Здавалося б, вибір запчастин є, адже і магазинів є чимало, і базарів. Однак насправді все значно складніше. Випадки придбання неякісних виробів, які ламаються навіть за кілька днів, є масовими. Зокрема і до редакції не раз зверталися автолюбителі, в яких уже за кілька днів розкришувалися гальмівні колодки чи ламалися амортизатори.
– Поради при виборі запчастин можуть бути такими ж, як і будь-якого іншого товару, – вважає Сергій, менеджер одного з автомагазинів. – Споживач має вимагати документи на товар. Насамперед має бути сертифікат якості від виробника. Якщо його немає – майже гарантовано вам пропонують підробку.
Сергій радить купувати запчастини в магазинах. Адже вони мусять працювати офіційно, мати документи на товар, а отже, брати його в офіційних виробників. А йти на базар – це свідомо наражатися на ризик. Там єдиним підтвердженням якості є лише слова продавця.
– Зовні підробку від якісного виробу відрізнити часто неможливо, – розповідає Сергій. – Іноді навіть товар, виготовлений у якомусь гаражі в Китаї, може мати краще упакування, ніж справжній. Тому єдиною гарантією є супровідні документи.
Папери на запчастини часто мають і продавці на базарі. Але якщо можна підробити запчастини, то ще легше виготовити "липові" папери.
– Мені доводилося купувати деталі і до "Жигулів", і до іномарок, які служили місяць-два, – поділився досвідом Олег, водій з 22-річним стажем. – При цьому продавці запевняли, що товар "фірмовий", показували папери. Але насправді виявлялося все не так. Найбільше проблем – з польськими і турецькими запчастинами, там їх виготовляють кустарним способом у невеликих кооперативах.
Щодо "Жигулів", то справи навіть складніші. Зараз так багато підробок, що іноді навіть краще купити деталь, що вже була в користуванні, ніж нову.
Але не варто говорити однозначно, що в магазинах весь товар якісний, а на базарі – ні. Найчастіше все залежить від сумління продавця. Якщо він серйозно ставиться до свого бізнесу і дбає про своє ім’я, то пропонуватиме відповідний товар.
– На підробку можна натрапити скрізь, – переконаний власник станції техобслуговування Петро. – Напис "Зроблено в Німеччині" ще нічого не означає. Тому можу порадити звертатися до перевірених продавців – вони можуть бути і на базарі. Так, я постійно беру запчастини до "Жигулів" у двох точках, які отримують деталі із заводу з Росії.
Якщо все ж доведеться звернутися в незнайоме місце, Петро радить насамперед добре роздивитися виріб. Часто метал може бути настільки неякісним, що це помітно і неозброєним оком. Товар у магазинах дорожчий – іноді вдвічі або й більше. Однак ризикувати не варто, бо іноді від якості запчастин може залежати здоров’я або й життя.
Ігор ДОВГАНЬ
30-10-2008, 10:41
0
1 880