У Чернівцях з’явилася художня настінна реклама, схожу на яку раніше можна було бачити на старовинних поштівках... Відомий чернівецький художник Олег Любківський на фасаді "Найкращої кав’ярні на розі Університетської та Сковороди" створив живописну вивіску. Її презентація відбулася вчора, 29 серпня. Чернівчани побачили приклад простої, виконаної зі смаком художньої реклами.
- Це монументальний настінний живопис, але мінімальних розмірів, - пояснює художник Олег Любківський. - Фактично, це фреска з використанням нашарувань фарби: і простої, і рідкої. Плюс утворення фактури старовинної штукатурки. Це живописна техніка, якою володію я особисто. За допомогою тонких шарів фарби можна добитися ефектів старовинного розпису. А сама така традиція - не нова. Просто я вирішив, що потрібно її відновити у Чернівцях.
Митець наголошує, що “базарні калинівські реклами уже забили усе місто та наші голови”.
- Нема сил дивитися на таку рекламу, - нарікає пан Олег. - Для прикладу, маленький магазин жіночої білизни на 2,5 метрів, а реклама на 10 квадратних метрів. Тому ми вирішили започаткувати відновлення у Чернівцях традиційної європейської реклами. Настінна. Скромна. Не підносить себе вище дійсності. Сподіваюся, ми будемо виховувати художній смак людей. Такий смак полягає не у нагромадженні багатоповерхових рекламних конструкцій, які виграють усіма кольорами фарби, а у стриманій достойній рекламі з чіткою витриманою стилістикою.
Художник зауважує, що у Чернівцях збереглися три такі старовинні реклами: дві австрійського та одна румунського періоду. Це реклами на вулицях Лисенка, Заньковецької та Головній.
- Харизма цих реклам у тому, що вони не є нав’язливими. Дивлячись на них, розумієш, що настав час знову думати про зовнішню культуру Чернівців, - наголошує Олег Любківський.
- Культура такої реклами колись була у Чернівцях до радянського часу, - додає власник "Найкращої кав’ярні на розі Університетської та Сковороди" Василь Дроняк. - Таку культуру нині має кожне європейське місто. Якщо ми глянемо на наші фасади, ми побачимо, що в окремих уже є ніші, де були такі вивіски. Це видно і на старовинних листівках. Було би дуже чудово, якби ми відродили дану традицію. Щоби усі ці вивіски “а-ля Калінка”, “а-ля совок” поміняли на європейські. Тим більше, такі вивіски не дорожчі за гламурні, але в іміджевому плані набагато вигідніші.
Щоправда, не усі городяни достойно оцінили мистецтво художньої реклами.
- Дуже сумно, що сусіди кав’ярні написали скаргу, що ми нібито розмальовуємо стіни, - дивується пан Василь. - Хочу пояснити сусідам наступне: те, що робить Олег Любківський - це є мистецтво. На нього не потрібно скаржитися, замальовувати, заляпувати, знищувати його...
30-08-2014, 08:52
0
2 436