RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео | » Новини читачів |

Ідеальні начальники в природі зустрічаються так само рідко, як й ідеальні підлеглі. Звичайно, інколи важко змиритися з тим, що вас – талановитого й працелюбного – керівництво не може гідно оцінити. Проте якщо працювати ви плануєте саме на цьому підприємстві, доведеться вчитися мистецтва спілкування саме із цим начальником, зважаючи на його професійні та особистісні риси.
– Від того, до якого психологічного типу належить керівник, залежить стиль управління, а отже – ефективність діяльності організації та особливості психологічного клімату в колективі, – пояснює Оксана ПЕНДЕРЕЦЬКА, практикуючий психолог. – Психологічний тип керівника визначається як його особистими характеристиками, так і набутим досвідом, переконаннями, стереотипами. Існує багато типів керівників та стилів управління, проте більшість із них так чи інакше зводяться до класифікації авторитарного, демократичного та анархічного стилів управління.

 "Капітан футбольної команди"
Командний лідер завжди будує систему управління, чіткі правила, яким підпорядковується й сам, намагається зменшити роль міжособистісних стосунків за рахунок чіткого дотримання алгоритмів, завжди шукає системних вирішень.

 "Тамада"
Компанійський лідер, для якого важлива гармонія. Він намагається враховувати всі думки. На відміну від командного лідера він менше планує й розраховує, а більше експериментує. Його стиль – постійні збори, наради, "мозкові штурми".

 "Ляльковод"
Лідер-маніпулятор, який нав’язує свої правила й змушує всіх грати за ними. Ці правила не афішуються, і співробітники повинні самостійно про них здогадуватися. Правила постійно змінюються, тому від звільнення не застрахований ніхто. Такий керівник отримує задоволення від гри зі співробітниками, від усвідомлення власних можливостей впливати на людей.

 "Генерал"
Сильний лідер, майже завжди фахівець високого класу у своїй галузі. Людей сприймає винятково як засіб для досягнення мети, кожен співробітник – це функція. На відміну від маніпулятора, який може вдавати "турботливого татка", відверто зневажає підлеглих.

 "Софіст"
Лідер-експерт, завжди живе інтересами справи, часто буває аскетичним, рідко помиляється. Співробітники поважають його як людину, яка додумалася до того, до чого не додумалися інші. При цьому такий лідер часто не розуміє, що його співробітники живуть не лише роботою – у них є сім’ї, власні проблеми тощо.

 "Бюрократ"
Нерішучий лідер, який займає позицію "слимака в мушлі". Мало втручається в роботу організації, затягує із прийняттям рішень, завжди чекає вказівок зверху, орієнтується на накази та готові схеми роботи.

 "Інтриган"
Вразливий лідер, який добре відчуває ставлення підлеглих і стосунки між ними. Довго пам’ятає й хороше, і погане. Ефективний, якщо керує невеликим колективом, де до нього гарно ставляться. У великих колективах виділяє фаворитів, зіштовхує співробітників між собою, провокує конфлікти.

 "Цар"
Харизматичний лідер, який гріється в любові підлеглих. Про нього говорять захоплено, сила його особистості така, що однієї його присутності достатньо, щоби робота організації була ефективною.
Марина Карасьова

На замітку

Для того, щоби визначити тип, до якого належить керівник, треба враховувати кілька важливих характеристик:
 як здійснюється управління;
 як керівник ставиться до правил та наказів;
 якою є його реакція на кризові ситуації;
 як він ставиться до планування. 

КОМЕНТАР

Оксана ПЕНДЕРЕЦЬКА, практикуючий психолог:
– Серед підлеглих також є люди, які належать до різних психологічних типів. Одним комфортніше з демократичним керівником, інші потребують "сильної руки" авторитарного лідера, чиї накази не обговорюються. Крім того, не всі люди комфортно почуваються в ролі підлеглих, тоді виникає боротьба за лідерство, а не на кожній посаді вона буде доречною. "Свого" керівника іноді доводиться шукати, змінюючи роботу, і в цьому також немає катастрофи. Проте іноді колективу вдається "виховати" керівника, поступово нав’язуючи свої моделі взаємодії, але це можливо лише за умови, якщо нові моделі – очевидно ефективніші, а керівник готовий до змін.
15-12-2009, 10:47
Коментарів 0 Переглядів 1 689

Теги -

“Буковинка” втретє поспіль взяла гору над “Балтою” та здобула бронзові медалі Суперліги-Дмарт сезону 2023/24
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні



Вирок суду – читати класику. Блог Юлії Пацаранюк
Чоловіка, який обікрав сестру, зобов'язали прочитати "Кайдашеву сім’ю" І.Нечуя-Левицького
“Красиве, спокійне, проєвропейське місто”. Блог Галини Олійник
Віталій Кім поділився враженнями від Чернівців та поміркував, на що зараз слід витрачати бюджетні кошти.
Кому дісталися гуманітарні швидкі допомоги – секрет: чому посадовці на Буковині не готові це розказати
Державні відомства приховали інформацію про отримувачів дорогих авто з Італії під приводом "обмеженого доступу"
ВІДЕО Переглянути все відео

До церкви приходьте на всю Великодню службу, щоби відчути велич свята, радить єпископ Феогност

Alterra School – це територія іншого навчання. Тут поєднуються академічні студії з проєктною діяльністю. Цінностями школи є демократичний підхід, екологічність та практичність. Тьютори школи здійснюють індивідуальний супровід кожної дитини. Допомагають школярам ставити цілі та досягати їх. Сприяють розвитку емоційного інтелекту та формуванню так званих soft skills у дітей.

Міжнародна програма з ефектом особистої присутності за участі європейських артистів цирку та героїчного артиста, що отримав поранення під Бахмутом.

У "Магістраль" ви будете навчатися з висококваліфікованими інструкторами, які підготують вас до будь-яких дорожніх ситуацій. Наші автомобілі відповідають найвищим стандартам безпеки, а навчання проводиться за сучасними методиками, що забезпечує вам не лише отримання водійського посвідчення, але й практичні навички, необхідні для безпечного водіння.