Чи не третину життя ми проводимо на роботі. І вважають, що люди, які мають друзів на роботі, – справжні щасливчики. Адже, працюючи, вони спілкуються з колегами, близькими за духом. Проте, на думку психологів, дружба на роботі має як позитиви, так і недоліки.
Товариш підбадьорить і прикриєСприятлива атмосфера. Одна річ, коли поруч працюють люди, не симпатичні вам, і зовсім інша, коли колеги викликають позитив. Безперечно, добре, коли є з ким поділитися новинами, є кому підбадьорити у важку хвилину.
Взаємодопомога. Якщо ви з колегою в не надто дружніх стосунках, навряд чи він допомагатиме, коли у вас накопичилося багато роботи. Справжній друг завжди допоможе. Одне слово, добре, якщо на роботі є людина, на яку ви можете покластися.
Володіння інформацією. Людина-одинак на роботі насамперед страждає від нестачі інформації. Друг у бухгалтерії завжди розповість, коли буде зарплатня, у приймальні – коли і скільки часу шефа не буде на роботі тощо.
Попередять про "небезпеки". Якщо на роботі вам загрожують неприємності, друг завжди про них попередить. Ви зможете підготуватися і правильно відреагувати на звинувачення.
Організація прикриття. Товариш завжди прикриє вас, коли ви запізнюєтеся на роботу або хочете піти трохи раніше. І зробить це перед начальством дуже переконливо.
Конкуренція
з другом загрожує неприємностями Багато часу витрачається на розмови. Доки ви насолоджуєтеся спілкуванням із друзями, страждають ефективність роботи і зарплатня. Зокрема якщо оплата праці напряму залежить від виконаної роботи.
Неоднозначна оцінка дружби керівництвом. Начальникові завжди подобається, коли немає скандалів між підлеглими, але й надто дружні стосунки в колективі – не вітаються. Більшість керівників вважає, що робота – це клуб за інтересами, а дружба забирає дорогоцінний робочий час. Крім того, колеги-друзі можуть об’єднатися проти начальства та покривати одне одного. Тому керівники періодично демонструють своє неприйняття дружби між підлеглими.
Сварки погано впливають на роботу. Навіть дуже хороші друзі можуть посваритися. Якщо, до того ж, ви вперті, натягнуті стосунки можуть тривати довго. В таких випадках на роботу йти не хочеться, настрій поганий, працездатність знижується.
"Таємна зброя". Не дай Боже, якщо ви з другом щось не поділите. Наприклад, удвох претендуватиме на одну посаду. Конкуренція може стати причиною не тільки припинення стосунків, але й того, що керівництву стануть відомі всі ваші проколи.
Небезпека викриття. Друзі на роботі зазвичай знають не тільки про робочі таємниці, але й про особисте життя одне одного. Якщо колега знає занадто багато, мимоволі починаєш непокоїтися. Наприклад, подруга з роботи, опинившись у компанії з вашим чоловіком, може розповісти про флірт із начальником. Тому товаришувати на роботі потрібно, але не варто забувати, що ніхто не збереже ваших таємниць краще, ніж ви самі.
Вікторія Угорська
2-11-2010, 09:15
0
3 116