Ще одне антикризове рішення вже нашого уряду - це відмова від державного регулювання цін на заправках. Усе це вкупі, кажуть чиновники, дозволить нормалізувати ринок пального, йдеться в ТСН.
Черги у кілька кілометрів і суворі обмеження по літражу, а на деяких заправках - взагалі, видача лише по паливним талонам.
Експерти пояснюють причини оцих довжелезних черг. "Ми втратили 100% джерел, які в нас були до війни. 80% це був імпорт Росія, Білорусь та море", - каже директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
Ще 20 втрачених відсотків - власне виробництво. Зупинилась робота Кременчуцького НПЗ. Його кілька разів накрили російськими ракетами. Резерву теж майже не стало і теж через масовані обстріли нафтосховищ. Тому тепер все наше пальне - європейське.
І доставити його в Україну ще та задачка. "Ми не маємо доступу до танкерів напряму. Вони не можуть прийти і вивантажитись в Україні. Вони можуть тільки прийти або до Польщі, або до Румунію і звідти треба везти. А у нас різні залізничні колії, треба переставляти потяги", - пояснює радник міністра енергетики України Олександр Харченко .
Не вистачає і бензовозів."Бензовозів нам бажано мати 3500-3700 на те, щоб возити паливо, а доступно, якщо от все приплюсувати, десь 1500", - додає радник.
А ще ж і бюрократичні перепони - страхування, оформлення водія.
Ціни ростуть, бо уряд зважився відпустити ціни у вільне ринкове плавання. "Уряд сказав, очікує 52-58 гривень на фінальних заправках. Я, чесно кажучи, очікую 60-65", - додає Харченко.
Експерти фінансового ринку кажуть, ціни стабілізуються, коли зникне дефіцит пального. А зникне він ще не скоро, аналітики називають термін від півтора до трьох місяців. І цей термін залежить і від кожного, українці мають навчитися економно використовувати паливо.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram
21-05-2022, 07:15
0
1 237