
У тролейбусах та автобусах Чернівців стало менше безквиткових пасажирів. За два з половиною роки чернівчани звикли до безготівкової оплати у всьому громадському транспорті, але "зайці" ще залишаються.
Начальник служби контролю пасажирських перевезень Чернівецького тролейбусного управління Павло Семенюк розповів про те, коли найбільше штрафують пасажирів.
"Коли розпочинали роботу з безготівковою оплатою у 2022 році, орієнтовно штрафували 90-100 безквиткових пасажирів щодня. Нині ця кількість вдвічі менша – 40-50. Найменше безквиткових пасажирів на тролейбусних маршрутах № 3, 5. Гірша ситуація на автобусах, які обслуговують околиці", – розповідає Павло Семенюк.
У Чернівецькому тролейбусному управлінні розповіли, що найбільше безквиткових пасажирів фіксують тоді, коли контролер працює на маршруті у нетиповий час.
"Люди думають, що пасажирів менше і контролерів уже немає, тому дозволяють собі не оплачувати проїзд, наприклад, з 06.00 до 07.00 або після 19.00. А у контролерів гнучкий графік. Вони працюють вісім робочих годин на день. Графік коливається, залежно від маршрутної сітки. Кожен транспортний засіб ЧТУ обладнаний системою обліку пасажирів і, зважаючи на кількість пасажирів, ми визначаємо маршрути для роботи контролерів. Зокрема, на маршрутах зіставляємо кількість валідацій і кількість, яку нараховує система обліку пасажирів. Якщо бачимо невідповідність, реагуємо на це, формується графік роботи і маршрутна сітка контролерів", - пояснив Павло Семенюк.
У транспорті Чернівецького тролейбусного управління щоденно працює від 15 до 20 контролерів. Їхню роботу контролюють. І реагують на скарги пасажирів.
"Коли беремо на роботу контролерів, то основна умова – вміння спілкуватися з людьми. Щотижнево відбуваються збори, обговорюємо різні ситуації, графік руху маршрутів. Пасажир може поскаржитися на контролера. Є телефони ЧТУ в кожному автобусі чи тролейбусі, є дані на адмінпротоколах. Щоб поскаржитися, не обов’язково знати прізвище та ім’я контролера, достатньо сказати, час і номер маршруту. У 2022 – на початку 2023 року ми часто отримували скарги на контролерів. Зараз менше безквиткових пасажирів, і скарг набагато менше . У нас були випадки, коли контролери отримували догани за порушення посадових обов’язків, наприклад, штрафували пасажирів, які не досягли 16 років. Але нікого не звільняли. Натомість іноді доводиться звертатися до поліції, коли п’яні пасажири агресивно поводяться з контролером. Для розв’язання конфліктних ситуацій контролер обов’язково має вмикати нагрудну камеру, коли заходить для перевіркиу у громадський транспорт", – пояснює Павло Семенюк.
Забороняють складати протоколи, коли у пасажира немає документів. Якщо люди відмовляються надавати свої дані, у такому разі рекомендуємо викликати поліцію. Контролери викликають поліцію двічі-тричі на день.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram