видали клієнтові розписку, що зобов’язуємося повернути йому суму авансу впродовж двох тижнів, – розповіла підприємець Оксана ВУЙЦІК.
У договорі не написано, коли виготовлять вікна
За словами Надії КУТИНІНОЇ, головного спеціаліста обласного управління у справах захисту прав споживачів, це не перша скарга на вказану фірму. Найбільша проблема – у неправильно складеному договорі.
– В угоді на встановлення вікон і дверей, яку підписували клієнти фірми, не вказано час виконання замовлення, – пояснила Н. Кутиніна. – Там лише зазначено, що термін виконання робіт – із такої-то дати. Тобто дата початку робіт обумовлювалася, а про їхню тривалість і час завершення нічого не написано. І люди підписали цей договір!
Зараз управління готує лист до фірми-виробника вікон із вимогою внести зміни до договору. Однак за законом споживач спочатку має звернутися безпосередньо до приватного підприємця і висунути йому свої вимоги. Потім замовники вікон можуть написати заяву до управління у справах захисту споживачів. Далі управління отримує згоду з Києва на перевірку підприємця, на якого надійшла скарга.
– Споживачів не повинно турбувати, що у фірми вкрали гроші чи виникли інші проблеми, – каже Н. Кутиніна. – Справа ж дійшла до того, що людям по три-чотири місяці не встановлювали вікна, дочекалися до того, що настали холоди. А люди ж розраховували поселитися в будинок, гроші немалі вклали в аванс! У такому випадку раджу споживачам позиватися до суду. Згідно зі статтею 22 Закону "Про захист прав споживачів", суд розглядає питання компенсації і матеріальної та моральної шкоди. При цьому держмито у справах про захист прав споживачів не стягується. (Н. Макушинська)
– Виготовити вікна нам обіцяли впродовж місяця, – розповів батько Василя Дмитро Іванович, який допомагає синові будуватися. – Термін виконання замовлення минув, і ми звернулися до цієї фірми. Там пообіцяли через тиждень встановити вікна. Минув тиждень, другий, а результату жодного. І так впродовж чотирьох місяців нас "годували" обіцянками. Тоді почав вимагати повернути мені гроші. Вони пообіцяли віддати через три тижні. І так продовжувалося весь цей час. Нарешті отримав від фірми писульку, що договір розірвано і що гроші в сумі 8,5 тисячі гривень повернуть упродовж двох тижнів.
Скільки разів доводилося їздити з Вижниччини до Чернівців, чоловік уже й не пригадує. Після чотирьох місяців спроб добитися встановлення вікон він звернувся зі скаргою до обласного управління у справах захисту прав споживачів і каже, що готує позов до суду.
– Син хотів жити окремо, а мусить жити у свата. Будинок завершити не можемо, навіть світло не проведеш, бо вікон немає, – скаржиться Дмитро Іванович.
Щоб віддати гроші, продають машину
Чому так довго не виготовлено вікна, пояснили у ТМ "ЛіОпласт".
– Цей замовник справді днями приходив до нас. Ми йому пояснили, що у фірми вкрали значну суму грошей. Міліція приходила, задокументувала факт крадіжки. Можна сказати, що це форс-мажорні обставини, через них і затримали виконання замовлення. Зараз продаємо свої транспортні засоби, щоб повернути людям гроші. Але на продаж машини потрібен час. Тому ми й видали клієнтові розписку, що зобов’язуємося повернути йому суму авансу впродовж двох тижнів, – розповіла підприємець Оксана ВУЙЦІК.
У договорі не написано, коли виготовлять вікна
За словами Надії КУТИНІНОЇ, головного спеціаліста обласного управління у справах захисту прав споживачів, це не перша скарга на вказану фірму. Найбільша проблема – у неправильно складеному договорі.
– В угоді на встановлення вікон і дверей, яку підписували клієнти фірми, не вказано час виконання замовлення, – пояснила Н. Кутиніна. – Там лише зазначено, що термін виконання робіт – із такої-то дати. Тобто дата початку робіт обумовлювалася, а про їхню тривалість і час завершення нічого не написано. І люди підписали цей договір!
Зараз управління готує лист до фірми-виробника вікон із вимогою внести зміни до договору. Однак за законом споживач спочатку має звернутися безпосередньо до приватного підприємця і висунути йому свої вимоги. Потім замовники вікон можуть написати заяву до управління у справах захисту споживачів. Далі управління отримує згоду з Києва на перевірку підприємця, на якого надійшла скарга.
– Споживачів не повинно турбувати, що у фірми вкрали гроші чи виникли інші проблеми, – каже Н. Кутиніна. – Справа ж дійшла до того, що людям по три-чотири місяці не встановлювали вікна, дочекалися до того, що настали холоди. А люди ж розраховували поселитися в будинок, гроші немалі вклали в аванс! У такому випадку раджу споживачам позиватися до суду. Згідно зі статтею 22 Закону "Про захист прав споживачів", суд розглядає питання компенсації і матеріальної та моральної шкоди. При цьому держмито у справах про захист прав споживачів не стягується. (Н. Макушинська)
Повернутися назад