До редакції "МБ" звернулася мешканка села Топорівці Новоселицього району Домка ЗАДОРОЖНА. Вона розповіла, що вікна і двері, які вона замовила наприкінці минулого року у чернівецькій фірмі "ЄвроТехБуд", виявилися неякісними.
– Робітники фірми ледь не розбили півстіни, коли встановлювали нове вікно, – скаржиться пані Задорожна. – У ті щілини, що утворилися між каркасом вікна і стіною, можна було руку просунути! А після першого дощу вікна почали протікати, резина всередині вікна відстала від основи.
"Не залишу цю справу просто так"
Проблеми виникли не тільки зі встановленими вікнами, але й з дверима. Жінка замовила двоє зовнішніх дверей, одні з яких для центрального входу, а інші – для бокового.
– Не одразу, але ми виявили, що двері виготовлено неякісно, – бідкається Домка Георгіївна. – Придивившись, помітили, що арка в отворі для склопакета зроблена косо. На внутрішньому боці дверей помітна вся зварка. Вгорі не вистачає захисної плівки. А ще накладки на дверях погнулися. Хіба так повинно бути у дверей вартістю 6800 гривень?– обурюється пані Задорожна. – А на других дверях майже всю зиму не був встановлений склопакет, через що у будинку зіпсувався паркет.
Жінка неодноразово зверталася зі скаргами до директора фірми "ЄвроТехБуд" Миколи Мельника. Частину недоліків було усунено.
– Змінили тільки накладки на дверях, – розповідає пані Задорожна. – Замість тоненьких із тирсоплити поставили нормальні дерев’яні. Але за це додатково взяли ще 400 гривень. Мовляв, піднявся курс долара. Але ж у договорі ціни були вказані у гривнях.
– Не залишу цю справу просто так. Я заплатила за ці вікна і двері 17 тисяч гривень! То чи маю я право вимагати належної якості? – ділиться наболілим Домка Георгіївна.
Домка Задорожна написала заяву до обласного управління у справах захисту прав споживачів із проханням розібратися у ситуації.
– Спочатку вони взялися мені допомогти, – каже пані Задорожна. – Приїжджали з експертною комісією, щоби визначити, чи справді ці вікна і двері неякісні. Походили-подивились на це все, та й поїхали. І жодного акту чи ще якогось документа я не отримала – ні відразу, ні згодом поштою, – сказала жінка. – Хоча мені пообіцяли, що змусять фірму в триденний термін усунути всі недоліки.
– Ми усунули всі недоліки, зазначені в письмовій заяві пані Задорожної до нашої фірми, – каже головний менеджер фірми "ЄвроТехБуд" Тетяна КОСТИК. – Замінили накладки до дверей. Двері економ-класу, які замовила Домка Георгіївна, передбачають встановлення МДФ-накладок саме з тирсоплити, а не з дерева. При виготовленні цих дверей нам не вдалося підібрати відповідний колір накладок, тому згодом ми їх замінювали саме з цієї причини. Таким чином, ми переробили двері з економ-класу у стандарт-клас. Ця різниця, до речі, коштує більше тисячі гривень. Ми ж не стали брати грошей з пані Задорожної за цю переробку. А ті 400 гривень – залишок по договору, не сплачений замовником. Адже на момент розрахування у Домки Задорожної не було достатньої кількості грошей, і ми домовилися, що як тільки ми усунемо всі недоліки у роботі, вона заплатить нам решту грошей.
На всі встановлені конструкції ми надіслали пані Задорожній поштою гарантійний талон. Надсилали його рекомендованим листом, який завіряється підписом при отриманні адресатом. Тільки в цьому разі ми отримуємо назад відривний талон. У нас він є, і його копія є в обласному управлінні у справах захисту прав споживачів. Чому його немає у Домки Георгіївни – не знаю.
– Щодо відсутнього склопакета, то замовниця спочатку вибрала один дизайн, а після його виготовлення змінила свою думку щодо його зовнішнього вигляду. Через це ми двічі забирали склопакет на переробку. Під час цієї переробки Домка Георгіївна самостійно викликала майстрів з іншої будівельної організації, які встановили їй інший склопакет до вхідних дверей. Тому замовлений у нас склопакет виявився їй непотрібним, і ми залишили його у себе на складі. Коли до пані Задорожної виїжджала експертна комісія, ми їй повідомили при свідках, що вона може забрати назад гроші за той склопакет, який замовляла у нас. Для цього їй треба приїхати з оригіналами договорів у офіс нашої фірми. І ми повернемо їй кошти за той склопакет, – стверджує Тетяна Костик.
"Письмової згоди
на експертизу
ми не отримали"
В обласному управлінні у справах захисту прав споживачів кореспондентові "МБ" розповіли, що знайомі з цієї справою.
– Пані Задорожна зверталася вже не раз до нашої служби зі скаргами про неякісне встановлення металевих дверей та металопластикових вікон, – каже Ігор ЛАЩАК, провідний спеціаліст обласного управління у справах захисту прав споживачів. – У ході перевірки було встановлено, що приватний підприємець Мельник М. С. усунув усі недоліки відповідно до звернення замовниці. Пані Задорожна підтвердила у письмовому вигляді заміну накладок до дверей згідно з її вимогами.
Обласне управління у справах захисту прав споживачів також отримало письмову заяву від Домки Георгіївни про те, що претензій, згідно з договором, у неї немає.
– А через декілька днів пані Задорожна знову звернулася в управління з проханням перевірити якість встановлених вікон та дверей, – розповідає Ігор Васильович. – Відповідно до цієї заяви, обласне управління у справах захисту прав споживачів рекомендувало замовниці провести незалежну експертизу про причини втрати якості металопластикових вікон та металевих дверей. Проте письмової згоди на проведення цієї експертизи від Домки Георгіївни ми так і не отримали.
Ігор Васильович вважає, що замовниця не хоче проводити експертизу через те, що якщо жодних недоліків у встановлених конструкціях експертна комісія не виявить, їй самій доведеться оплачувати вартість проведення експертизи.
Натомість пані Задорожна стверджує, що жодного листа від управління вона не отримувала. І не хоче проводити експертизу, бо сумнівається… у чесності її проведення. "У нього є гроші, а я – ніхто, тому нічого не зможу довести", – сказала Домка Георгіївна.
Анастасія СІМАШОВА
ДОВІДКА
"Якщо споживача не задовольняє якість наданих послуг чи товарів, він повинен написати письмове звернення до продавця (виробника, виконавця) з проханням усунути недоліки, – говорить провідний спеціаліст обласного управління у справах захисту прав споживачів Ігор ЛАЩАК. – Продавець (виробник) зобов’язаний у 14-денний термін усунути зазначені недоліки. Якщо ж підприємець не вживає жодних заходів, споживач має право звернутися до служби захисту прав споживачів зі скаргою. До скарги обов’язково слід додати копію заяви до приватного підприємця, договір підряду, чек або квитанцію про передачу коштів. Служба захисту прав споживачів організовує проведення незалежної експертизи. Споживачеві через 45 днів надсилають лист для отримання згоди на проведення такої експертизи. Експертизу проводять за рахунок продавця (виробника).
Якщо у висновках експертизи буде доведено, що недоліки виникли після передачі продукції споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи транспортування або дій третіх осіб, вимоги споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов’язаний відшкодувати продавцю витрати на проведення експертизи. Споживач, продавець (виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.
Якщо у заключенні експертної комісії містяться певні зауваження до продукції, то Служба захисту прав споживачів змушує виконавця робіт у 30-денний термін усунути зазначені недоліки".
4-08-2009, 10:25
0
2 439