Із настанням нового сезону кількість покупців взуття збільшується. А з нею – й кількість скарг щодо придбання неякісного товару.
– Взуття належить до тієї групи товарів, на яку найбільше скаржаться, – розповідає в. о. начальника управління у справах захисту прав споживачів області Надія КУТИНІНА. – Більшість скаржиться на те, що тільки-но придбали нові чоботи чи туфлі, а підбори вже поламались. Щойно в управління приходила жінка, щоби поскаржитись на взуття, яке під час першого ж використання пустило фарбу їй на колготи.
Повернути гроші за неякісне взуття чи обміняти його на інше можна протягом 14 днів із моменту придбання товару. При цьому до уваги не беруть вартість взуття – 30 це чи 300 гривень. Проте це зробити можна тільки тоді, якщо взуття ще не взували і воно зберегло товарний вигляд. Причиною повернення може бути навіть суб’єктивна думка споживача – взуття не підійшло за кольором до вбрання чи не сподобалася його модель.
Весняні черевики не носіть взимку
Вже ношене взуття покупець має право обміняти чи повернути за нього кошти у разі виявлення істотних недоліків – скажімо, коли тріснули підошва або шкіра і відремонтувати взуття вже неможливо. Це можна зробити лише в період, встановлений гарантійним терміном експлуатації товару.
– Гарантійний термін експлуатації встановлює виробник, – зауважує Надія Кутиніна. – Він може становити 30 і більше днів. Виробники, впевнені у якості своєї продукції, дають і 60, і 80 днів гарантії. Виявивши недоліки у взутті, протягом гарантійного терміну експлуатації покупець має право принести товар до магазину чи підприємця, у якого купував, щоби безкоштовно відремонтували його.
Інформацію про гарантійний термін експлуатації повинен надавати продавець. Також її зазначають у пам’ятці експлуатації.
– Не варто нехтувати пам’яткою, – радить фахівець. – Адже якщо споживач не дотримуватиметься правил експлуатації товару та догляду за ним, продавці можуть не прийняти взуття для ремонту. Так до нас зверталася жінка, яка купила демісезонні лаковані чоботи на початку грудня, а через місяць хотіла віддати їх на ремонт підприємцеві, в якого придбала. Підприємець відмовився надавати такі послуги, заявивши, що покупець використовувала взуття не за призначенням (у холодну пору, а не за плюсової температури). У цьому випадку підприємець має рацію.
Чек беріть навіть на ринкуЗа словами Надії Кутиніної, захистити права споживачів можна тільки за наявності товарного чека. Його зобов’язаний надати продавець, навіть на ринку. Без чека акт купівлі може встановити хіба що суд.
За наявності товарного чека в управлінні у справах захисту прав споживачів можна дізнатися гарантійний термін експлуатації взуття конкретного виробника. Тут також проконсультують споживачів, як правильно скласти заяву із претензією щодо якості взуття.
– Такі заяви складають у двох примірниках, – зауважує Надія Кутиніна. – У споживача залишається один із них – з датою та підписом продавця. Якщо йдеться про повернення грошей, заяву мають задовольнити протягом семи днів із дня її написання. Якщо про ремонт чи обмін взуття – протягом 14 днів. Якщо виникають спірні питання між продавцем та покупцем, продавець може у триденний термін надіслали товар на незалежну експертизу, яка встановить причину втрати якості товару.
Ремонт подорожчавПідтверджує те, що нове, нещодавно придбане взуття почало частіше псуватися, і майстер із ремонту взуття Людвіг СТЕЦЬКИЙ.
– Особливо це стосується неякісного взуття: з дерматину, лакованого, – зауважує майстер. – Воно часто обдирається, ламаються підбори та супінатори, протираються набійки, носаки. Мешканці сіл (а майстерня, де я працюю, знаходиться біля автостанції) частіше приносять старе, поношене взуття. Його ремонтувати невигідно. Матеріали для ремонту взуття значно подорожчали. Наприклад, мікропору для підошви, яку донедавна закуповував за 100 гривень, нині не знайти дешевше, ніж за 125. А за 800-грамову банку клею треба віддати щонайменше 50 гривень. Тому беруся за ремонт старого взуття тільки у випадках, якщо його власник стверджує, що воно – його улюблене.
Олеся ДЛУЖАНСЬКА
29-04-2011, 17:23
0
10 069