Впродовж двох років обласна влада планує витратити на утримання "будинку з левами" і свій автопарк 14 мільйонів гривень. На останній сесії облради, 9 червня, депутати підтримали програму розвитку щойно створеного комунального підприємства "Дирекція з обслуговування майна спільної власності територіальних громад" на 2011-2012 роки.
11,1 мільйона гривень планують залучити з обласного бюджету, 400 тисяч – із державного і 2,5 мільйона – власних коштів підприємства від госпрозрахункової діяльності.
На цій самій сесії депутати ліквідували обласний "Будинок вчителя". Мотивація – неефективне витрачання бюджетних коштів. На 11 працівників і 345 учасників гуртків – це приблизно 200 тисяч гривень на рік. Натомість тільки дотримання пропускного режиму в "будинку з левами" має обійтися бюджету в 100 тисяч гривень на рік.
14 мільйонів гривень – чимала сума. Зважаючи, наприклад, на оптимізацію навчальних і лікувальних закладів у цілях економії. Скажімо, на закритті та реорганізації шкіл – за три роки кількість класів в області повинна зменшитися на 95 – влада планує зекономити понад 10 мільйонів бюджетних коштів.
Але приблизно сім мільйонів у владі готові виділити на виготовлення проектно-кошторисної документації для ремонтно-реставраційних робіт, закінчення ремонту покрівлі, встановлення сучасної системи опалення, забезпечення резервним автономним живленням та відеоспостереженням, ремонт внутрішнього двору, фасадів і прилеглої території будівлі на Грушевського, 1, тощо. Ще приблизно сім мільйонів мали би піти на пальне, запчастини й розвиток автопарку.
– У той час, коли відбувається недофінансування освіти, закривають школи, звичайно, варто би було трохи підтягнути пояси, – каже Олександр ФИЩУК, депутат від фракції "Фронт змін". – Виходить, що ми візьмемо з місцевого бюджету кошти, які би могли йти на розвиток охорони здоров’я, освіти. Їм урізаємо, бо потрібно чиновників утримувати. Категорично говорити, що грошей на адмінбудівлю чи автопарк не потрібно виділяти, теж не можна. Але враховуючи нинішню ситуацію, потрібно мати міру.
– Нині закривають школи, інші соціальні об’єкти, а такі значні кошти з бюджету можуть вилучити на обслуговування чиновників. Ми взагалі проти таких речей, – коментує Назар ГОРУК, керівник фракції ВО "Свобода". – Треба проаналізувати, на що ці гроші підуть. Хоча програма – це ще не гроші, а лише можливість їх виділити, якщо буде залишок. Нині цих програм штампують багато. Для чого це робиться, важко сказати.
Михайло БЕРЕЗОВСЬКИЙ, депутат від фракції Партії регіонів, голова постійної комісії облради з питань економіки, бюджету та інвестицій підтверджує: нині грошей у бюджеті на виконання програми немає і під сумнівом, що цього року будуть.
– Ми в програмі розписали крок за кроком дії Дирекції і приблизно порахували, скільки це повинно коштувати, – пояснює депутат. – Не обов’язково, що всі ці кошти будуть виділені. Але навіть якщо нині можливості профінансувати програму немає, то хоча би зазначити й обговорити цю проблему потрібно. І довести до відома всіх депутатів, які пізніше будуть виділяти чи не виділяти кошти.
А новостворена Дирекція, на думку М. Березовського, потребує підтримки. Зокрема значні кошти потрібні на приміщення колишнього "Палацу юстиції", а нині адмінбудівлю ОДА й облради. "Будівлю експлуатували, але не підтримували належним чином, – каже депутат. – Раніше у влади не доходили руки до ремонту даху та іншого. Крім того, котли, які нині там є, більш енерговитратні, ніж сучасні. Щоби в майбутньому здешевити утримання будівлі, потрібно модернізувати систему опалення. Так само, щоб автопарк у майбутньому став самоокупним, нині йому треба підставити плече".
Чи будуть повністю профінансовані ці кошти? Очевидно, що влада себе не обділить.
Принаймні на підтримку автобази кошти знаходять. Наприклад, із 244,3 тисячі гривень, які було заплановано виділити на її потреби у І кварталі цього року, із бюджету профінансували 244 тисячі.
Марина Карасьова
27-06-2011, 16:15
0
1 890