Дорогі енергоносії змушують скорочувати виробництво

---
1 902
0
Підвищення тарифів на газ та електроенергію для населення спричинює справжній ажіотаж. Але підвищення цін на енергоносії для підприємств відбувається значно частіше.
Як почуваються виробники і чи підвищать ціни на продукцію, відповідно до зростання витрат на енергоносії, ми запитали у представників чернівецьких підприємств.
В’ячеслав ТЕМЕРІВСЬКИЙ, голова правління ВАТ "Вимірювач":
– Про нові тарифи на електроенергію нам повідомляють постійно, здебільшого у бік зростання. Наприклад, за два-три місяці зростання тарифів наче й непомітне – лише на декілька копійок. Але якщо порівняти з минулими роками, то різниця у цифрах відчутна: наприклад, раніше ми платили 22 копійки за кіловат-годину, а сьогодні вже 40. Значно подорожчав і газ. Ці витрати суттєво впливають на виробництво і собівартість продукції. Але ми не завжди підвищуємо ціни на продукцію: здебільшого шукаємо вихід, навіть у крайньому разі – припиняємо виробництво.
Марія ТИМЧУК, директор з маркетингу і економіки ВАТ "Розма":
– Цього місяця ми ціни не переглядали, а на деяку продукцію їх навіть дещо знизили. Наприклад, на лите взуття. У нас така жорстка конкуренція, що підвищувати ціни просто немає змоги. Збільшення витрат на енергоносії ми регулюємо за рахунок зниження рентабельності. Але підвищення тарифів завжди впливає на зростання цін. Скажімо, навіть якщо ми не використовуємо газ у великих кількостях і його подорожчання безпосередньо на виробництво нашої продукції не впливає, то на продукцію наших постачальників впливає досить суттєво. Наше виробництво доволі матеріаломістке, а з дорожчою сировиною зростає й собівартість продукції. Ціни ми можемо стримувати до певної межі, а за рахунок рентабельності довго підприємство не витримає. Виробництво обов’язково повинно приносити прибуток, щоби вкладати його у нові проекти, технічне обладнання і виплачувати зарплату працівникам.
Євгенія ШЕВЧУК, головний бухгалтер ПБП "Кліпсидра":
– Через подорожчання енергоносіїв ми опинилися у ситуації, коли собівартість продукції вже вища за роздрібні ціни, а далі підвищувати ціни вже просто нікуди. З одного боку, конкуренція, а з іншого – люди просто не будуть купувати дорогу продукцію. Наразі вирішуємо, що робити далі, можливо, наважимося таки підвищити ціни.
Шановний відвідувач, Ви зайшли на сайт як незареєстрований користувач. Ми рекомендуємо Вам зареєструватись або зайти на сайт під своїм ім'ям.

0 коментарів

Ваше ім’я: *
Ваш e-mail: *
Код: Натисніть на зображення, щоб оновити код, якщо він нерозбірливий
Введіть код:
Читають Коментують