Для українських автомобілістів одна з найбільших проблем – погана якість пального. На заправки є чимало нарікань. На деяких російських форумах водіям, які їздять через Україну, навіть радять заправлятися в Росії та брати із собою повні каністри.
– Як впливає пальне на авто, я бачив під час розбирання одного двигуна, – розповідає водій із 30-річним стажем Володимир. – Стінки циліндрів були наче побиті молотком.
Водії кажуть, що найпоширеніша проблема з бензином – коли пальному різноманітними домішками підвищують октанове число. Наслідком цього стає збільшення витрати бензину, падіння потужності та нерівномірна робота двигуна – суміш у циліндрах вибухає не тоді, коли треба. Саме це призводить до передчасного зношення кілець, клапанів і циліндрів.
Більш чутливими до пального є автомобілі іноземного виробництва, особливо останніх років випуску. Цікаво, що невибагливістю до пального відзначаються "Мерседеси" і BMW 1970-1980-х років випуску – вони добре тягнуть навіть на 92-му бензині. А новіші моделі – більш ніжні.
Можливі проблеми через
погане пальне:
засмічується фільтр, гірше працює бензонасос;
на свічках утворюється нагар, виникають перебої в їхній роботі;
виходять із ладу форсунки інжектора;
вкриваються нагаром і прогорають клапани двигуна;
"закоксовуються" кільця циліндрів;
пошкоджується масляна плівка на стінках циліндра і сам циліндр;
виходить із ладу каталізатор;
погане пальне догорає у вихлопній трубі і пошкоджує її.
За відгуками водіїв, більше проблем виникає із дизельним пальним. У ньому частіше трапляються сторонні домішки, а іноді навіть бруд. Через це засмічуються фільтри, а двигун взагалі може зупинитися.
Як стежать за якістю пального на заправках контролюючі служби – окрема розмова. Тим часом водіям слід самостійно шукати вихід із ситуації.
– Моїй "Ладі" 16 років, вона має карбюраторний двигун, – каже чернівчанин Дмитро. – Але навіть цей двигун страждає від поганого бензину. Тому для себе обрав такий вихід – заправляюся тільки на перевірених АЗС. Насамперед обираю ті, де вже заправлявся і не мав проблем потім. Також запитую поради у друзів, які багато їздять.
Досвідчені автомобілісти кажуть, що більш надійними можна вважати великі мережі АЗС – для них закуповують пальне величезними партіями, а тому менше ризику натрапити на фальсифікат. Іноді – хоч і не завжди – ознакою кращої якості може бути ціна. Адже бензин дешевим уже не буває, і значно нижча, ніж у конкурентів, ціна має насторожити. Дуже великий ризик заправитися сумнівним пальним є на невеликій АЗС десь на сільській дорозі – дрібним продавцям важко конкурувати з брендами, ось вони й купують іноді дешевий і неякісний продукт. Тому чернівчанам, які їдуть у сільську місцевість, краще заправитися у перевіреному місці, щоб не потрапити у халепу.
Ще більш уважними варто бути власникам дорогих авто останніх років випуску – їхні двигуни розраховано на роботу лише на пальному, що відповідає вимогам щонайменше "Євро-3".
Ігор ДОВГАНЬ
11-11-2010, 10:56
0
1 480