Ідея розпочати власний бізнес до чернівчанки Олександри Семенюк прийшла несподівано – коли побачила захоплені очі друзів, яким подарувала їхні портрети в лицарських шатах чи сукнях принцеси. Нині дівчина із друзями має власний магазин подарунків. Причому не стандартних презентів, а оригінальних, які переважно виготовляють у єдиному екземплярі на замовлення.
– Після отримання диплому влаштуватися за фахом не вдалося, – розповідає Олександра Семенюк, яка нині є креативним директором студії "Яблуко". – Але я захоплювалася комп’ютерним дизайном, тому влаштувалася працювати в поліграфічну студію. Паралельно займалася виготовленням портретів – вмонтовувала обличчя знайомих та друзів у портрети історичних особистостей та дарувала їх.
Комп’ютери в офіс принесли з дому
Якось дівчина познайомилася зі вчорашнім студентом Олександром Розенштейном. На той час він займався нагороджувальною атрибутикою. Вирішили об’єднати зусилля та відкрити власну справу.
– На пошуки приміщення витратили приблизно рік, – розповідає Олександр Розенштейн. – Та коли його нарешті знайшли і можна було починати працювати, стало трохи страшно, тому що не мали стартового капіталу. Доводилось відкладали гроші із зарплат на основному місці роботи. Збирали по 100-300 грн, на той час це ще були нормальні кошти. Комп’ютери приносили з дому, а меблі довелося робити на замовлення. Далі поступово докуповували необхідне. Першою професійною технікою був ламінатор. За ним довелося їхати до Києва. Проте вирішили скористатися можливістю – пройшлися сувенірними магазинами міста, щоби подивитися, яку продукцію вони пропонують, та набратися ідей.
Смачну назву
підказали друзі
Вибір назви був одним із найважливіших моментів. "Хотіли назвати якось по-модному, але хтось із друзів дав пораду назвати так, щоби назва була простою і легко запам’ятовувалась. Ось і назвали "Яблуко", воно звучить якось по-рідному, смачно. Дуже приємно, коли до нас приходять клієнти, розмовляють по телефону і на запитання, де вони знаходяться, відповідають: "А ми в "Яблучці!". Це звучить тепло, по-домашньому, чого ми і хотіли", – розповідає дівчина.
Після відкриття магазину команда бралася за будь-яку роботу, яку дозволяла техніка. Спочатку це були візитки, плакати. Пізніше – нагороди (медалі, кубки, грамоти), сувеніри із символами Чернівців (магніти, значки, листівки, карти) та подарунки. За ідеями звертались і до іноземних сайтів, за кордоном така продукція досить поширена, але коштує набагато дорожче.
Паралельно вести бізнес допомагали ще двоє людей – сестра Олександри Кіра та знайомий Ігор. Тепер колектив студії нараховує дев’ятеро осіб. Кожен має свої обов’язки. "У нас сформувалася дуже класна команда, на кожну людину можна покластися, як на самого себе, а це нині рідкість", – каже Олександра.
Для того, щоби жителі міста довідались про існування такого магазину, підприємці роздавали флаєри, а пізніше, уже ставши на ноги, давали рекламу в газетах, ставали спонсорами конкурсів. Також дієвою рекламою, на думку підприємців, є та, яка поширюється від знайомого до знайомого.
Згодом команда молодих підприємців відкрила торговий дім, тепер мають два приміщення. В одному розташовується офіс, саме там народжуються ідеї, а в іншому – магазин і цех, де працюють над замовленнями. Сувенірну продукцію виготовляють власноруч. При цьому орієнтуються на покупців із різним рівнем достатку: і недорогу чашку з портретом іменинника можуть виготовити, і дорожчу іграшку-папугу, яка повторює слова за співрозмовником.
Яна ЯЩЕНКО
Анкета
Олександра Семенюк
(28 років), закінчила історичний факультет ЧНУ.
Олександр Розенштейн
(24 роки), закінчив факультет комп’ютерних наук ЧНУ.
Коли відкрилися: січень 2008.
Особливість бізнесу: виготовлення сувенірів та подарунків на замовлення.
Секрет успіху: "Вкладати душу у свою справу і вірити, що те, що ти робиш, – комусь потрібно".
Найважчий момент: коли знайшли приміщення і зіткнулися з тим, що немає коштів для старту.
Найбільше досягнення: відкриття власного магазину.
11-02-2010, 12:22
0
5 158