Тільки-но розтанув сніг на дорогах, як чернівчани поринули у болотяні потоки. Звідки воно береться і чому його так багато, якщо є відповідні рішення, які би мали забезпечити чистоту на вулицях Чернівців? А виявилося, що рішення ці є лише на папері. І виконуються вони лише раз на півроку під час проведення так званих рейдів відповідальними організаціями. Загалом ці рішення мають декларативний характер.
Згідно з правилами благоустрою, транспорт, що обслуговує будівництво у місті, має мити колеса, якщо виїжджає за межі будівельного майданчика. Та насправді цього ніхто не робить, і вантажівки розтягують, будівельний бруд містом.
Штрафували порушників ще навесніНаприклад, відділ благоустрою Першотравневої райради останній рейд проти таких вантажівок здійснював ще навесні 2010 року. Внаслідок цього оштрафували кілька будівельних підприємств. "Витирати ноги" перед виїздом у місто тоді "забували" вантажівки таких будівельних фірм, як "РІККА", "Поленз" та цегельного заводу №1. На яку загальну суму місцевий бюджет збагатили ці порушники правил благоустрою, дізнатися так і не вдалося. У відділі благоустрою райради відразу не змогли назвати цифру. Восени ж "болотяників" містом не ганяли взагалі – обмежилися роз’яснюваннями. Певно, увага чиновників була прикута до білбордів із благородними гаслами, а трусити бруд із КРАЗів та МАЗів було нікому.
– Рейди здійснюють навесні та восени, – розповідає провідний фахівець відділу екології Першотравневої у місті райради Тарас КОСТИНЮК. – Цієї осені рейд не проводили, а провели роз’яснювальні роботи серед об’єктів господарювання. Всі підприємства, які займаються будівництвом, повинні мати спеціальні естакади для миття коліс або ж інші споруди для обмивання транспорту. На більшості об’єктів вони є. Відсутні тільки там, де роботи призупинили. Кілька підприємств оштрафували ще навесні. Вони взяли це до уваги і привели все до до норм.
За словами пана Костинюка, здебільшого штрафують керівництво фірм, а не водіїв.
Ніхто це не прибереЧернівчанка Ірина ОЛЕКСІЄНКО нарікає на постійні болотяні вояжі вантажівок, що виїжджають із Рівненської.
– На Червоноармійську завжди виїжджають брудні вантажівки з Рівненської. На переході там постійно багато болота, – каже жінка.
На Рівненській, Дубинській, Винниченка, Чкалова, Миру та Червоноармійській болото на проїжджій частині і біля тротуарів – це вже звична річ, як прапор на ратуші.
У ратуші кажуть, що насамперед недопрацьовують екологи з відділів благоустрою районних у місті рад і визнають, що з болотом на вулицях справді існує проблема.
– Ситуація з дотриманням будівельниками норм не найкраща, – вважає начальник управління комунального господарства мерії Ярослав КУШНІРИК. – Погано працюють екологи районних рад. Потрібно, щоби при кожному виїзді вантажівки з немитими колесами водія чи фірму відразу штрафували. Проте наразі таких випадків досить мало.
За словами пана Кушнірика, прибирати болото нині ніхто не буде. Проте, додав, що є певні напрацювання щодо підтримання чистоти на дорогах.
Які це напрацювання, поки що чиновник не зізнався:
– Нині прибирати це немає сенсу, адже здійснюють посипання доріг піщано-соляними сумішами. Тому приберуть це навесні разом із зметами. Наразі ми маємо певні напрацювання для покращення ситуації. Але говорити про це можна трохи пізніше.
Михайло Салітра
10-12-2010, 10:32
0
1 594