13 років тому, коли вебпростір був куди біднішим на базові бізнес-послуги, двоє чернівчан почали стартап, який міг би і не злетіти, якби не впертість молодих підприємців і їхня впевненість, що поняття “якісно” та “доступно” можуть стосуватись одного продукту. Чимало сервісних компаній поступаються одним заради іншого. Але чернівецькі підприємці — Олександр Олійник та Євген Касінський пішли іншим шляхом та створили онлайн-сервіс Logaster, який дозволяє сконструювати майже повноцінний набір фірмового стилю за невеликі кошти.
Спочатку був...
… тільки генератор логотипів. Його оцінили (хоча й не одразу) такі ж стартапери, малий бізнес, блогери, яким доволі боляче виокремлювати з бюджету великі суми на розробку лого, навіть не дивлячись на очевидну необхідність. Співзасновники Logaster знали про це не з чуток. У 2008 Євген Касінський мав інший бізнес – невелику студію із розробки сайтів. І сам тоді зіткнувся з проблемою створення логотипів, що було б поставлене на потік та не за всі гроші світу. Так виникла ідея розробити платформу, яка генеруватиме елементи фірмового стилю відповідно до запитів користувачів. Пізніше Євген та Олександр запустили інтернет-магазин мережевого обладнання, паралельно розробляючи перший прототип сервісу Logaster.
Перша версія цієї платформи – англомовний сайт logaster.com з’явився у 2012 році, однак продажі почались лише через рік. Тоді ж почала зростати й сама компанія. Онлайн-сервіс завойовував свою аудиторію не революцією, а шляхом спроб і помилок. Їх аналізували, робили з них висновки, вкладали шалені на ті часи гроші, втрачали, пробували різні шляхи, знову набивали гулі... Але з цього і складається історія великих компаній. Деякі з рішень виявлялись відверто провальними. Наприклад, найм розробників-фрілансерів, які зникали після отримання завдатку, не виконавши завдання. Або делегування задач просування сайту сторонній компанії. Це обернулося тим, що сервіс потрапив до “чорного списку” Google через маніпуляції з нарощуванням посилань. Компанія не просто втрачала прибуток, вона працювала в мінус, виживаючи коштом інвестицій від інших бізнесів власників. Загалом Олександр та Євген вклали тоді у проєкт вартість двох середньостатистичних квартир у Чернівцях.
Невдалий експеримент з розробниками-фрілансерами вплинув на рішення запросити до компанії Віктора Бурдейного, який став технічним директором та увійшов до складу співвласників. Саме до його обов’язків увійшло формування команди власних розробників Logaster. Це значно розширило як потенціал сервісу, так і його можливості.
Мимоволі з’являється думка, що саме завдяки непростому досвіду команди сервісу, яким вона ділиться у своєму блозі, клієнти Logaster і мають суттєвий бонус – усе це втілено в простих у користуванні інструментах та готових до застосування рішеннях
Експансія інших ринків
Суттєва перевага бізнесу в інтернеті – можливість його масштабувати. Тому вже у 2015 Logaster активно виходить на міжнародний ринок – продажі йдуть у 177 країнах, сайт перекладений 31 мовою, над чим працюють 50 віддалених перекладачів у різних куточках планети.
Відслідковуючи всю історію компанії, ми звернули увагу на дві важливі речі: по-перше, тут опираються на отриманий досвід, аналізують його і роблять висновки, а по-друге, працюють із відгуками клієнтів, що допомагає покращити продукт. При інших умовах досягнутий рівень був би неможливий. За один рік клієнти сервісу перейшли від єдиної опції створення логотипу до розширених можливостей – конструювання цілого дизайн-пакету. Візитівки, конверти, фірмові бланки – інтуїтивно простий у користуванні конструктор дозволяє експериментувати, але гарантовано отримувати вдалий результат. Для цього працює ціла команда дизайнерів. Вони розробляють заготовки для майбутніх лого, які потім використовує генератор, і кожен сам створює свій символ бренду.
Фокус – вправність рук чи уваги?
Характерні особливості, що відрізняють посередній бізнес від успішного – стратегічно спланований продуманий розвиток та фокус на потребах клієнта. І це важливі фактори при виборі компанії для співробітництва, чи то пак користування її послугами. Logaster передбачили, що вебтехнології з часом “зношуються” та виходять з ужитку, тому заздалегідь потурбувались про своїх користувачів. Вони оновили свій сайт та перевели його на сучасні рішення – із технології Flash на технологію HTML5, щоб клієнти не втратили доступ до можливостей сервісу. Оновили якісний підхід до генерації логотипів. Запустили цілий ряд нових продуктів, враховуючи нові запити клієнтів – оформлення соцмереж, фавікони для сайтів. Більш активно включили в роботу і власний блог – свого роду енциклопедію для користувачів, де є відповіді і на практичні питання з дизайну, і з ведення бізнесу. Врешті-решт оптимізували внутрішні робочі процеси команди маркетологів та розробників, перейшовши на методологію управління проєктами Scrum. Це дозволяє не тільки ефективніше розподіляти задачі у команді, але й точніше розставляти пріоритети та планувати час. І це все лише за період 2017-2018 рр.
Клієнтоорієнтований підхід на практиці
Унікальність на ринку послуг – річ майже утопічна. Немає проблеми в тому, щоб знайти онлайн-генератор лого або всього фірмового стилю за адекватну вартість – вибір справді пристойний. Залишається тільки визначитися, де власне тобі буде найзручніше і можливостей більше. І от в цьому можна позмагатись за свої позиції. Logaster зміг запропонувати не тільки один із найнижчих чеків за послуги серед конкурентів, але й більш ніж широкий спектр опцій. Наразі клієнти сервісу мають можливості від безкоштовного створення маленького логотипа до майже повноцінного набору фірмового стилю і брендбуку та інструментів для малого бізнесу. Останні були запущені у 2019 році. Серед них нейм-генератор, що допоможе підібрати назву компанії, слоган-генератор, калькулятор оцінки маржі на націнки, інвойс-генератор та кредитний калькулятор. І це перетворює Logaster в універсальний інструмент – швейцарський ніж для ведення бізнесу.
У 2021 році сервіс викотив нову опцію для інших компаній – White Label. Маркетингові агентства, хостинги, доменні реєстратори та інші мають відтепер можливість створювати фірмові стилі під своїм брендом, але на основі технологій Logaster, та отримувати з цього додатковий дохід як з послуги. Ця функція, не зважаючи на свою “свіжість”, уже завоювала популярність.
Цифри, висновки та трохи лірики
Якщо звернутись до статистики і фактів, які, як відомо, річ вперта, побачимо наступне. За даними 2020 року щомісячно сервіс відвідує більше 2 млн людей із понад 190 країн світу. З його допомогою вже створено понад 12 млн логотипів. Компанія потрапила на сторінки сайту Product Hunt, який допомагає шукати та відкривати для себе нові продукти в галузі технологій. За час пандемії Logaster не тільки не скоротив свій персонал і виплати, але оптимізував витрати, переглянув стратегію і шукає нові можливості розвитку.
Простою мовою, сервіс продовжує робити ставку на цінність кожного, хто приходить – чи то клієнт, чи то учасник команди. А судячи з відгуків, Logaster залишається вигідним союзником і для тих, хто тільки починає свій бізнес, і тих, хто загалом раціонально розподіляє свій бюджет між витратами на залучення нових клієнтів та візуальну привабливість свого бренду.
20-04-2021, 19:00
0
6 545