Влітку у сонячну погоду салон легковика нагрівається дуже швидко. Колись сидіння захищали шторками, а заднє скло – решіткою. Однак на заміну таким засобам прийшло тонування скла.
– Нині застосовують один спосіб тонування скла – за допомогою спеціальної плівки, – розповів майстер однієї зі станцій технічного обслуговування Чернівців Павло. – Із використанням спеціальної технології плівка клеїться на скло і затримує проникнення в салон сонячних променів.
Головна перевага тонованого скла – захист салону, водія, пасажирів, а також деталей інтер’єру від нагрівання та від ультрафіолетових променів (затримує їх до 75 відсотків). При цьому захист потрібен і для авто з кондиціонером – затемнення дозволяє значно зменшити навантаження на кондиціонер та продовжить термін його служби.
Асортимент плівок дуже широкий. Насамперед – за світлопроникністю, яка може становити від 10 до 54 відсотків.
Повне затемнення
Затемнити можна не лише заднє, а й будь-яке інше скло автомобіля. Павло розповів, що найчастіше захищають лише задню частину салону, хоча деякі автолюбителі просять затемнити всі вікна. У таких випадках зазвичай ззаду застосовують максимальне затемнення, на бокових вікнах – слабше, а на лобовому склі – мінімальне.
Нині більшість нових автомобілів мають затемнені задні вікна у базовій комплектації, але не всі. Отож роботи фахівцям вистачає.
Вибрати можна не лише ступінь світлогасіння, а й колір затемнення. За словами Павла, виробники пропонують 50 відтінків лише чорного кольору, є плівки й інших кольорів. За кордоном стає популярним і так зване арт-тонування – коли на скло наносять не лише однотонну плівку, а й візерунок чи цілий різнокольоровий малюнок. Однак в Україні така послуга ще мало поширена.
Витрачають на тонування скла приблизно півдня. Якщо авто велике, а затемнювати треба всі вікна – довше. Бокові вікна тонувати легше, бо вони прямі, а із заокругленим заднім доводиться попрацювати більше. Вартість – від 600 гривень.
Тоноване скло захищає від сонячних променів, у тому числі й шкідливих ультрафіолетових. У цьому неважко переконатися, бо у салоні авто із затемненим склом улітку не так спекотно. Ще одна перевага – якщо раптом трапиться неприємна ситуація, і від удару скло розіб’ється, плівка втримає уламки від розлітання.
ДАI контролює відсотки
До тонування скла існують обмеження, встановлені законом. Як розповіли в обласному ДАІ, ступінь затемнення лобового скла допускається не більше 25 відсотків, бокове переднє скло може бути тонованим до 30 відсотків.
Такі обмеження викликані тим, що тоноване скло суттєво погіршує видимість, особливо в сутінки і за хмарної погоди. Неправильне тонування буде розцінюватися як технічна несправність, а власників таких авто штрафуватимуть – на 340-425 гривень.
Обов’язок контролювати цю норму покладено на інспекторів ДАІ. Однак у нашій області на дорозі вони цього зробити не зможуть. Визначити ступінь світлопроникності скла можна за допомогою спеціального приладу – він коштує чимало, і ДАІ наразі його не має.
Зате пристрої для перевірки рівня затемнення скла сьогодні мають всі станції проходження техогляду транспортних засобів в області. Тому, за словами фахівців, автомобілі з неправильним тонуванням техогляд пройти не зможуть.
Ігор ДОВГАНЬ
9-07-2009, 10:37
0
21 373