Компанія "Автоплаза", яка є представником автоконцерну "Хонда" в Чернівцях, пропонує своїм клієнтам курси безпечного керування від школи "Safety drive". Менеджери "Автоплази" пройшли курс підготовки школи "Хонда Україна" і надалі будуть навчати азам безпеки своїх клієниів.
Андрій Федосєєв, "Хонда Україна", іструктор з безпечного керування:
- Компанія "Хонда" в усьому світі проводить кампанію з безпечного керування авто. В Україні налічується біля 10 мільйонів одиниць автотранспорту в 2012 році в ДТП загинуло більше 5 тисяч людей. В Японії — 78 мільйонів автотранспорту, при цьому у них за рік загинуло трохи більше 4 тисяч людей. Тобто значно більше транспорту, а жертв менше.
Японці свого часу вирішили боротися із загибеллю людей в ДТП. Аналіз показав, що в 90% випадків причинами ДТП є людський фактор — тобто невміння людей поводитися в певних ситуаціях. Для цього розробили програму "Сейф драйв", щоб навчити людей основам керування авто і щоб знизити кількість нещасних випадків на дорогах.
- Які основні вимоги до безпеки?
- Коли водій чи пасажир сідають в авто перш за все вони мають пристебнутися пасками безпеки. Ми під час навчання робимо просту вправу для демонстрації необхідності пристібування, особливо задніх пасажирів. Коли авто їде зі швидкістю лише 10 км за годину, екстремально гальмуємо. Спробуйте самі. Пасажир не може втриматися, його сильно кидає вперед. Тому слід пристібуватися усім пасажирам, у тому числі й на задньому сидінні. Особливу увагу необхідно приділяти безпеці дітей — уже при швидкості більше 7 км за годину дорослий не зможе втримати дитину на руках при екстренному гальмуванні. Тож користуватися спеціальними дитячими кріслами надзвичайно важливо.
- Яких азів насамперед навчаєте водіїв?
- Перш за все має бути взаємоповага водіїв і пішоходів і водіїв один до одного. Що ж до власне водіння, то основним є вміння передбачити ситуацію на дорозі, керувати авто відповідно до його технічних можливостей і свого вміння і не намагатися когось чимось здивувати. Перше, чого ми навчаємо, це правильна посадка водія за кермом. Це грає дуже важливу роль у процесі керування. Водій має знати, які є мертві зони в авто і враховувати їх, обов’язково подавати сигнали поворотів, особливо у замкнених просторах — наприклад, дворах. Ми звертаємо увагу не на екстремальну їзду, а на безпечну. Наша програма навчає тому, що робиться щодня — маневруванню в обмеженому просторі, правильній оцінці водієм габаритів авто, вмінню паркуватися. Відомо, що паркування у містах є великою проблемою через брак місця і вузькі вулиці. У нашій школі цьому багато приділяється уваги. Адже паркуватися можна дуже просто за орієнтирами.
- Сучасні авто мають багато додаткових допоміжних систем — АБС, систему курсової стійкості та інші. Як це допомагає водію?
- Наявність будь-яких систем не скасовує закони фізики, електроніка не врятує, якщо людина буде ставитися до водіння безвідповідально. Найголовніше те, що знаходиться в голові людини.
- Що порадите водіям, які пересідають з авто із заднім приводом на передній чи повний?
- Кожне авто має свої особливості. Навіть дві машини з переднім приводом поводяться по-різному, залежно від маси та інших особливостей. Тому я рекомендую спочатку вивчити своє авто на невеликих швидкостях і звикнути до нього у спокійному режимі, а потім переходити до швидкості. І не переоцінювати себе і свою машину.
На фото: Андрій Федосєєв (у червоній куртці) та команда "Автоплази"
Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.
22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".
В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.