Авто | Нерухомість |
Лікарі розповіли, як переїдання і пиття впливають на печінку

Недавнє дослідження показало, що вживання в їжу продуктів з високим вмістом вуглеводів при відносно меншому споживанні алкоголю пов'язане з підвищеним вмістом жиру в печінка.

Щоб вивчити вплив надмірного споживання на організм, дослідники з Університету Міссурі вивчили зміни в організмі після вечірки, пише Главред.

Дослідники мали кілька критеріїв для включення в дослідження. Вони були зосереджені на чоловіках у віці від 21 до 52 років, які ведуть малорухливий спосіб життя, при якому аеробні вправи виконувалися менше 3 годин на тиждень.

Всі учасники мали надлишкову вагу або ожиріння, індекс маси тіла (ІМТ) становив від 25,1 до 51 кілограма на квадратний метр. Учасники були некурящими, не страждали діабетом і не мали раніше існуючих захворювань щитовидної залози або нирок.

Всього в дослідженні взяли участь 18 чоловіків.

Щоб підготуватися до експерименту, дослідники проінструктували учасників ковтати оксид дейтерію, також відомий як важка вода, два рази на день протягом 3 днів перед початком дослідження. Це дозволило вченим оцінити швидкість ліпогенезу, метаболічного процесу утворення жиру.

Вчені також порадили учасникам дотримуватися звичайної дієти, але уникати вживання алкоголю в ніч перед дослідженням.

Вранці вчені перевірили життєві показники кожного учасника. Потім вони взяли зразки крові перед тим, як дати їм легкий сніданок.

Дослідники також використовували двоенергетичну рентгенівську абсорбціометрію для вимірювання складу тіла.

Близько 11:00 дослідники взяли ще один зразок крові, а потім запропонували учасникам їсти і пити протягом наступних 5 годин.

Їжа варіювалася від гамбургерів до кексів. Команда збирала зразки крові кожну годину і кожні 30 хвилин вимірювала вміст алкоголю в диханні учасників, щоб переконатися, що вони досягли бажаного рівня інтоксикації.

Крім того, 14 з 18 учасників пройшли магнітно-резонансну спектроскопію (МРС) печінки. Це дозволило дослідникам оцінити рівень жиру в печінці.

Після 5-годинного експерименту учасники залишилися на ніч у Дослідницькому центрі. Вранці вчені взяли останній зразок крові, і кожному учаснику дали сніданок і виписали, як тільки вміст алкоголю у видихуваному повітрі стало нульовим.

Перед експериментом 8 з 18 учасників вели щоденник харчування протягом 3 днів, який показав середнє споживання 2748 кілокалорій (ккал) щодня. У день експерименту люди їли набагато більше, споживаючи в середньому 5087 ккал.

При вивченні змін в організмі група показала більш високий рівень інсуліну в плазмі після їжі і пиття. Ліпогенез також збільшився, але в цілому група не показала змін жиру в печінці.

"Цікаво, що в даній групі в цілому було виявлено, що тільки кількість алкоголю, споживаного протягом (5 годин їжі і пиття), істотно пов'язане зі збільшенням відсотка (ліпогенезу)", - пишуть автори.

Однак, дивлячись на кожного учасника, який виконував сканування MRS, вони виявили різні відповіді.

"На подив, ми виявили, що у чоловіків з надмірною вагою після тривалого прийому їжі і пиття метаболічні реакції не були однорідними і виявили значні індивідуальні відмінності в здатності захищати печінку від токсичності поживних речовин", - пишуть автори.

Дев'ять учасників мали підвищений вміст жиру в печінці, п'ять учасників мали менший вміст жиру в печінці, а один учасник не мав змін.

Індивідуальні відповіді спонукали дослідників розділити учасників на дві групи залежно від змін вмісту жиру в печінці. Ті, у кого менше жиру в печінці, менш імовірно отримували калорії з їжі та потребували більше алкоголю, щоб досягти зазначеного діапазону алкоголю у видихуваному повітрі.

Ліпогенез був єдиним предиктором відмінності в вмісті жиру в печінці між двома групами.

"Можливе пояснення цих результатів полягає в тому, що у деяких людей високе споживання вуглеводів може мати більший вплив на жир в печінці, ніж алкоголь", - говорить автор-кореспондент доктор Елізабет Паркс.

Обмеження дослідження

Основним обмеженням дослідження було те, що воно включало тільки чоловіків. Виключаючи жінок, виключається значна частина людей.

Включення жінок в аналіз даних могло вплинути на результати, оскільки алкоголь обробляється у жінок інакше, ніж у чоловіків. За даними Національного інституту зловживання алкоголем і алкоголізму, у жінок в організмі пропорційно менше води, що призводить до підвищення рівня алкоголю в крові після вживання алкоголю.

В результаті жінки можуть сп'яніти сильніше, ніж чоловіки, що вживають таку ж кількість алкоголю.

Дослідники хотіли зрозуміти наслідки надмірного вживання їжі та напоїв, використовуючи протокол, що імітує реальне життя. Тим не менш, немає попередніх академічних досліджень, що показують середнє споживання їжі та алкоголю учасниками до і після спортивних заходів.

Крім того, існує ймовірність, що інтерпретація дослідниками надлишкового харчування не відрізнялася від середньої дієти окремого учасника.

Зв'язок вуглеводів і жиру в печінці?

Результати дослідників припускають, що там, де учасники отримували свої калорії, впливало виробництво жиру в печінці.

Вживання великої кількості вуглеводів зробило більший вплив на збільшення жиру в печінці, ніж інші групи продуктів і алкоголь.

Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram

3-02-2021, 00:16

Буковина вийшла із «червоної» зони, – Степанов
Вчора був перший день, коли кількість виписаних із лікарень перевищила на 22,8% кількість госпіталізованих
Оновлені карантинні зони: у якому списку Чернівецька область

Завантаженість ліжок з киснем у Чернівецькій області становить 52,2%

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі

Син забуде, які на вигляд однокласники. Блог Галини Олійник
З початку пандемії минуло більше року, а стало тільки гірше
«Принципово ходжу в масці». Блог Надії Будної
На вулиці повз мене проходить жінка, потім зупиняється і голосно запитує: "Надю, це ти?"
«Гроші вчителю? Навіть боюся пропонувати». Блог Людмили Осадчук
Батьківський комітет одного із дитсадків Чернівців "прославився" на всю Україну
Блогер з Чернівців вразив глядачів своїм співом і пройшов у півфінал «Голосу країни» – відео
Учасник популярного телешоу у чвертьфіналі виконав пісню "Impossible" James Arthur
Професійні поради від студії декору Giorgio Graesan*

У цій статті ми розкажемо, як створити будинок вашої мрії, щоб він був не тільки необхідним, а й зручним, стильним, практичним і головне – індивідуальним.
Що робити, якщо болять суглоби? Причини та діагностика у МедЛаб*

При виникненні будь-яких суглобових болів буквально життєво необхідна правильна діагностика, щоб вчасно почати відповідне лікування і не допустити розвитку невиліковних ускладнень.
Є підстава для сумніву? Охоронне детективне агентство «Гарант» пропонує перевірку на «детекторі брехні»*

Основні напрямки діяльності – це фізична охорона, пультова охорона, групи швидкого реагування, охорона і супровід цінних вантажів, монтаж і встановлення систем охорони та безпеки.
«Фая, нет ВайФая», або Що робити, якщо на кухні й у ванній кімнаті слабкий сигнал Wi-Fi?*

Як організувати внутрішню мережу вдома та чи вистачить не дуже потужного роутера, розповіли в компанії Intelekt.
Зручно та дуже економно: корпорація «АТБ» випустила власну пластикову картку з максимально вигідними умовами*

Разом із "Райффайзен Банк Аваль" і Visa корпорація "АТБ" випустила безпрецедентний для вітчизняного ритейлу банківський продукт.
Що робити при тахікардії? Причини, симптоми.  Де і які аналізи здати?*