У Чернівцях побільшало Інтернет-клубів, різноманітних майстерень та ломбардів.
– Найбільше реєструються підприємці, які надають комп’ютерні послуги, – інформує заступник начальника відділу державної реєстрації міської ради Олена БАРТУСЕВИЧ. – Як правило, відкривають Інтернет-клуби та сервісні центри з ремонту комп’ютерної техніки. Серед юридичних осіб зросла кількість тих, які надають послуги у сферах будівництва, виробництва, ремонту побутової техніки та автомобілів, займаються гуртовою торгівлею.
При цьому попит є лише на дешеві комерційні приміщення.
– Тривалий час не можу здати в оренду приміщення під магазин у центрі міста, – зізнається чернівчанка Ірина. – Телефонують здебільшого ті, які хочуть відкрити заклад громадського харчування невеликої площі: пекарню із виготовлення пиріжків, їдальню. При цьому хочуть орендувати не все приміщення, а лише його невелику частину. А охочих відкрити магазини одягу, меблів чи побутової техніки взагалі немає.
Ріелтор Марія зауважує, що попит є тільки на найдешевші приміщення: "Звертаються різні орендарі – хочуть знайти приміщення і під продуктові магазини, і під майстерні з ремонту одягу та взуття, офіси. Зверталися й охочі відкрити фотостудію та "шоколадне" кафе. При цьому всі хочуть знайти приміщення якнайдешевше: власники продовольчих та продуктових магазинів – у "прохідних" місцях, ремонтних майстерень та комп’ютерних центрів – у центрі міста".
За словами начальника відділу розвитку торгівлі департаменту економіки міськради Галини КРОТОВОЇ, комерційних закладів у місті практично не побільшало. Так, у Чернівцях у січні цього року відкрили шість магазинів та закладів харчування, у лютому – 10 (у січні і лютому минулого року відкрили по шість таких об’єктів). Зате закрилося цьогоріч на кілька закладів більше. (О. Длужанська)
Думка фахівця
Микола МАЛЯРЧУК, головний спеціаліст Держкомпідприємництва:
– Найвигідніше нині здавати приміщення в оренду. Ті, хто має нерухомість, не залишаться у програші. Популярні нині Інтернет-центри, ломбарди та фірми-посередники з працевлаштування за кордоном.
Продовжують потрапляти на ринок регіону і великі компанії та підприємства. Це філії страхових компаній, банківських установ, представники компаній мобільного зв’язку, будівництва (в тому числі займаються торгівлею будівельними матеріалами) та постачання питної води. Виробництвом нині займатися невигідно.