RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |

У білборди – тонни грошей


Першими у виборчому сезоні-2014 на Буковині з’явилися політичні реклами на білбордах екс-регіонала Сергія Тігіпка та його "Сильної України". Вилизане волосся, виразні риси обличчя та неймовірно сніжно-білі зуби кандидата зі здоровенних щитів знову продовжують дратувати людей.

Як завжди, креативно до політичного піару на цих виборах підійшов одіозний Олег Ляшко, з білбордів якого цитується уже народна пісня про російського гаранта: "Путін ху..о, переможе добро". Нагадаємо, на попередніх виборах у травні цього року цей політик обіцяв "негайно повернути Крим".

Масово в місті з’являються й білборди досі невідомої партії "Справедливість": хлопець на тлі розірваної символіки дискредитованих Партії регіонів та КПУ демонструє нову політсилу. Мовляв, дорогу в політику – молодим! Щоправда, члени партії – далеко не молоді та енергійні люди. Отже, така політична реклама радше схожа на замилювання очей виборцям.
Навіщо партіям і кандидатам білборди, які давно не демонструють жодного ефекту перед виборами, і чому політики викидають тонни грошей заради "дешевої" слави?

"Чи варта гармата миші?"

– Для мене білборди з’явилися раніше, ніж виборча кампанія, – каже політолог Ігор БАБЮК. – Як тільки вони почали з’являтися, можна було передбачити, хто йтиме у Верховну Раду цього разу. Ефект від них приблизно такий же, як і стріляти по миші з гармати. Можна влучити і вбити, звичайно. Але чи варта та гармата тієї миші?

Ігор Бабюк запевняє, що від такої політичної реклами ефекту нині мало. Мовляв, люди вже "наїлися" обіцянок, а слухати їх ще – вже остогидло.

– Ефект вкладання коштів по всій Україні на білборди – радше маніпулятивний. Це – не більше, аніж сподівання на велику маніпуляцію. Чому? Бо на білбордах немає програмних засад, а лише гасла-"гачки", на які, вони сподіваються, виборці будуть "клювати". Гадаю, цього недостатньо для того, щоб виграти виборчу кампанію, – додав політолог.

– Але політики, навіть ті, хто розуміє, що від такої реклами успіху немає, продовжують займатися цим, бо нині так модно, бо треба людям показати, що вони йдуть на вибори, – продовжує Бабюк. – І це, звичайно, набагато дешевше, аніж заплатити за хвилину на телебаченні чи радіо. Але як технологія впливу на виборців – це дуже слабко.

Чи не найменше у Чернівцях на цих виборах "набрало" політичних білбордів комунальне підприємство "Реклама". За словами його керівника Тараса УНГУРЯНА, більшість платформ для розміщення реклами належить саме приватним фірмам, а не міськраді.

– Із наявних у підприємства 39 площин на восьми замовлена політична реклама, – каже він. – На нас виходить київська рекламна фірма і пропонує перелік реклам політичних сил. Зараз це, зокрема, "Батьківщина". Вартість оренди одного білборда сягає двох тисяч гривень. Приватні фірми, звісно, зараз розібрали всю політичну рекламу, бо вона дорожча. Хочеться, щоб і наше комунальне підприємство мало більше площин, більше реклами – щоб гроші йшли у міський бюджет.

"Спекулюватимуть на темі війни"

– Цього року вибори унікальні – вони відбуваються фактично у період війни, – каже політолог Ігор БУРКУТ. – Суспільство зайняте важливими проблемами й питаннями, і старі методи проведення виборчої пропаганди не тільки не ефективні, вони контрпродуктивні. Зокрема, крім масового роздратування, оці "бігморди" не викликають нічого у більшості людей. Якщо йдеться про те, чим можна здобути підтримку на сучасних виборах, то можна підкреслити таку річ – тільки своєю діяльністю, спрямованою на оновлення України. Не красивими балачками – люди їх вже не сприймають, бо скільки вже дурили і продовжують дурити… Досвід показує, що шанси на перемогу отримують ті, хто себе проявив конкретно в якихось серйозних речах. А якщо й не проявив конкретно, то зумів створити враження такого "великого" героя, який і на фронті бореться з ворогами, і в тилу бореться з корупцією. Але слова вже не сприймаються, тим більше якісь малюнки.

Гадаю, політики почнуть спекулювати на підтримці наших фронтовиків. Будуть зніматися на їхньому тлі. Вже таке було, що хтось-там їхав на фронт і його знімали зі зброєю в руках. Це не повинно дурити людей. І суспільство має враховувати конкретний досвід цієї людини.

Настільки зрадники України проявили свою підлість, що які б вони свої симпатичні фотографії не чіпляли, я не думаю, що в нашому регіоні за них хтось голосуватиме.

Політики йдуть на це, бо політтехнологи часто працюють за старими схемами. Політтехнологія – це насамперед серйозне мистецтво, а не наука. Оскільки в минулому білборди давали значний ефект, то і зараз вони сподіваються, що так буде. Та я думаю, що значно більший ефект дасть порожній білборд. Якщо там буде написано, що "такий-то сякий-то", гроші які могли б витратити на цю рекламу, за ці гроші купив тепловізор для наших воїнів. Це буде обов’язково. У чому підлість таких методів? Все одно ж оплачено весь білборд. А на ньому тільки оце. Тож наївна людина може подумати: "Ой, який молодець. Не свою морду розмістив, а таку інформацію про те, куди гроші витратив".
Микола КОБИЛЮК

А як у інших?


У більшості країн Західної Європи платна передвиборна агітація заборонена повністю – це, зокрема Франція, Данія, Великобританія, Ірландія, Норвегія, Швейцарія, Швеція, Бельгія, Мальта, Нідерланди, Німеччина та інші країни. Так, у Франції протягом шести місяців, що передують виборам, заборонена будь-яка платна політична реклама в пресі, на радіо та телебаченні, а обсяг безкоштовної реклами суворо обмежений.

Це робиться насамперед для того, аби зменшити вплив великих грошей на політику. Водночас у цих країнах існує практика безкоштовного надання ефірного часу кандидатам – як правило, не в рівних частинах, а пропорційно їхній популярності, – аби виборці могли ознайомитися з виборчими програмами.
13-09-2014, 11:53
Коментарів 0 Переглядів 3 180

• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Олена Рєпіна – випускниця Міжнародної програми "Капеланська академія"


«По ліки їду дев’ять кілометрів». Блог Людмили Осадчук
Як живуть мешканці села Чорнівка, яке приєднали до Чернівецької територіальної громади
Долар не буде вищим за 47 гривень. Блог Богдана Сторощука
Які будуть ціни, курс долара та інфляція у 2025 році
ВІДЕО Переглянути все відео

Паровоз не курсував уже понад 60 років

Чернівецька філія Державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації" — це надійний партнер із забезпечення точності вимірювань, сертифікації продукції та відповідності стандартам. Філія запрошує до співпраці місцевих виробників, організації та фірми, які займаються виробництвом, експортом та імпортом, реалізацією продукції.

"Профі-Центр" — це не стереотипне середовище для вивчення іноземної. Насамперед це осередок, який має не тільки ефективну навчальну базу, яку може запропонувати студентам, а й відповідні підтвердження цьому.

Кожен маленький гість отримає солодкий подарунок за віршик чи талант. Варто лиш продекламувати віршик чи розповісти, яким чемним був цього року.