Оформити продаж квартири з листопада стало значно дорожче. Навіть за найдешевшу "однокімнатку" тепер доведеться викласти додатково мінімум 13 тисяч гривень. Адже почав діяти Тимчасовий порядок визначення оцінкової вартості нерухомості та об’єктів незавершеного будівництва, що продається (обмінюється), затверджений Постановою Кабінету Міністрів №1103 від 28.10.2011, який набув чинності першого листопада.
Якщо раніше суму податку, яку сплачував продавець нерухомості, вираховували, виходячи з оцінки БТІ (а ця сума була значно нижчою за реальну ціну житла), то зараз беруть до уваги ринкову вартість квартири чи будинку.
– Чернівчани, які на початку листопада продавали житло, просто шоковані, – каже приватний адвокат Ірина Петрунько. – Витрати на оформлення житла тепер дуже значні. В Україні, по суті, запроваджують європейську тенденцію, коли оформлення продажу і нерухомості, й авто – досить дороге.– Чи всіх громадян стосується новий порядок? – Проведення незалежної оцінки не обов’язкове у двох випадках, а саме:
1. Особа здійснює продаж (обмін) нерухомості не частіше одного разу протягом року житлового будинку, квартири або їхніх частини, кімнати, садового (дачного) будинку (включно з земельною ділянкою, на якій розташовані такі об’єкти, а також господарсько-побутові споруди та будівлі, розташовані на такій земельній ділянці), а також земельної ділянки, яка не перевищує норми безоплатної передачі.
2. Нерухомість перебуває у власності особи більше трьох років.
Для громадян, які підпадають під ці дві категорії, сума витрат на оформлення з листопада не змінилася. Для них сума витрат у кілька разів менша.– Хто проводитиме незалежну експертно-грошову оцінку нерухомості?– Для цього є незалежні експерти з відповідною ліцензією. Вони визначають реальну ринкову вартість житла, враховуючи різні параметри. Така вартість максимально наближена до реальної ціни продажу квартири, адже експерт у разі неправильної оцінки ризикує втратити ліцензію. Коштує така послуга 500-800 гривень. – Які документи тепер потрібні для продажу нерухомості?– Як і раніше, нотаріусу подають два витяги: БТІ та довідку зі ЖРЕПу. А ті, кому нерухомість належала менше трьох років, подають ще й документи про експертно-грошову оцінку.– Хто має платити за оформлення нерухомості?– За законом, продавець, тому що саме він отримує дохід і повинен внести податок із доходів фізичних осіб. Насправді ж у Чернівцях склалася така традиція, що ці витрати переважно ділять навпіл із покупцем. Хоча платіж у банк вносять від імені продавця. (Надія МАКУШИНСЬКА)
11-11-2011, 11:25
0
8 316