Міністерство інфраструктури взялося за "жовте око" у зв’язку з великою кількістю ДТП, які стаються зокрема через рух на жовтий сигнал світлофора.
Остання така
кривава аварія сталася у Кривому Розі 17 квітня: 10 осіб загинули, ще два десятки травмовані через зіткнення автомобіля Mazda з маршруткою. За даними поліції, водій легковика поспішав і проігнорував жовте світло.
Комісія, яка розслідує цю ДТП, за місяць має розглянути
питання відміни жовтого сигналу світлофора, а також переглянути держстандарт, якими регулюється робота світлофору, заявив
заступник міністра інфраструктури Юрій ЛАВРЕНЮК.
Противником даної ініціативи одразу виступив Укравтодор. Його керівник Славомір Новак вважає, що ефективніше працюватиме зміна швидкості в населених пунктах до 50 км/год. Це, на його думку, підвищить безпеку на дорогах та зменшить імовірність зіткнення з пішоходами на дорозі. Буковинські водії також не в захваті від ідеї урядовців.
– Для мене жовтий на світлофорі – це час подумати, оцінити ситуацію перед тим, як рушати. Якщо його заберуть, і після червоного різко вмикатиметься зелене світло, одні водії ще будуть думати, інші позаду будуть сигналити, бо захочуть їхати. Це буде хаос, – каже
водій Ольга МИХАЙЛЮК. – Та, якщо зроблять, будемо пристосовуватися.
– Думаю, це не вирішить нічого. Краще забрати відлік до зміни сигналу світлофора, від того більше толку, – зазначив чернівчанин
Павло РОГАЧ. – Водії бачать останні секунди червоного, і вже зриваються на жовтий.
Працівник однієї з служб таксі пан Сергій каже: "Дотримуватися чинних правил треба, а не вигадувати щотижня нововведення. Давайте позабираємо дорожні знаки, бо люди і так їх ігнорують".
– Я це бачу, як перекладання з однієї голови на іншу: замість того, щоби запроваджувати європейський приклад щодо притягнення до відповідальності порушників, щось намагаємось вигадати, – вважає
Андрій ОЛІЙНИК, радник міського голови Чернівців. – В принципі, і так правилами дорожнього руху заборонено проїзд на жовтий сигнал світлофора, це проміжок часу, який дається для завершення маневру. Більше того, якщо взяти досвід європейських країн, всюди є жовте світло. Але в нас, на жаль, немає невідворотності покарання за порушення правил дорожнього руху. Ми ліквідуємо жовте світло – і що від цього зміниться? Люди будуть їхати на червоне. Якщо нема поліції, це ніхто не зафіксує.
Як додав А. Олійник, Кабмін доручив протягом року запустити в Україні систему фото- та відеофіксації. "У місті Чернівці, я дізнавався, механіка технічно готова до цього, майже всі основні перехрестя обладнані камерами відеоспостереження, вони всі виведені в Національну поліцію. Залишилось законодавчо прийняти всі необхідні зміни про автоматичну фотофіксацію, встановити програмний комплекс, який буде все це обробляти. Проблему можна вирішити за кілька місяців. Тому для мене особисто це смішно. Давайте ще ліквідуємо пішохідні переходи чи заборонимо їздити вночі, або ж заборонимо алкоголь, бо п’яні часто створюють ДТП", – сказав він.
До речі
- Наявність жовтого сигналу світлофора прописана у Віденській конвенції про дорожній рух та Конвенції про дорожні знаки та сигнали 1968 року, які ратифіковані Україною. Тому відмова від звичного трифазного регулювання дорожнього руху виключила б Україну з цих конвенцій.
- Жовтий сигнал відсутній у деяких країнах світу, зокрема в Індії, Китаї, Таїланді, проте там встановлені таймери відліку до зміни кольору сигналу.
- Деякий час червоно-зелені світлофори працювали у Росії, однак згодом жовтий колір повернули. Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
26-04-2018, 18:51
0
3 773