Комітет Верховної Ради з питань державного будівництва та місцевого самоврядування 16 березня розглянув інформацію про вивчення ситуації, що склалася в Чернівецькій міській раді, підготовлену Робочою групою під керівництвом народного депутата Сергія Гордієнка. Вивчивши вказану інформацію Комітет вирішив:
1. Звернути увагу Чернівецької міської ради VI скликання та Чернівецького міського голови щодо необхідності дотримуватись Конституції та законів України при прийнятті актів та організації роботи.
Чернівецькій міській раді VI скликання та Чернівецькому міському голові раніше прийняті акти привести у відповідність до Конституції та законів України. Невиконання цієї рекомендації може мати наслідком дострокове припиненнях повноважень як Чернівецької міської ради, так і Чернівецького міського голови у порядку, визначеному статтями 78 та 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".
2. Рекомендувати Чернівецькій міській раді VI скликання та Чернівецькому міському голові вжити заходів щодо невідкладного формування виконавчого комітету Чернівецької міської ради VI скликання.
3. Робочій групі Комітету продовжити роботу щодо вивчення діяльності Чернівецької міської ради VI скликання та Чернівецького міського голови в тому числі і в частині виконання рекомендацій Комітету.
4. Направити інформацію Робочої групи Комітету до Чернівецької міської ради та Чернівецькому міському голові.
Контроль за виконання вказаного рішення покладено на керівника Робочої групи – народного депутата України Сергія Гордієнка.
До висновків Комітету докладено інформацію Робочої групи на 32 аркушах. В цій інформації звертається увага на те, що відповідно до Конституції України статус голів, депутатів і виконавчих органів ради та їхні повноваження, порядок утворення, реорганізації, ліквідації визначаються законом (стаття 141). Відповідно до частини чотирнадцятої статті 46 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” регламентом ради визначається порядок проведення першої сесії ради, порядок обрання голови та заступника (заступників) голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради, скликання чергової та позачергової сесії ради, призначення пленарних засідань ради, підготовки і розгляду питань на пленарних засіданнях, прийняття рішень ради про затвердження порядку денного сесії та з інших процедурних питань, а також порядок роботи сесії. При цьому регламент ради, як і будь-який нормативно-правовий акт ради, повинен відповідати Конституції та законам України. Регламентом ради не можуть надаватись депутатам місцевої ради додаткові, не передбачені законом повноваження щодо внесення кандидатур на посади заступників міського голови та секретаря виконавчого комітету.
“Депутат місцевої ради має право висловлюватися щодо персонального складу утворюваних радою органів і кандидатур посадових осіб, які обираються, призначаються або затверджуються радою” (пункт 7 частини другої статті 19 Закону України “Про статус депутатів місцевих рад”). Закон України “Про місцеве самоврядування в Україні” визначає, що виконавчий комітет ради утворюється відповідною радою на строк її повноважень; персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради – за пропозицією голови відповідної ради (частини перша, друга статті 51). Питання про утворення виконавчого комітету ради, визначення його чисельності, затвердження персонального складу; внесення змін до складу виконавчого комітету та його розпуск вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради (пункт 3 частини першої статті 26).
Частиною першою статті 50 Закону передбачено вичерпний перелік випадків, коли не менш як половина депутатів від загального складу відповідної ради може подавати кандидатури секретаря ради
Системний аналіз статей 26, 42, 46, 50, 51 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” дозволяє дійти висновку, що тільки законом, а не регламентом місцевої ради, можуть визначатись повноваження сільського, селищного, міського голови та депутатів ради, пов’язані з внесенням пропозицій щодо кандидатур посадових осіб, яких обирає, призначає чи затверджує рада; а також, що регламентом міської ради не можуть обмежуватись повноваження сільського, селищного, міського голови, якими він наділений відповідно до закону.
Особливо звертається увага на те, що Регламент та Положення Чернівецької міської ради VI скликання, затверджених рішеннями Чернівецької міської ради від 25.01.2011 №14 та №15, потребують доопрацювання у зв’язку із невідповідністю окремих положень Конституції України та чинному законодавству, а також невідповідністю вимогам нормопроектувальної техніки положень частини першої статті 9, пункту 1.2 частини першої статті 12, частини першої статті 17, частини другої статті 18, частини четвертої статті 38 Регламенту, пункту 6 частини першої статті 22, частини другої статті 25 Положення. Зазначається, що частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Про це повідомляє прес-центр міської ради.
17-03-2011, 17:50
0
3 827