Із введенням нових штрафів за порушення правил дорожнього руху в ДАІ розпочали застосовувати вимірювач швидкості – відеозаписуючий "Візир", який закупили у Росії. Цим пристроєм фотографують порушників, які перевищили швидкість або знаки заборони, а фото надсилають власникові авто з протоколом на штраф. Водії встигли прозвати такі повідомлення "листами щастя". З початку року в області за допомогою фото- та відеофіксації виявили майже 26,5 тисячі порушень.
Нині навколо "Візира" розгорнулася дискусія. Нещодавно харківський вчений Роман Павлович заявив, що "Візир" не може коректно фіксувати дані у разі, якщо на трасі одночасно проїжджає два і більше автомобілі. "Візир" не визначає відстань до цілі, а орієнтується на світловідбивальні характеристики автомобіля. У радарі "Візир" є режими вибору "близька ціль" і "найшвидша ціль". У другому режимі справді обирається машина, яка рухається швидше за інші. У режимі "близька ціль" радар обирає авто з максимально ефективною відбиваючою поверхнею. Але і у першому, і у другому випадку прилад допускає помилки. Працівники ДАІ стверджують, що "Візир" не може помилятися, а такі розмови – привід для того, щоби не сплачувати штраф.
Кореспондент "МБ" вирішила детальніше ознайомитися із роботою "Візира".
Стерти фото з "Візира" неможливо
Разом із працівниками ДАІ вирушаємо на одну з чернівецьких трас, щоби побачити, як "Візир" вимірює швидкість. Перша несподіванка – працівники ДАІ можуть фотографувати "Візиром" з власного автомобіля під час руху, тобто водій навіть не запідозрить, що його "підловили". Також є стаціонарний режим – фотографують або з автомобіля ДАІ, який стоїть, або безпосередньо на дорозі. Але у будь-якому разі водія-порушника не зупиняють, тому для більшості водіїв фото та протоколи з порушенням, – несподіванка.
Зупиняємося біля в’їзду до Чернівців. Щоби фотографувати "Візиром", з машини навіть не виходимо, прилад кладуть на передню панель. Далі налаштовують його – виставляють допустимий поріг швидкості. Старший інспектор ДАІ Вадим ГОГОЛЬ пояснює, що у населеному пункті дозволена швидкість – 60 км/год, максимально дозволений режим порушення швидкісного режиму – 20 кілометрів, враховується можлива похибка "Візира" – у стаціонарному режимі – один кілометр, тож допустимий поріг швидкості – 81 кілометр на годину. Якщо водій проїде з більшою швидкістю, штраф: понад 20 км/год – від 255 до 340 гривень, понад 50 км/год – 510 гривень.
На відстані сто метрів можна зафіксувати номер авто, іноді навіть добре видно обличчя водія. Коли даішник фотографує, на екрані одразу висвічується час та швидкість руху автомобіля.
– Якщо перевищення немає, фото не зберігається на приладі, а якщо є перевищення закладеного допустимого порогу швидкості, фото потрапляє в архів, – розповідає Вадим Дмитрович.
Працівники ДАІ запевняють, стерти фото з "Візира" неможливо. Лише ввечері їх із флешки переписують на комп’ютер.
Впродовж п’яти хвилин встигаємо сфотографувати п’ять авто. Всі вони рухаються без перевищення швидкості, але незабаром фіксуємо джип, який їде зі швидкістю 108 км/год.
Із думкою, що "Візир" може помилятися, даішники не погоджуються, кажуть, якби прилад фотографував автоматично, можливо, були би помилки, а так порушення фіксує сам інспектор.
За порушення не зупиняють
Далі вирушаємо в управління ДАІ. Тут у спеціальному відділі з "Візира" на комп’ютер записують фото. Щодня з двох "Візирів", які є у Чернівцях, отримують приблизно сто фотографій різних порушень. Працівники ДАІ показують базу фотографій, на яких чітко видно і номер автомобіля, і марку. Пояснюють, що практикуються фотографії лише з одним автомобілем. Роздрукувавши фотографію, по обласній або національній базі перевіряють, чи машина не викрадена, чи не накладено на неї арешт, хто власник. Повідомлення надсилають за місцем проживання власника транспортного засобу. Цікавлюся, чи можливо на комп’ютері "підкорегувати" фотографію до потрібної швидкості. Один із працівників ДАІ розповідає, що до них приходив якось водій і доводив, що фотографію можна змонтувати, але у ДАІ цього ніхто не робить. Та попри це даішники визнають: скарг на роботу "Візира" вистачає.
– Люди звикли, що за порушення їх повинні зупиняти, – каже старший інспектор адміністративної практики управління ДАІ в області Олександр МЄЛКИХ. – На сьогодні ця практика існує, але не у всіх випадках. Із введенням нового законодавства з’явилася стаття, яка передбачає, що на власника транспортного засобу виноситься постанова без зупинки автомобіля і без участі водія. Є випадки, коли водії намагаються довести, що вони не порушували. Якщо водій переконаний у своїй правоті, він повинен написати звернення у ДАІ. Тоді здійснюють службову перевірку, підіймають матеріали, які зберігаються в архіві у комп’ютері. Але постанову можна відмінити лише у судовому порядку.
– Щодо думок про помилку "Візира", можу сказати лише одне, кожен прилад щороку маємо віддавати на перевірку робочого стану, – продовжує Олександр Леонідович. – Наші "Візири" закупили торік, і їх повинні перевірити у грудні. Перевіряють похибку приладу. У стаціонарному режимі, тобто якщо інспектор стоїть, похибка становить один кілометр, а у патрульному режимі – два кілометри. Прилад також має можливість фіксувати перевищення швидкості як на зустріч, так і на віддалення.
Людмила ОСАДЧУК
ЦИФРИ
В області працює 13 "Візирів", з них два у місті та 11 у районах.
За допомогою "Візира" за добу в середньому виявляють 350 порушень.
9-04-2009, 11:17
0
3 878