RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » новини » «Як їдуть фури, аж хата трясеться»: буковинці потерпають через вантажівки, які їдуть через села – фото


Чернівчанин Ілля Шабатура мешкає на вулиці Корсунській. Звідси рукою подати до села Стрілецький Кут. Хата – біля дороги, якою з жовтня почав інтенсивно їздити важковаговий транспорт. У результаті за лічені дні будинок чернівчанина дав величезну тріщину.

Про це йдеться у публікації "МБ" за 30 грудня, пише molbuk.ua



"Моя хата не така вже й стара, щоби тріщинами вкриватися. Стояла собі, нічого їй не було. А оце з жовтня, як почали тут їздити фури, то відразу тріщина пішла від дверей аж до одвірка, – розповідає чоловік, показуючи на зовнішню стіну. – Така була дірка, майже наскрізь, можна було пальці просувати. Навіть бойлер упав зі стіни, хоча був аж на чотирьох кріпленнях. Зараз тріщини вже не видно з вулиці: я заклав її пінопластом, зверху зацементував. Але машини й далі їздять, а як проїдуть вночі, то хата трясеться, ходить ходуном".




"Куди мають їхати? Не летіти ж!"

Проблема ця – не лише пана Іллі, а й мешканців довколишніх сіл: Стрілецького Кута, Білої та інших. Усе почалося наприкінці жовтня, коли Служба автомобільних доріг області взялася за капітальний ремонт мосту через Прут у селі Глиниця. Старий був у аварійному стані, то його демонтували.













Для транспорту визначили три напрямки об’їзду.



Є також біля розібраного моста в Глиниці і тимчасова переправа. Проте вона не надто безпечна, та й їхати там можна лише в односторонньому порядку.









Тому, хоча служба автодоріг і встановила обмежувальні знаки, проте мало хто з водіїв їх дотримується – їдуть багатотонними вантажівками через села. У результаті страждають мешканці: від пилюки в суху пору, від багнюки в дощ. А ще від сильних вібрацій, спричинених фурами, тріскають хати.

"Проблема дуже велика, – скаржиться мешканка Стрілецького Кута Сідонія Сенчук. – Хати тріскають так, що можна пальці просовувати у стіни! І то не лиш у мене, а у всіх, хто живе повз дорогу".



"І то якби десь там одна фура за день проїхала, – долучається до розмови продавчиня у магазині. – А то якось днями на моїх очах п’ять 40-тонників пролетіли! Це взагалі жах!"

"Вантажівок їде дуже багато. На легкові ми вже навіть не звертаємо уваги. З іншого боку, я їх розумію, бо куди мають їхати? Не летіти ж! – виправдовує водіїв одна з літніх мешканок Стрілецького Кута. – Хай би вже швидше той міст зробили! І ще нехай би хоч доглядали за цими дорогами. Най іде грейдер, розширює дорогу. Бо навіть нема де обминатися. Великі фури як їдуть одна проти одної, то одна стає, а друга помалу проїжджає".






"Це просто нонсенс"


Голова Мамаївської громади Наталія Катрюк зауважує, що проблема дуже серйозна:

"Ситуація з цим мостом – це нонсенс. Ще коли пилюка, пустили поливальну машину – і пів біди. А коли болото, машини пливуть-бредуть. Сьогодні гостро стоїть питання узаконення цього тимчасового мосту, тому що за ним треба дивитися, його слід постійно підсипати. Я вже не кажу про те, чи весняний паводок його не знесе. Тому питання номер один – це узаконення цієї переправи", – бідкається Наталія Катрюк.

Що Мамаївська громада могла, від себе зробила, додає голова ОТГ.

"Ми за свої гроші закупили світильники, посилаємо час від часу грейдер. Але розумієте, цей об’єкт на балансі служби автодоріг. Вони, звичайно, посилають туди грейдери. Але там він постійно потрібен через великий потік машин. По-друге, дорога, яка облаштована від цієї тимчасової переправи до основної дороги на Дубівці, – польова. Там будеш сипати рік, два, і постійно там буде болото. Тому я дякую Богові, що послав трохи морозу, то немає такої багнюки. Легковий транспорт – це ще пів біди, але з цими фурами… Водії не дивляться ні на знаки, ні на заборону… А там будинки дуже близько, хата в хату. Це просто жах!" – провадить Наталія Катрюк.

Коментар

"Водії не хочуть дивитися на знаки"

Ігор Гах, начальник Служби автомобільних доріг в області:




"Закінчення ремонту мосту передбачене на кінець 2022-го року. Ми будемо намагатися цей процес максимально прискорити, але це вже буде залежати від наявності, ритмічності фінансування, від підрядної організації.

Службою автодоріг розроблена схема об’їзду під час проведення ремонту з урахуванням стану і ситуації на дорозі, що веде з Чернівців через Білу та Стрілецький Кут до Глиниці. Зважаючи на те, що там є певні проблеми – завужені місця, зсувні ділянки – ми передбачили заборону руху для вантажівок вагою понад 18 тони. Стоять знаки. Але ми не можемо зупиняти транспорт. Це можуть робити представники поліції або управління трансбезпеки.

Своєю чергою, підтримуємо цю дорогу в належному стані: підрядна організація підсипала гравійну суміш, вирівнювала дорогу, чистила її.

З іншого боку, і поліція не може займатися тільки тим, щоби стояти й ловити фури. Проте періодично вони роблять ці рейди.
Але люди у нас знаєте як: на знаки не дивляться, їдуть, як зручно. Тому і є ця проблема. А знесли старий міст тому, що він був аварійний. Ще, не дай Боже, міг завалитися. Там уже багато років встановлені обмеження ваги, і ніхто, звичайно, не звертав на них уваги. Їхали і по 30, і по 40, і по 50 тонн".

Що передбачає ремонт

Довжина старого мосту разом з під'їздами складала 277 метрів, а ширина проїзної частини – шість метрів. Після капітального ремонту габарити мосту збільшать до майже 14 метрів, а загальна довжина споруди та підходів до неї збільшиться до 347 метрів.
Вартість ремонту складає понад 180 мільйонів гривень.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
Редактор: Галина Олійник
31-12-2021, 09:44
Коментарів 0 Переглядів 7 307

Врятував десятки побратимів: буковинець під обстрілами вивозив товаришів із передової


Андрій Дробко служить водієм батальйону буковинської тероборони


92-річний Аркадій Мардар із Кельменців на все життя запам’ятав ті страшні моменти

На мітинг-реквієм прийшло чимало містян
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

На мітинг-реквієм прийшло чимало містян


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.