Зниження взимку температури нижче 10 градусів морозу створює чимало проблем для водіїв. Найчастіше проблеми із запуском двигуна виникають через дві причини – двигунне мастило і акумулятор.
Зимове мастило
Далеко не всі мастила призначені для експлуатації в сильні морози і бувають за в’язкістю літніми, зимовими і всесезонними. Літні та зимові розраховані на експлуатацію за певних температур – високих чи низьких. Однак переважна більшість українських водіїв обирають універсальне мастило, яке добре працює і за високих, і за низьких температур.
Найбільш універсальне мастило має маркування 0W-40. Це означає, що воно може працювати за -30 градусів (позначка 0W) і за високих плюсових позначках термометра (число 40).
Для нашого клімату важливішими є рекомендації для зими. Існують наступні: 5W – може працювати за -25, 10W – до мінус 20, 15W – до мінус 15, 20W – до мінус 10.
Якщо у двигун залили мастило 20W, то заводити його за температури, нижчої мінус десять градусів, не варто. Найімовірніше, вам просто не вдасться це зробити, однак двигун при цьому зазнає такого навантаження, ніби проїде сотню кілометрів.
Слабкий акумулятор
Його заряду може просто не вистачати для роботи взимку, адже у мороз для прокручування валу необхідно на 20-40 відсотків більше потужності, тоді як пусковий струм акумулятора знижується іноді навіть на 50-60 відсотків. Тобто йдеться про те, що батарея просто "сіла". Щоправда, таке трапляється не тільки з тими акумуляторами, які прослужили вже кілька років. Іноді вони припиняють створювати належний струм уже через місяць-два після придбання. На жаль, випадки продажу відвертого браку нині непоодинокі.
Тому перед настанням морозів акумулятор радять підзарядити. Перевірте рівень електроліту і долийте до належного рівня – якщо батарея стара, але справна, це допоможе. Однак якщо після цього достатній струм не буде – купуйте новий акумулятор. Старий для зими вже не годиться.
На ніч взимку акумулятор бажано забирати до теплого приміщення. Однак це стосується лише не дуже нових авто, не надто "нафаршированих" електронікою.
Бензин і вода
Досить поширеною причиною зимових проблем є неякісне пальне. Якщо у ньому є вода – вона може осісти і замерзнути. Тоді доки вона не розтане, завести машину не вдасться. Іноді можна побачити, як розігрівають автомобіль паяльною лампою. Слід мати на увазі, що таке можна робити лише з дизелями – солярка менш вибухонебезпечна, ніж бензин.
Також при проблемах із запуском двигуна варто перевірити стан свічок. На них може утворитися конденсат, і мокрі свічки просто не пропускатимуть заряд. Тоді їх підсушують і знову пробують завести двигун.
Порятунок – буксир
– У сильний мороз важко завести авто через невідповідне мастило, слабкий акумулятор, свічки та погане пальне, – розповідає інженер Омелян ВОЛЧИНСЬКИЙ. – Найгірше, коли у пальному виявилася вода. Тому, коли автомобіль виявився непідготовленим до низької температури, краще зачекати потепління. Якщо ж все-таки є потреба поїхати, найкраще скористатися сторонньою допомогою.
Коли проблеми через акумулятор – його можна "прикурити" від авто, яке вже завелося. Універсальним порятунком є буксирування. Однак скористатися ним можуть лише автомобілі з механічною коробкою передач – з "автоматами" це категорично заборонено.
Спочатку авто тягнуть на нейтральній передачі, а заводитися краще одразу з другої. Потім двигун має прогрітися на холостому ходу хвилин десять, щоб просохли свічки та розрідилося мастило. Тоді вже можна їхати. Але все-таки слід встановити причину проблем, щоб наступного ранку легко завести своє авто.
Ігор ДОВГАНЬ
24-12-2009, 12:04
0
2 257