Замість надійної та довговічної побутової техніки виробники зараз випускають товар, здатний прослужити всього три-п’ять років. Розрекламовані сучасні холодильники та пральні машини виходять із ладу в декілька разів швидше, ніж добротна техніка минулих часів.
Пральними машинами й пилососами, які ще два-три роки тому буковинці скуповували під час кредитного буму, зараз завалені ремонтні майстерні. Переважно "лікують" техніку допенсійного віку, якій не більше двох років, але вона вийшла з ладу до закінчення строку гарантійного терміну.
Якість сучасної техніки з кожним роком стає дедалі гіршою, розповів головний інженер сервісного центру "Електросервіс" Максим АЛЕКСАШИН:
– Метал і пластмасу тепер використовують значно гірші. Виробники переносять виробництво до країн Азії, а здешевлення виробництва позначається на якості. Також поширеним стало автоматичне зварювання деталей техніки. Цей процес займає мало часу, але виріб виходить суцільним і замінити будь-який внутрішній елемент неможливо. Якщо ж деталь виготовляє працівник, виріб не є суцільним, і внутрішні його частини можна замінити. Але такий принцип виробництва займає багато часу і є дорожчим.
За словами головного інженера, хоча виробники й економлять на виробництві техніки, вони аж ніяк не роблять її дешевшою. Собівартість виготовлення деталей знижується, вони швидко виходять із ладу. А коли людина приносить поламану техніку в ремонт, її часто ставлять перед фактом, що полагодити річ коштує майже стільки ж, як купити нову. Така тенденція відстежується останні два-три роки.
Причому це стосується не лише китайської техніки, а й виробів європейських фірм. "Стажувався в Німеччині на одній із фірм, а там це закладено в принципи роботи фірми, – каже М. Алексашин. – Тобто виріб повинен служити під час гарантійного строку, а після гарантії може добре працювати протягом трьох-п’яти років. Хоча в паспорті техніки вказано термін експлуатації років десять!
– Трапляється й таке, що і продукція відомих брендів не протягує гарантійного строку, – неохоче зізнається продавець магазину побутової техніки Ольга. – Техніка реально служить півтора-три роки.
Механізми цілеспрямованого виводу побутової техніки з ладу прості: матеріали, які використовують при їхньому виробництві, тріскаються, кришаться, перегорають за невеликий термін, закладений виробником. За кілька років у пральних машинах псуються гумові прокладки, згорають двигуни та тріскаються баки. В холодильниках протираються тонкі трубки системи охолодження. Фреон випаровується. Міняти чи ремонтувати їх практично немає сенсу.
Ремонт у деяких випадках міг би продовжити життя приладу. Але виробники й у цьому разі виявляють творчість: завод на певний час перестає випускати деталі, які найчастіше псуються.
– Старі німецькі механічні пральні машини використовували більше електроенергії, але були надійними, – каже майстер з ремонту пральних машин Олександр. – Сучасна електроніка економніша, але дуже вразлива та дорога в ремонті. Наприклад, одна плата коштує від 100 доларів.
Ще одне слабке місце імпортної техніки – непристосованість до складних умов експлуатації в нашій країні. "Техніка ламається швидше, ніж зазначено гарантійним строком, часто через нестабільну подачу електроенергії, жорстку воду", – каже директор сервісної фірми Валентин ГРИНЧУК.
правила покупки
Із двох подібних моделей оберіть ту, в якої довший гарантійний термін.
Краще, якщо виріб виготовлено
в країні, якій належить бренд.
Скажімо, якщо марка австрійська, потрібно, щоб і виготовлено техніку було в Австрії.
Інструкція повинна
бути з українським
перекладом.
При купівлі радьтеся із незалежним спеціалістом (зазвичай продавці – це вчорашні школярі чи студенти, тому фахову консультацію навряд чи дадуть).
Прослідкуйте за оформленням паперів, зверніть увагу на
печатки, штампи, дати, назву
торгової точки.
Купуйте товари у точках продажу, що мають відповідний сертифікат.
Звіряйте номер та назву моделі виробу із записом у гарантійному талоні.
УВАЖНО ВИВЧАЙТЕ ІНСТРУКЦІЮ І НЕ ПОРУШУЙТЕ ПРАВИЛ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ВИРОБУ.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ!
Щоб не обдурили з гарантією
Через короткий термін служби домашньої техніки потерпають і продавці – їм доводиться мати клопоти з гарантійним ремонтом. Тому деякі реалізатори неправильно оформлюють документацію при купівлі. Тоді покупець не може довести свою правоту.
– Щоб уберегтися від цього, слід уважно перечитати всі папери при купівлі виробу, прослідкувати за тим, чи проставив продавець необхідні печатки з назвою магазину, прізвище, ім’я, по-батькові, якщо це приватний підприємець, термін дії гарантійного талону та дату продажу, – розповідає завідувач юридичного сектору облуправління у справах захисту прав споживачів Зоя ШТОГРИНА.
20-08-2009, 10:43
0
1 794