Найзаразніша мутація COVID-19 виявилася корисною: вчені розкрили нюанси

Найпоширеніша мутація коронавірусу D614G, яка підвищила його заразність і стійкість до дії холоду, в той же час виявилася корисною для людини. До такого висновку дійшли американські молекулярні біологи.

Справа в тому, що дана мутація зробила коронавірус вразливішим для атак антитіл, пише Главред.

Першу серйозну зміну в геномі коронавірусу вчені виявили на початку березня 2020 року, коли Європою поширилися нові штами коронавірусу.

Їх характеризувала загальна мутація в так званому гені S, який управляє виробництвом частини оболонки SARS-CoV-2, безпосередньо пов'язаної з проникненням вірусу в організм. Зараз мутацію D614G знаходять практично у всіх різновидах коронавірусу на всіх континентах Землі.

Молекулярні біологи з'ясували, що мутація помітно змінила те, як S-білок – ключова частина оболонки коронавірусу – розгортається під час його контактів з клітинами. Ця молекула складається з двох частин - S1 і S2.

Перша з них бере участь в процесі прикріплення вірусу безпосередньо до мембрани, а друга відповідає за її розчинення та проникнення вірусної РНК в клітину.

Щоби вірус прикріпився до мембрани, потрібно, щоби певні сегменти S1 прийняли особливу просторову конфігурацію, яку біологи називають "верхнім" положенням. Чим більше подібних сегментів переходять в цей стан, тим вище шанси на те, що один з них з'єднається з кліткою і прикріпиться до неї.

Мутація D614G збільшила ймовірність того, що один або кілька сегментів білка S1 при зближенні з клітиною перейдуть у верхнє положення.

Це зробило вірус заразнішим, але при цьому збільшило імовірність того, що антитіла зможуть приєднатися до інших областей оболонки SARS-CoV-2 ще до того, як він встигне проникнути в клітину.

Подібна особливість вірусу може пояснювати, чому всі існуючі вакцини, розробка яких почалася ще до того, як з'явилася мутація D614G, діють на її носіїв так само ефективно, як і на перші версії SARS-CoV-2.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
25-04-2021, 00:45
Коментарів 0 Переглядів 4 899

Художник Іван Салевич задонатив Віолетті суму на цілий дрон-камікадзе

За вчинене фігуранту загрожує до десяти років позбавлення волі з конфіскацією майна.
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

Чому про гуманітарні швидкі допомоги з Італії мовчать фігуранти справи?

Швидкі допомоги нібито направили на фронт, але доказів цьому ніхто не хоче надавати

Живуть весело, дружно й ніколи не сваряться

"Країна Мрій" – це справжня казкова територія з сучасними атракціонами на будь-який смак. Тут є багато цікавого: велика батутна арена, лазертаг, лабіринт, інтерактив, ніндзя-парк, тарзанка та багато іншого. Для наймолодших гостей є спеціальна дитяча зона з атракціонами, адаптованими до їхнього віку.

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.

Втомлюєтеся від нудного перебування в чергах для проходження медичного огляду? Ми маємо для вас відмінну новину! Тепер у Чернівцях доступна нова послуга - медичний огляд, який займе менше 30 хвилин!