На нові автомобілі завжди пропонують гарантію – зазвичай це певний пробіг або період часу. Іноді значний термін гарантії оголошують як додаткову привабливу акцію. Однак насправді все не так просто. А за обіцяними золотими горами часто приховується чимало умов і обмежень.
– Насамперед треба знати, що не буває, попри рекламні акції, гарантії на весь автомобіль навіть на п’ять років, не кажучи вже про більші терміни, – розповів комерційний директор одного із чернівецьких автодилерів. – Насправді йдеться про обмежену гарантію – саме такий термін застосовують за кордоном, але у нас законодавство цього не передбачає. Це означає, що гарантія поширюється на термін лише на певні вузли й агрегати, найчастіше на елементи кузова.
Фахівець розповів, що різні вузли автомобіля мають різні терміни гарантії. Зазвичай на кузов і ходову – більші, а на деякі – лише 10 тисяч кілометрів. При цьому на шини, гальмівні колодки та диск зчеплення взагалі гарантія не поширюється.
– Усі ці подробиці мають бути записані у сервісній книжці, яку покупець отримує під час купівлі авто, – розповів комерційний директор. – Хоча залежить це від дилера, точніше, від його совісті.
Гарантійні зобов’язання бере на себе дилер. Водночас відшкодовує йому витрати виробник. Однак для цього дилер повинен мати станцію техобслуговування з відповідним обладнанням. На жаль, далеко не всі дилери хочуть морочитися з обслуговуванням після продажу, комусь достатньо просто продати авто.
Так, чернівчанин Олег кілька років тому придбав нове авто із салону відомого виробника за 26 тисяч доларів. У ньому досить швидко виявився заводський брак. Олег розраховував на відповідний сервіс, однак дилер фактично відмовився від обслуговування. Довелося чернівчанину ремонтувати за власні кошти.
Але чимало покупців задоволені гарантійним обслуговуванням.
– Мені треба було замінити рульові тяги, а гарантія ще не закінчилася, – розповів Олександр. – Звернувся до дилера, той без жодних проблем і затримок замінив. Тож не довелося платити за запчастини, а коштують вони чимало.
Водночас продавці висувають певні умови на час гарантійного терміну. Так, техобслуговування впродовж цього періоду – в тому числі й заміну моторного мастила – необхідно проходити лише на офіційних СТО. Це значно дорожче, але тоді СТО надає лише фірмові запчастини та відповідає за якість.
Ігор ДОВГАНЬ
5-11-2010, 10:04
0
1 434