Із першого травня в Україні почав працювати річний тариф на газ.
Перехід на річні тарифи відбудеться для споживачів автоматично, пише molbuk.ua.
Річний тариф означає, що і взимку, і влітку споживачі будуть сплачувати за однаковою ціною.
Постачальники газу оприлюднили фіксовані річні тарифи для побутових споживачів. І, відповідно до них, за газ із травня будемо сплачувати дорожче.
Якщо до першого травня ціна на газ становила 6,99 гривні за куб. То з травня тариф у різних газопостачальних компаній вже зріс від 7,89 до 13,5 гривні за куб.
Найдешевший газ запропонувала ТОВ "Агросинтез Трейдинг" – 7,80 за куб. м.
"Нафтогаз України", який є постачальником останньої надії, пропонує газ по 7,96 грн/куб.
ТОВ "Чернівцігаз Збут", яке обслуговує більшість буковинських споживачів, оприлюднило річну ціну на газ 7,99 гривні за куб. А ось ТОВ "Чернівецька обласна енергопостачальна компанія" потрапила до трійки компаній, які запропонували найдорожчий газ, – 13,5 гривні за куб (на сайті компанії вказано, що це вартість із доставкою газу).
У всіх інших компаній не враховано доставку газу, тому потрібно додати ще й цю оплату. У Чернівецькій області тариф на доставку газу становить 2,13 гривні за куб. Тож у середньому споживачам куб газу обійдеться майже у 10 гривень.
Що означає базовий річний тарифПостачальники газу не зможуть протягом року збільшувати тарифи, але можуть їх зменшувати. Споживачі можуть самі обирати і свій тариф – річний чи місячний, і газопостачальну компанію.
У "Чернівцігаз Збут" наголошують, що річний тариф може змінюватись лише в бік зменшення. Якщо ж споживач вважає за доцільне користуватись місячним тарифом, який передбачає можливість щомісячного встановлення ціни на газ, то він може перейти на цей тариф.
Однак варто зауважити, що в разі зміни тарифу, постачальник має право відмовити споживачу обрати базову річну пропозицію. Тобто споживач може змінити тариф з річного на місячний за власним бажанням, однак рішення про повернення назад до річного вже прийматиме постачальник.
Щоби перейти на інший контракт, якщо не задовольняє річна ціна, споживачам необхідно обрати один із варіантів: надіслати звичайного листа на юридичну адресу постачальника; надіслати електронного листа; оформити відповідну заявку на сайті постачальника; повідомити оператора call-центру постачальника; зробити це через чат-бот чи мобільний застосунок.
Нових документів для переходу на інший контракт з тим самим постачальником подавати не потрібно.
Впродовж 15 днів повинні підтвердити отримання нової заявки від споживача. Якщо постачальник відмовляє у переході на інший контракт, то має про це повідомити не пізніше 10 днів після отримання заявки.
Також постачальник зобов’язаний не пізніше як через три робочі дні повідомити споживача про перехід на інший тариф.
Про будь-які зміни постачальник має повідомляти в особистому кабінеті споживача або у квитанції.
1-05-2021, 09:40
0
3 355