RSS logo rss  |  Вхід: Вхід в Молодий Буковинець
Головна | Війна з Росією | Допомога захисникам | ПРО ЧЕРНІВЦІ | Афіша | Історія успіху | Історія успіху Редакційна політика | Про нас | Підпишись Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів Приєднуйся до читачів
  Новини: Чернівців | України | Світу | » Політика | » Економіка | » Культура | » Спорт | » Здоров'я | » Кримінал | » Життя | » Фото | » Відео |
Молодий буковинець » новини » Громадський транспорт майбутнього в Чернівцях. Бути чи не бути? (новини компанії)

30 травня 2018 року Кабінет Міністрів України схвалив Національну транспортну стратегію України до 2030 року "Drive Ukraine 2030". За словами Міністра інфраструктури Володимира Омеляна, затверджена стратегія зокрема передбачає "велику інфраструктурну революцію".

Забути про маршрутки і перейти на "неолайнери" пропонують в Міністерстві з лютого 2019 року. Уряд затвердив зміни в двох постановах, що стосуються порядку проведення конкурсу на регулярних автобусних маршрутах та правил надання послуг на автомобільному транспорті. Завдяки цим змінам вільний ринок повинен привести до заміни маршруток на комфортабельні автобуси та тролейбуси – впевнені в міністерстві. А до 2030 року весь громадський транспорт в українських містах повинен стати на 100% електричним і оновленим.

Сучасний критичний стан справ у міських пасажирських перевезеннях не лише Чернівців, а й більшості українських міст, фактично було сформовано ще на світанку незалежності України, коли з'явилися приватні маршрутки, а комунальний транспорт використовувався в основному для перевезення пільговиків.

"У регіонах кожен другий тролейбус ще пам'ятає СРСР, їх зношеність складає більше 60%, а у трамваїв і того більше – понад 90%, – нарікає експерт Інтернет-порталу AllTransUA Іван Черниш. – У 1990-х відбувався розвал державних автобусних парків, на заміну яким прийшли приватники. Цей процес був хаотичним і відбувався без будь-якої систематизації".

За словами колишнього заступника міністра інфраструктури Олександра Кави, приголомшливого результату для українських реалій в галузі міського транспорту домоглася лише міська влада Вінниці. Робляться спроби розвитку громадського транспорту в Тернополі, Хмельницькому, Кременчуці та Миколаєві, де за рік кількість тролейбусів на маршрутах збільшилася вдвічі. Найгірша ситуація в Дніпрі, Запоріжжі та Чернівцях. Тут основний вид транспорту – маршрутні таксі малої і середньої місткості, які заповнюють вулиці міст і дублюють маршрути не тільки громадського транспорту, а й собі подібних.

Водночас, з приходом осені, а отже й зі збільшенням ділової активності, початком навчального року для школярів і студентства, дороги Чернівців знову паралізують затори, громадський транспорт перевантажений і не здатний впоратись із попитом пасажирів.

Одне з основних завдань місцевої влади – істотно скоротити кількість маршрутних таксі на вулицях українських міст, але це неможливо без закупівель автобусів, тролейбусів і трамваїв.

Громадський транспорт майбутнього в Чернівцях. Бути чи не бути? (новини компанії)


"Із 2600 трамваїв, експлуатованих в Україні, 2250 пам'ятають ще СРСР. У тролейбусів справи трохи краще: з 3700 одиниць 1500 випущені до 1992 року. Тобто для заміни старих трамваїв і тролейбусів на нові необхідно закупити понад 2 тис. трамваїв і стільки ж тролейбусів", – оцінює потенційний попит Іван Черниш.

Водночас, зі закупівлею нового транспорту місцеві бюджети не в змозі впоратися і лише власними силами. Для цього місцеві бюджети часто залучають до допомоги фінансові інституції, зокрема ЄБРР, Світовий банк тощо. Однак, усі вони надають фінансування, як правило, на великі інфраструктурні проекти.

До того ж, отриманню коштів від міжнародних донорів часто передують важкі перемовини та прийняття масштабних зобов’язань. Водночас, ініціатори проекту повинні розуміти, що до них пред'являтимуть вимоги щодо фінансової міцності як позичальника. З цією метою обов'язковою умовою залучення ресурсів від ЄБРР є пред'явлення грамотно складеного бізнес-плану і техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) по проекту.

Варто пам'ятати й про тривалість процедур розгляду заявок з боку ЄБРР, і узгодження питання про отримання фінансування. В цілому, процедура залучення фінансових ресурсів шляхом участі у вищеназваних програмах може зайняти 6-8 місяців.

Що стосується менш масштабних проектів, альтернативою європейським банкам є банки державні, які готові співпрацювати з муніципалітетами в рамках їхніх програм сприяння розвитку комунального господарства. У випадку такої співпраці, українські банки надають необхідне фінансування в більш короткі терміни на ринкових умовах.

Наприклад: лише за останній час фінансування на придбання муніципального транспорту від українських банків отримали Дніпро, Кривий Ріг і Краматорськ. В усіх трьох містах переможцем тендерів з найкращими пропозиціями став державний ПриватБанк.

Місто Дніпро за останні два роки придбало загалом 52 тролейбуси. Враховуючи, 13 білоруських тролейбусів виробництва "Белкоммунмаш" були закуплені у 2018 році в лізинг.

У Кривому Розі на міські маршрути вже виїхали чотири новенькі одиниці електротранспорту – тролейбуси "Дніпро", виготовлені на Південному машинобудівному заводі. Ще на чотири тролейбуси "Дніпро" місто очікує у вересні. Окрім цього, придбано ще й три нові автобуси марки "МАЗ".

Краматорськ у цьому році вже придбав 4 одиниці тролейбусів марки "Дніпро-Т203", на черзі, за підтримки депутатів міської ради, – ще 6. Такі машини з функцією автономного ходу дуже зручні у використанні і дозволяють продовжити маршрут до 20 км без будівництва контактної мережі.
Чернівці цього року також закупили аналогічні тролейбуси з автономним ходом. Але ті 4 машини, які прибули на початку року, лише частково знизили навантаження на громадський транспорт міста.

Однак, надія на подальше оновлення автопарку муніципального транспорту Чернівців знову зажевріла. Міська рада обласного центру Буковини 19 вересня 2018 року ухвалила рішення про надання комунальному підприємству "Чернівецьке тролейбусне управління" дозволу на закупівлю рухомого складу на умовах фінансового лізингу. Це мають бути низькопідлогові автобуси великої місткості (не менше 100 місць), а також нові та вживані тролейбуси. Сума закупівель має бути до 200 мільйонів гривень.

Коли відбудеться тендер – наразі невідомо, але у міській раді заявляють, що це відбудеться найближчим часом, а термін поставки не перевищуватиме 6 місяців із дати укладання договору. В ПриватБанку вже заявили, що участь у тендері однозначно братимуть, адже їх умови є одними з найконкурентніших на ринку.

Чи стануть Чернівці справді європейським містом за якістю надання транспортних послуг своїм жителям – покаже час. Напрацювання для цього є, "політична воля" – також, справа залишилася за реалізацією.
Редактор: Марія Фернюк
4-10-2018, 19:30
Коментарів 0 Переглядів 3 911

Теги -

Дівчина вчора, 23 листопада, пішла з дому та досі не повернулася
Врятував десятки побратимів: буковинець під обстрілами вивозив товаришів із передової


Андрій Дробко служить водієм батальйону буковинської тероборони


92-річний Аркадій Мардар із Кельменців на все життя запам’ятав ті страшні моменти
• Новини партнерів
купити айфон 15 у Львові, ціни в Україні

ФОТОРЕПОРТАЖ Переглянути всі фоторепортажі


«Зараз найгостріша фаза». Блог Ігоря Буркута
Зараз найактивніша фаза російсько-української війни, яка розпочалася ще у 2014 році
Чому всі заздрять українцям? Блог Ярослава Волощука
Не знаю, чи робив хтось дослідження, хто у світі найбільше задоволений своєю владою
ВІДЕО Переглянути все відео

Провайдер INTELEKT пропонує декілька надійних способів залишатися онлайн незалежно від перебоїв з електропостачанням.

Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.

22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".

В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.