Однак причини збитків загалом дві – значні витоки через часті прориви старих мереж і банальні крадіжки.
– Крадіжки відбуваються як на підприємствах, так і в житлових будинках, – констатує Ярослав Кушнірик. – Це і "ліві" підключення, і неправильні розрахунки. Наприклад, трапляються випадки, коли відмовляються платити за лічильниками за спожиту воду, якщо набігає надто багато. Не виключено, що трапляються змови з контролерами, які мали б такі факти виявляти. Загалом ми вважаємо, що недостатньо ефективно працює абонентська служба водоканалу. Але остаточні висновки повинна зробити робоча група через місяць.
У будь-якому разі перед новим керівником підприємства стоїть завдання зменшити втрати. Зниження тарифів це навряд чи викличе, але дозволить утриматися від їхнього підвищення.
Свою точку зору висловив працівник водоканалу, який побажав залишитися анонімним:
– Насправді втрати води не зросли, вони завжди були такими великими. Це страшна цифра, але вона справді такою є – і не лише у Чернівцях, а й для водоканалу будь-якого міста. Причина полягає в тому, що всі водоканали створювалися в часи, коли все було нічиїм ("колгоспним") і не було потреби вести облік, думати про можливі втрати. Наприклад, у Чернівцях є підприємства, які мають понад десяток вводів. Тобто один цех бере воду з однієї вулиці, інший – з іншої, адмінприміщення – із третьої. За таких умов здійснювати облік складно.
Звичайно, робити це треба. Але потрібна тривала копітка робота насамперед із виявлення прихованих витоків і крадіжок води з відповідним обладнанням. Слід значні кошти вкласти в модернізацію систем обліку виробництва й споживання води. А ще необхідно змінити законодавство для посилення відповідальності за крадіжки. Так, торік водоканал виявив самовільне підключення до труби на одному з чернівецьких підприємств. Справу передали до міліції, але вона нічим не закінчилася – покарати такого злодія сьогодні майже неможливо.
26-02-2009, 12:35
0
2 156