Авто | Нерухомість | Робота
RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець Вхід через ВКонтакте
Головна | Приватні оголошення |Приватні оголошення Тури з Чернівців | Історія успіху | Історія успіху Афіша | Пропозиція тижня | Послуги | Журнал "Давай Одружимось!" |
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |
З легкої руки цього режисера екзистенціалістське поняття "відчуження" здобуло наприкінці 50-х років минулого століття світову популярність. Тоді стало модно похмуро підсміюватися з усього, позіхати під час серйозних дискусій, нічому не дивуватись і скептично висловлюватися про кохання. Але незважаючи на славу "співця відчуження", Мікеланджело Антоніоні став творцем кіноматографа, головною рисою якого є краса: краса і гармонія кожного кадру, краса музики, краса й одухотвореність шляхетних облич. Сам режисер говорив: "Я не думаю, що фільми потрібно знімати заради глядачів, грошей чи популярності. Фільми потрібно знімати заради краси, і це, як мені здається, найкращий спосіб бути щирим у своїй роботі".
Мікеланджело Антоніоні народився 1912 року на Півночі Італії, у містечку Феррара. У батьківському домі панував дрібнобуржуазний стиль, характерний для робітника, що зумів піднятися до певного рівня заможності. Юність Мікеланджело була насиченою: він відвідував таверни, спілкувався з аристократами, грав у теніс, займався музикою та живописом, а також закінчив Болонський університет за спеціальністю "економіст". Але ще навчаючись в університеті, Антоніоні захопився театром і кіно, ставив спектаклі, писав кіносценарії та рецензії. Згодом захоплення переросло у професію.
Уже перший режисерський досвід Антоніоні виявив те, що згодом становитиме основу його творчих пошуків: прагнення розгледіти душевний надлом героїв. Свій перший фільм він намагався зняти у психіатричній клініці. Але спроба закінчилася нічим: хворі панічно боялись освітлювальної техніки і просто не давали себе знімати. Перед початком війни Мікеланджело остаточно вирішує присвятити своє життя кіноматографу і переїжджає до Риму, де працює в офіційному фашистському журналі "Cinema". На щастя, ця співпраця дуже швидко припинилась – як через гостре неприйняття фашистської ідеології, так і через важкий, безкомпромісний характер майбутнього майстра.
1950 року виходить, нарешті, перший повнометражний фільм Антоніоні "Хроніка одного кохання", в якому втілився знаменитий метод режисера. На знімальному майданчику він строго контролював дії знімальної групи, тому блискуча операторська робота в його фільмах значною мірою є заслугою самого Антоніоні. Крім того, в цьому і в наступних фільмах акцент зроблено не на зовнішні мотиви сюжету, а на внутрішній стан персонажів.
Перші фільми режисера ще пройшли повз увагу критиків і глядачів, але Антоніоні вже розпочав своє сходження на кіноматографічний Парнас. Розквіт творчості Мікеланджело Антоніоні припав на першу половину 1960-х років, коли він разом з актрисою Монікою Вітті зняв свою знамениту тетралогію "Пригода" – "Ніч" – "Затемнення" – "Червона пустеля".
Щоправда, публіка, яка очікувала детективного сюжету, спочатку освистала "Пригоду". У цьому фільмі багата і вродлива жінка Анна несподівано зникає на безлюдному острові під час круїзу, посварившись зі своїм коханцем Сандро. Але ця подія стає не зав’язкою детективу, а причиною зовсім іншої драми: пошуки Анни трансформуються у любовну пригоду Сандро та подруги Анни – Клаудії. Ні слова героїв, ні довгі плани не пояснюють подій, а лише підкреслюють їхню парадоксальність. При цьому мовчання має тут більше значення, ніж діалоги. Завдяки використанню зовсім нової кіномови фільм став революційною подією в історії кінематографа і попри реакцію тогочасних глядачів здобув гран-прі в Каннах та невдовзі приніс режисерові світове визнання.
Разом із наступними трьома фільмами, в яких теж знялася Моніка Вітті, "Пригода" утворює своєрідний цикл, який ще називають "тетралогією некомунікабельності". Ці фільми – про людей, які втратили здатність до близьких людських стосунків і марно намагаються позбутися самотності. Загальну атмосферу відчуженості режисер передає значною мірою за посередництвом явищ і станів зовнішнього світу: довгі і красиві кадри мовби живуть у цих фільмах власним життям, але водночас передають внутрішній світ персонажів.
Останній фільм цього циклу вийшов на екрани 1964 року. Це була "Червона пустеля" – стрічка, що тематично схожа на попередні, але своїм художнім вирішенням істотно від них відрізнялася. "Червона пустеля" стала, до того ж, першим кольоровим фільмом Антоніоні, який і досі залишається неперевершеним шедевром з погляду художнього використання кольорів. Головна героїня Джуліана внаслідок автомобільної катастрофи втратила душевний комфорт: вона переживає напади страху і тотальної самотності. Але нервова криза героїні – результат не так аварії, як розпаду контактів між людьми. Лише маленький син героїні безпосередньо вказує їй на те, що єдиним виходом із самотності є самопожертва кохання, "розчинення" в іншій людині. Інакше людська душа поглинається цивілізацією і перетворюється на "червону пустелю".
На відміну від чорно-білих фільмів Антоніоні, внутрішній світ героїні зображено тут не лише за допомогою форм і фактур зовнішнього світу, але й за допомогою його кольорів, які змінюються залежно від стану героїні. Паралельно у фільмі з’явилося кольорове зображення труб, диму та інших індустріальних атрибутів. Тобто режисер вловив настання нової урбанізації і намагався показати красу світу, де навіть заводи можуть бути прекрасними. Тоді ці художні аспекти залишилися не надто поміченими. Зате в останні десятиліття, коли техно-естетика почала домінувати у кіноматографі та відеокліпах, стало зрозуміло, що Антоніоні майже п’ятдесят років тому передбачив майбутні тенденції кіномистецтва.
Після тетралогії режисер виходить на міжнародний рівень і багато знімає за межами Італії. 1966 року в Лондоні виходить один із найвідоміших його фільмів "Фотозбільшення", знятий за мотивами оповідання не менш культового письменника Хуліо Кортасара "Слина диявола". Головний герой фільму – модний фотограф. Він випадково сфотографував убивство, але не може знайти доказів того, що це сталося насправді, а не примарилося йому. У такий метафоричний спосіб режисер виражає думку, іншого разу озвучену словами: "Світ і реальність, в яких ми живемо, невидимі, а тому ми повинні задовольнятися тим, що бачимо".
Важко, однак, цілком погодитися з цією заявою – хоча б на основі фільмів самого Антоніоні. Бо навіть якщо невидима сутність світу "відчужена" від свого видимого відображення, то все одно зафіксована режисером краса – жінок, хвиль, скель, хмар, навіть урбаністичних елементів – промовисто натякає нам на існування тієї прихованої реальності, врешті-решт – на існування також невидимої людської душі.
Ксеня ПРОКОПЕЦЬ
Рейтинг:
(голосів: 1)
7-08-2009, 10:36
Коментарів 0 Переглядів 2003

Теги -
загрузка...
Буковинець виготовляє один з найкращих сирів в Україні
Він освоїв виробництво відомих сирів самотужки
Синод РПЦ вирішив розірвати відносини з Константинополем

Священний Синод російської православної церкви прийняв рішення відмовитися від євхаристійного спілкування з Константинополем
У Чернівцях юнак "замінував" будинок через нерозділене кохання
На місці працюють сапери і перекритий рух
Популярне Коментують
• Новини
Не прив’єзаний Йван і «кума, ти жива». Блог Мостіпаки
Про головні події минулого тижня у блозі Олександра Мостіпаки
загрузка...
Апартаменти чистого повітря чекають на своїх мешканців (на правах реклами)

На околиці Чернівців, подалі від міської метушні, розташувався новий сучасний житловий комплекс "GARDEN HALL", який відрізняється зручним плануванням квартир, якістю будівництва і доступною ціновою політикою
Солодке задоволення у Чернівцях (на правах реклами)

А ви знали, що солодощі сприяють вашому щастю? Ні? Тоді мерщій до найсолодших місць у Чернівцях, що вразять не лише смаком десертів, але й їх естетичним оформленням.
Громадський транспорт майбутнього в Чернівцях. Бути чи не бути? (новини компанії)

Уряд затвердив зміни в двох постановах, що стосуються порядку проведення конкурсу на регулярних автобусних маршрутах та правил надання послуг на автомобільному транспорті
Про інвесторів житлового комплексу Comfort Park подбає "Місто Мрій" (новини компанії)

Що буде з житловим комплексом "Comfort Park"? Чи отримають інвестори своє житло?
Накопичуйте і акумулюйте тепло у своїх оселях з продукцією фірми "Garant" (на правах реклами)

Теплові акумулятори забезпечать оптимальний режим роботи будь-якої системи опалення