На засіданні парламентського комітету з питань митної та податкової політики обговорили законопроект щодо розмитнення євроблях в Україні. Які пропозиції висувають активісти та до чого прийшли в обговоренні.
Частина законопроекту представлена заборонами та обмеженнями, що мають запрацювати після його прийняття.
Очікується, що запобіжники повністю перекриють законодавчі дірки, за якими зараз водії можуть заїхати в Україну на євробляхах за різними схемами: від транзиту з порушенням строків ввезення авто до передачі автомобіля у користування іноземцем, пише Depo.ua.
Також у законопроекті передбачені певні гарантії, що у 2020 році, коли буде введений техогляд, українці зможуть розмитнювати старі машини без прив’язки до стандарту Євро-5, який має бути скасований. Так само повинен бути прописаний розрахунок мита, ПДВ та акцизу.
Створюється відповідний калькулятор. Машину у 2020-му можна буде розмитнити навіть 1995-го року випуску, якщо вона пройде техогляд.
Що пропонують активістиАктивісти прийшли з власними пропозиціями по першій частині.
1. Закон один для всіх, байдуже, на яких номерах авто людини зараз. Відсутність дискримінації. Ті, хто зараз на єврономерах повинні будуть пройти звичайну процедуру розмитнення, але вже за новими справедливими ставками, у кого немає авто, зможе придбати за такими ж ставками.
2. Доступні ставки, щоб розмитнити змогли практично всі верстви населення, навіть ті, які лише починають трудовий шлях.
3. Ставки законопроекту 1389 (3251), але з переносом ставок на авто об’ємом більше 2.5 літра, а точніше всі авто, що підпадають під код 87033390 уктзед, та принцип модифікованого молдавського сценарію, який передбачає значну знижку на розмитнення.
Наприклад, Audi А6 2000 року вартістю €3000, та об’ємом 2,5 матиме розмитнення €1843 (платежі за законом 1389) – 70% (змінена молдавська знижка) = €553 (кінцева вартість розмитнення).
4. Розмитнити можна буде усі автомобілі Євро-3, починаючи з 1998 року, як пропонував комітет на минулій зустрічі.
5. Діятиме новий закон до 2020 року, або до моменту введення техогляду за європейськими стандартами.
6. Економічна вигода та обмеження зроблять непотрібним пересуватися на єврономерах.
7. Задля наповнення бюджету пропонується робоча група для аналізу прибутків бюджету від різко збільшеної кількості авто, які платять за розмитнення.
8. Поліція вирішуватиме питання бази абсолютно всіх автомобілів, оскільки вони перейдуть на українські номери.
Чи є компроміс?Дійшли згоди, що на наступне засідання, що відбудеться через тиждень, активісти мають допрацювати власні пропозиції.
Комітет та зацікавлені з бізнесу пропонують євробляхерам разову акцію з пільговим розмитненням вже завезених на територію України блях і закриття схем до 2020-го року.
Кожен українець, який має таке авто, повинен буде виїхати за кордон, оформити договір купівлі-продажу і вже потім приїхати за українськими номерами з підтвердженням, що він цю машину придбав.
Активісти погоджуються з останньою умовою розмитнення, але їх не влаштовує разовість акції та запропоновані суми.
Євробляхери наполягають на створенні законопроекту, який раз і назавжди легалізує розмитнення євроблях, скасує стандарт Євро-5, взявши за мінімум Євро-3, а також знизить податкове навантаження.
Чим саме завершиться дискусія поки спрогнозувати важко.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram