"Водій маршрутки на одній із зупинок, де виходить багато школярів, мало не травмував дітей. Він поспішав на іншу зупинку, де зазвичай сідає багато людей. Двері почав зачиняти, а діти ще не встигли вийти, рвонув із місця так, що пасажири ледь не попадали", – обурюється чернівчанка Людмила.
Пасажири часто спостерігають, як водії маршруток розмовляють по мобільному телефону, розраховуються за проїзд під час руху, а ще намагаються випередити іншу маршрутку, щоб отримати більше пасажирів на зупинках. Часто водії не пропускають один одного на зупинках, тому набирають пасажирів за межами зупинок чи на пішохідних переходах на світлофорі.
Водії повинні бути в сорочкахНе всі водії маршруток поводяться належно, – стверджує директор Центру організації пасажирських перевезень Ігор Кожуленко.
– На дороги в місті щодня виїжджає приблизно 300 автобусів. Звісно, серед такої кількості знайдуться нечемні водії.
Нам іноді скаржаться пасажири. Нещодавно жінка поскаржилася, що водій маршрутки палив у салоні. Це категорично заборонено, за таке порушення його звільнили.
Часто люди скаржаться на порушення графіка, але це не з вини водіїв, а через затори. Та можу запевнити, що перевезення в місті організовано добре. Нещодавно був в Івано-Франківську, побачив їхніх водіїв і зрозумів, що в нас за кермом хороші хлопці.
– Багато наших водіїв негативно поводяться, – зізнається директор приватного підприємства "Багіра" Поліна Храпчинська. – Майже третиною водіїв не задоволена. Не можу підібрати хороший колектив водіїв, які обслуговують маршрут №10: то запізняться, то на роботу не вийдуть. Мені скаржаться пасажири, що водії перших рейсів не доїжджають до кінцевих зупинок. Хоча не можу сказати, що всі погані, є й порядні. Також задоволена водіями на маршруті №19.
На зборах прошу, щоб водії одягали сорочки, не палили в салоні, не розмовляли по мобілках під час руху, але не всі дослухаються. За порушення штрафуємо й звільняємо.
– Водії почали краще поводитися після того, як підвищили тарифи на проїзд і збільшили зарплату. Тепер люди цінують робоче місце, – каже генеральний директор "Денисівка-1" Віталій Дзюбак, який обслуговує маршрути №№4, 5, 6, 13, 27. – Були випадки, що водії палили в салоні, ображали пасажирів. Зі скаргами розбираємося.
"Чим більше пасажирів, тим більше грошей"Цікавлюся в перевізників, скільки коштів повинні здавати водії за рейс і чи впливає це на те, що водії переганяють один одного, щоби "зловити" пасажирів. Але ніхто з перевізників цієї таємниці не захотів розкривати.
А водії маршруток анонімно зізнаються, що саме для виконання плану змушені вдаватися до різних хитрощів.
– Наш обов’язок – виконати план, – шепоче мені водій маршрутки №12, який не захотів представитися. – Часто намагаємося обігнати водіїв маршрутки №11. Курс у нас майже однаковий. Тому дуже добре, коли наша маршрутка їде першою.
Водій маршрутки каже, що "підрізати" можна й напарника. Найлегше його обігнати на кінцевій зупинці. Проте це практикують рідше, бо треба виконувати план за часом.
– Нерідко маю випадки, коли водій маршрутки №9А підрізає мою маршрутку на зупинці, – розповідає водій маршрутки №9 Віталій. – Оскільки він опиняється переді мною, я змушений його пропустити. Таким чином усі пасажири до вулиці Фастівської сідають у його маршрутку.
Водії кажуть, що така нездорова конкуренція трапляється рідко, бо режим їзди контролюють. Проте конкурувати доводиться, щоби виконати план і підзаробити.
– Повірте, нелегко за такої спеки, як в останні дні, їздити містом, – каже водій маршрутки №9 Віталій. – При цьому ще й хвилюєшся, щоби виконати план. Проте хочеться й самому підзаробити. А чим більше пасажирів, тим більше грошей. Іноді через це навіть зупиняюся за межами зупинок.
– Цього року було зафіксовано 158 порушень Правил дорожнього руху водіями маршруток, – повідомив старший інспектор управління ДАІ Роман Винничук. – Але це невелика цифра для міста. Завичай порушують правила висадки та посадки пасажирів, правила проїзду перехресть, проїзду на світлофор. Торік було два факти керування водіями маршруток у нетверезому стані. Цього року таких проблем не було. Звісно, наші водії повинні бути більш дисципліновані. Але завдяки збільшенню перевірок порушень стало менше.
Куди поскаржитися – Намагаємося контролювати водіїв, але затримати на гарячому складно. Тому ми розраховуємо на допомогу пасажирів, – каже директор Центру організації пасажирських перевезень Ігор Кожуленко. – Зі скаргами на водіїв, якщо вони палять у салоні, розмовляють по мобілці під час руху чи в салоні не прибрано, можна звертатися за номером телефону 55-14-04.
Людмила ОСАДЧУК, Марина КОРПАН
17-05-2012, 10:02
0
2 979