На фото - частина дороги до села Стрілецький Кут
Мешканці населених пунктів поблизу Чернівців скаржаться на жахливий стан дороги, що з'єднує Чернівці та село Глиниця.
Про це у фб-спільноті СтопХамБуковина
написала Уляна Григоряк, пише molbuk.ua
Жінка характеризує цей шлях як "не дорогу, а напрямок руху".
"Ця дорога з’єднує м.Чернівці та с. Глиниця через села Біла, Стрілецький Кут, Ревне, Бурдей та Коростувату. Нею користуються жителі не тільки наших сіл, але й Івано-Франківської області. Після того, як розібрали міст через річку Прут у с.Глиниця, в нас не дорога, а напрямок руху. Потрібно пройти квест, щоб якось доїхати до Чернівців.
Щодня тисячі жителів користуються цією дорогою. Також тут декілька десятків фур, навантажених по зав’язку, теж їдуть сюди. Крім того, камази, навантажені щебенем, теж розбивають дорогу. І після вантажних автомобілів легкові авто ледь проїжджають проблемними ділянками дороги, лишаючи там то колесо, то ще якусь частину авто", - нарікає буковинка.
Жінка опублікувала світлини дороги до села Стрілецький Кут. Видно, що вона - вся у вибоїнах.
У коментарях підтверджують написане:
"Так, я жителька цього чудового мальовничого села, згідна зі словами автора. Не дорога, а катастрофа, дійсно катастрофа, фур і інших легкових та перевізного транспорту настільки багато, що ця дорога не витримує таких навантажень. Доїхати на роботу - це страхіття просто, кров капає з серця.....Ями на асфальті по 10 см. В глибину а 80 - 100 см. Сягають у ширину....І нікому немає до цього діла, ніякої справи..." - пише Наталія Кошурба.
"Це не дорога, це вже навіть не напрямок. Мала щастя проїхати нею до Стрілецького Кута. Питань багато до обласної ради (управління доріг і транспорту),тільки відповіді немає на численні публікації і запити", - додає Ніна Соболєва.
Що відомо:
Міст через річку Прут у Глиниці взялися капітально ремонтувати у жовтні 2021 року. Згідно проєкту, там мали встановити нове бар’єрне та перильне огородження та сучасне автономне освітлення, колекторний водовідвід та дренажну систему, укріпити конуси берегових опор і повністю відновити підходи до мостової споруди.
Роботи почали виконувати у рамках програми Президента України "Велике будівництво". Мостова споруда є частиною дороги Т-26-07 "Кіцмань – Сторожинець – Глибока – Опришени з під'їздом до станції "Вадул-Сірет"
Як ідеться у повідомленні Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області, переправу через річку Прут звели у 1959 році. Довжина старого мосту разом з під’їздами складала 277 погонних метрів, ширина проїзної частини – 6 метрів. Також було два тротуари по 0,75 метра кожен, зазначають в Чернівецькій ОДА.
Після капітального відновлення габарити моста мають збільшать до 13,7 метра. Також до 1,8 метра розширять тротуари по обидва боки. Загальна довжина споруди та підходів до неї збільшиться до 347 м, обіцяли у САД.
Проєктом передбачена повна заміна мостового полотна з улаштуванням монолітної залізобетонної плити проїзної частини, деформаційних швів, гідроізоляція, захисний шар асфальтобетону та верхній шар щебенево-мастикового асфальтобетону.
Щодо пішої зони, то тротуари стануть безпечнішими та зручнішими для всіх. Ними з легкістю зможуть користуватися й маломобільні групи населення.
Для об'їзду встановили три шляхи для машин різного габариту. Згідно проєкту, міст повинні були демонтувати у 2022 році, але це
зробили ще пів року тому, натомість не зробивши безпечного способу перетнути річку. Тимчасові переправи розмивало вже декілька разів. Громадяни обурені і вимагають безпечної переправи, поки міст не збудований.
2 січня 2022 року тимчасову переправу для будівельної техніки розмило. На затопленій переправі
застрягали автівки, а людям доводилося переходити річку вбрід. Окрім того, рятувальникам доводилося діставати з річки затоплені автівки, якими водії намагалися переїхати переправу.
Ситуацію з відсутністю мосту ускладнювали фури, які їхали довколишніми селами, через що у мешканців
тріскали хати.
Кілька десятків людей розпочали акцію протесту в Глиниці з вимогою до місцевої влади щодо встановлення розбірного автомобільного моста. Пікетувальники блокували рух транспорту на дорозі до Вижниці. Згодом акцію протесту припинили.
Тимчасова переправа є технологічною для будівельної техніки, втім нею їздили легкові автомобілі. Це найкоротша дорога, щоб добратися у Вижницю. Переправа сполучала село Дубівці та Глиницю. Її побудували поруч з мостом, який наразі ремонтують.
Начальник Служби автомобільних доріг області Ігор Гах рекомендував користуватись схемами об'їзду на час ремонту основного мосту. Втім місцеві їхали тимчасовою переправою, аби не об’їжджати. Гах говорив, що люди роблять це "на свій страх і ризик".
6 січня автомобілям дозволили їздити переправою у Неполоківцях, яка належить гравійно-піщаному заводу.
10 січня в Глиниці вдруге відновили тимчасову переправу, яка зруйнувалась через підняття рівня води в річці.
Згідно з тендерною документацією, ремонт основного мосту мали завершити до кінця 2022 року. Його вартість складає 182 мільйони 500 тисяч гривень.
Проте у червні цього року у Службі автомобільних доріг Буковини повідомили, що ремонт мосту у Глиниці зупинився через війну.
"Через війну в Україні ми були змушені поставити на паузу всі проєкти з будівництва, реконструкції та капітального ремонту доріг державного значення Буковини. Та попри обмежене фінансування, забезпечуємо проїзд автотранспорту за рахунок експлуатаційного утримання", - зазначили у пресслужбі САД.
Нещодавно голова Чернівецької ОВА Руслан Запаранюк
пообіцяв, що багатостраждальний міст через Прут у Глиниці на Буковині планують збудувати до кінця 2023 року.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber |
27-04-2023, 23:32
0
5 133