В одній із чернівецьких служб таксі вводять опцію голосового набору – абонентам не потрібно буде "висіти" на телефоні. Також планують замінити лічильники навігаторами. Подібне нововведення не має аналогів в Україні, вперше його застосовуватимуть саме в Чернівцях.
– Зараз введено голосове меню в телефоні, на яке ми згодом плануємо перевести більшість абонентів, – розповідає співзасновник однієї зі служб радіотаксі Ілля ВЕЛИЧКО. – Коли людина купує у водія дисконтну картку, вона має змогу записати кілька адрес. Водій передає записану інформацію диспетчерам. Наприклад, за телефоном абонента закріплено п’ять адрес. Ви набираєте номер таксі, вибираєте опцію серед голосових команд "виклик таксі", і вам перераховують адреси, закріплені за вами попередньо. Після вибору потрібної вам адреси комп’ютер переключає виклик на диспетчера, оминаючи телефоністок. Таким чином ви економите час, не слухаючи "Зачекайте, будь ласка" чи музику. Диспетчер відразу бачить, чи є вільне авто. Тобто через декілька секунд ви вже чуєте відповідь, а не "висите" на телефоні.
– Вісімдесят відсотків роботи радіотаксі – це робота диспетчерської служби, – каже колишній диспетчер Наталя ПІНДУС. – Іноді диспетчерам доводиться працювати по три доби підряд. Працювати старим способом дуже важко.
Запровадження навігаторів вирішить цю проблему. Завдяки навігатору в кожній машині таксі її розташування буде видно на моніторі у диспетчерській. І дуже легко буде визначити, який таксист знаходиться найближче до адреси замовника.
– Програму написано заради того, щоб обслужити більшу кількість пасажирів та мінімізувати час виклику таксі, – каже Ілля Величко. – Система дозволяє дати відповідь клієнту максимум протягом двох хвилин. Наразі сім машин працюють через навігатор. Поки що ми працюємо у напівавтоматі, оскільки на замовлення машину призначає диспетчер, але згодом це робитиме сервер. Роблять це і для того, щоб ми повністю відмовилися від таксометрів. Їхню функцію виконуватиме навігатор. Там прописано графічні координати, що позбавляє можливості таксиста вибирати тариф. Замість нього це робитиме автомат. Тобто якщо ви рухаєтеся із центру міста в напрямку вулиці Хотинської, другий тариф біля залізничного вокзалу таксист увімкнути не зможе. Він увімкнеться тільки тоді, коли досягне відповідної координати (у цьому разі мосту через річку Прут, – авт.). Це роблять для того, щоби позбавити можливості несумлінних працівників таксі спекулювати на незнанні пасажиром міста чи тоді, коли пасажир не дуже тверезий.
Займалася написанням програми українсько-голландська фірма. Розробка її триває три роки, обійшлася нам така автоматизація у 35 тисяч євро.
Михайло Салітра
7-10-2010, 10:54
0
2 061