Weather

На наших дорогах і омивач скла не зайвий

у номері / суспільство
3 968
0
Для водіїв приватних автомобілів поняття техогляду зазвичай зводилося до сплати податку раз на два роки і отримання талона в ДАІ. Нині уряд вирішив перетворити ТО з формальності на важливий аспект безпеки дорожнього руху.
– В усій Європі і навіть сусідній Молдові справжній техогляд став звичним, – розповів власник автосервісу Олександр ХОДАКОВСЬКИЙ. – Там ніхто вже не намагається просто отримати ще один папір. Люди розуміють важливість цього процесу.
Вимоги до ТО в Україні визначено Державним стандартом (ДСТУ) ще 1998 року. Зокрема при проходженні перевіряють: прилади зовнішнього освітлення (регулювання фар, справність оптики); рульове керування; стан шин і коліс (висота рисунка протектора тощо); гальмівна система (ефективність гальмування, герметичність приводів, зношеність дисків і колодок); робота двигуна (шуми, відсутність підтікань); огляд зовнішніх елементів конструкції (корозія, тріщини і пошкодження); робота склоочищувачів і омивачів.
– Вважаю, всі вимоги ДСТУ обгрунтовані, – каже Олександр Ходаковський. – Неважливих дрібниць тут немає. Наприклад, чимало водіїв не вважають за необхідне мати справний омивач скла. Але на наших дорогах, де після дощів довго стоять калюжі, цей прилад є просто необхідним – заляпане скло може викликати неприємності.
Олександр Ходаковський має чималий досвід роботи в автосервісі. Тому знає, що нині практично кожна третя машина не пройде справжнього техогляду за вимогами ДСТУ. Причина цього не лише байдужість водіїв, а й відсутність системи контролю.
Наприклад, на більшості СТО справність гальмівної системи перевіряють на рівному майданчику. Авто розганяють і гальмують, замірюючи довжину гальмівного шляху. Зрозуміло, що така технологія навряд чи зможе точно продіагностувати роботу системи. На жаль, досі на багатьох СТО діагностика авто здійснюється "на око" майстра. А сучасне обладнання, яке дозволить за 25-30 хвилин повністю обстежити легковик, коштує 35-40 тисяч євро і є лише на деяких СТО.
Досвід фахівців свідчить, що стан машини залежить насамперед від власника, а не від віку. Так, можна і 20-річний ВАЗ тримати в порядку, а можна нову іномарку швидко "вбити".
Однак є і одна закономірність. За спостереженнями Олександра Ходаковського, дуже вже часто у поганому стані приїжджають на CТО пасажирські автобуси. Їх так інтенсивно експлуатують, що на постійний щоденний догляд просто бракує часу.
Ігор ДОВГАНЬ

Коментар
Віктор КАРАШ,
НАЧАЛЬНИК ДЕРЖАВНОЇ АВТОМОБІЛЬНОЇ ТЕХНІЧНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УДАІ В ОБЛАСТІ :
Перевірка технічного стану не є формальністю. Без неї авто не пройде державний техогляд у ДАІ, де ми перевіряємо документи, бази даних. Але найголовніше – це необхідно для безпеки руху. Нині в Чернівцях вже є три СТО, які мають сучасні лінії для проведення огляду технічного стану машин. Ми будемо регулярно організовувати на їхніх базах навчання, щоб усі зацікавлені могли ознайомитися з сучасними технікою і технологіями для впровадження передового досвіду”

Де пройти техогляд
В області перевірка технічного стану
під час проведення ТО здійснюється:

Чернівці, вул. Коломийська, 15А, АТВТ-АК "Буковина Авто".
Чернівці, вул. Сторожинецька, 130-А, "ЄвроАвтоЛюкс".
Чернівці, вул. Руська, 248А, "Буковина-Вест".
Кіцмань, вул. Механізаторів, 12, АТП-17739
Вижниця, вул. Українська, 95, МП "Трансавтосервіс"
Глибока, вул. Першотравнева, 36А, "Технічний центр АТК"
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують