Для водіїв приватних автомобілів поняття техогляду зазвичай зводилося до сплати податку раз на два роки і отримання талона в ДАІ. Нині уряд вирішив перетворити ТО з формальності на важливий аспект безпеки дорожнього руху.
– В усій Європі і навіть сусідній Молдові справжній техогляд став звичним, – розповів власник автосервісу Олександр ХОДАКОВСЬКИЙ. – Там ніхто вже не намагається просто отримати ще один папір. Люди розуміють важливість цього процесу.
Вимоги до ТО в Україні визначено Державним стандартом (ДСТУ) ще 1998 року. Зокрема при проходженні перевіряють: прилади зовнішнього освітлення (регулювання фар, справність оптики); рульове керування; стан шин і коліс (висота рисунка протектора тощо); гальмівна система (ефективність гальмування, герметичність приводів, зношеність дисків і колодок); робота двигуна (шуми, відсутність підтікань); огляд зовнішніх елементів конструкції (корозія, тріщини і пошкодження); робота склоочищувачів і омивачів.
– Вважаю, всі вимоги ДСТУ обгрунтовані, – каже Олександр Ходаковський. – Неважливих дрібниць тут немає. Наприклад, чимало водіїв не вважають за необхідне мати справний омивач скла. Але на наших дорогах, де після дощів довго стоять калюжі, цей прилад є просто необхідним – заляпане скло може викликати неприємності.
Олександр Ходаковський має чималий досвід роботи в автосервісі. Тому знає, що нині практично кожна третя машина не пройде справжнього техогляду за вимогами ДСТУ. Причина цього не лише байдужість водіїв, а й відсутність системи контролю.
Наприклад, на більшості СТО справність гальмівної системи перевіряють на рівному майданчику. Авто розганяють і гальмують, замірюючи довжину гальмівного шляху. Зрозуміло, що така технологія навряд чи зможе точно продіагностувати роботу системи. На жаль, досі на багатьох СТО діагностика авто здійснюється "на око" майстра. А сучасне обладнання, яке дозволить за 25-30 хвилин повністю обстежити легковик, коштує 35-40 тисяч євро і є лише на деяких СТО.
Досвід фахівців свідчить, що стан машини залежить насамперед від власника, а не від віку. Так, можна і 20-річний ВАЗ тримати в порядку, а можна нову іномарку швидко "вбити".
Однак є і одна закономірність. За спостереженнями Олександра Ходаковського, дуже вже часто у поганому стані приїжджають на CТО пасажирські автобуси. Їх так інтенсивно експлуатують, що на постійний щоденний догляд просто бракує часу.
Ігор ДОВГАНЬ
Коментар
Віктор КАРАШ,
НАЧАЛЬНИК ДЕРЖАВНОЇ АВТОМОБІЛЬНОЇ ТЕХНІЧНОЇ ІНСПЕКЦІЇ УДАІ В ОБЛАСТІ :
Перевірка технічного стану не є формальністю. Без неї авто не пройде державний техогляд у ДАІ, де ми перевіряємо документи, бази даних. Але найголовніше – це необхідно для безпеки руху. Нині в Чернівцях вже є три СТО, які мають сучасні лінії для проведення огляду технічного стану машин. Ми будемо регулярно організовувати на їхніх базах навчання, щоб усі зацікавлені могли ознайомитися з сучасними технікою і технологіями для впровадження передового досвіду”
Де пройти техогляд
В області перевірка технічного стану
під час проведення ТО здійснюється:
Чернівці, вул. Коломийська, 15А, АТВТ-АК "Буковина Авто".
Чернівці, вул. Сторожинецька, 130-А, "ЄвроАвтоЛюкс".
Чернівці, вул. Руська, 248А, "Буковина-Вест".
Кіцмань, вул. Механізаторів, 12, АТП-17739
Вижниця, вул. Українська, 95, МП "Трансавтосервіс"
Глибока, вул. Першотравнева, 36А, "Технічний центр АТК"
12-03-2009, 10:46
0
3 956