У гаражі чернівчанина Ігоря Кравціва стоїть незвичайна машина. Цінність її не лише в тому, що це раритетна "Волга" 1982 року випуску, не набагато молодша за самого власника.
І навіть не в тім, що вона й зараз на гірських дорогах дасть фору іномаркам. Ця автівка вирізняється передусім тим, що колись за її кермом їздив сам лідер гурту "ВВ", співак та музикант Олег Скрипка.
Про це йдеться у публікації "МБ".
"Відчули духовну спорідненість"
"Більше 20-ти років тому гурт "ВВ" влаштував Україною свій перший масштабний тур "Вічна весна". Навідалися і до Чернівців. Я тоді уже працював журналістом і дуже хотів записати з "Воплями Відоплясова" інтерв’ю. Вони тоді взагалі були на потужній хвилі, рвали всі майданчики. Музика, яка випереджала час: таке собі неймовірне поєднання панк-року та українського фольку", – згадує чернівчанин.
Ігор пішов на пресконференцію гурту. Після концерту підійшов до Олега Скрипки і попросив про інтерв’ю. Олег погодився, і поки ми їхали машиною до якогось ресторану, я за цей час поставив ще кілька додаткових запитань. Вийшло гарне ексклюзивне інтерв’ю.
Пізніше Ігор із музикантами "ВВ" часто перетинався на концертах, фестивалях. Щойно чув, що десь буде виступати гурт, намагався теж туди потрапити. Особливо вони зблизилися під час Помаранчевої революції.
"Як журналіст я приїхав до Києва висвітлювати тогочасні події. І вже збирався додому, як Олег запропонував допомогти йому з підбором молодих музикантів для фестивалю. Я тиждень прожив у Скрипки вдома, щодня прослуховуючи по кілька десятків дисків, які залишали юні таланти. Так ми відкрили для себе купу команд", – каже співрозмовник.
А якось Олег Скрипка запитав у Ігоря, чи не хотів би він стати прессекретарем гурту.
"Для мене це було щастям, – зізнається чернівчанин. – Звісно, я відразу погодився. Кілька років тісно співпрацювали. З часом, правда, довелося дещо відійти від обов’язків. Бо я мешкав у Чернівцях, а така робота вимагала постійного перебування у Києві. Утім, це нічого не змінило в наших стосунках. Ми й далі товаришуємо з Олегом", – зауважує Ігор.
"Лендкрузери" стоять, а наша "Волга" їде"
У лідера гурту була автівка ГАЗ-24-02 "Волга", яку він придбав у якогось київського міліціонера і перефарбував у сріблястий колір.
"Спочатку ми її планували використати в кліпі "Юра" про космонавта Гагаріна. Але так і не зняли. Заодно вона виконувала роль гастрольного автомобіля, адже в ній за паспортом було аж сім місць – дуже містка машина. У неї на капоті була фігурка оленя від старішої "горбатої" "Волги" – ГАЗ-21. Загалом авто виглядало доволі розкішно: довге, об’ємне, на кшталт американських автівок, з широкими колесам. Потім його на аукціоні придбала дівчина з Канади. Я був тоді присутній і дуже жалкував, що не можу купити цю машину. Проте нова власниця через деякий час була змушена відмовитися від покупки, бо з’ясувалося, що дуже дорого коштує перевезти її через океан. Так і стояла та "Волга" у Скрипки", – згадує співрозмовник.
А потім музикант запитав, як розрахуватися з Ігорем за його роботу. Тому що домовленості про якусь сталу місячну платню між ними не було. Ігор і згадав про машину.
"Я сказав йому: "У тебе там "Волга" стоїть. Якщо вона тобі не потрібна, то я би від неї не відмовився". Олег відразу погодився. Та наостанок ще встиг зняти її у своєму кліпі "Не думай". Класний вийшов кліп, така собі "бондіана", – зауважує чернівчанин.
"Автівка в непростих дорожніх умовах показала себе як дуже класний, надійний радянський танк-всюдихід. Пригадую, піднімалися взимку на перевал Німчич: на узбіччях позастрягали "лендкрузери", а наша "Волга" вперто та успішно дерлася вгору", – каже власник автівки.
Машина й зараз у доброму стані. Часом Ігор робить на ній "вилазки" на природу. Проте часто не користується: для міста таке авто не підходить.
"Зараз нею невигідно користуватися, бо паливо дорожчає. А вона чимало "жере". Плюс "Волга" таки доволі габаритна, з нашими заторами нею незручно їздити. Це абсолютно не міський транспорт. Утім, не забуваю про неї та іноді даю їй "прикурити". Бо машина справді надійна".
Тож позбуватися такої автівки Ігор Кравців не планує. Бо розуміє, що це дещо більше, ніж стара машина, ринкова вартість якої – дві тисячі доларів.
"Для мене це згадка про близького товариша, якого дуже шаную, – Олега Скрипку. Тож ця "Волга" для мене безцінна", – каже чернівчанин.
Уже цієї неділі – 24 листопада – у Чернівцях, за сприянням "Словацько-Українського культурно-освітнього товариства", відбудеться зустріч із представниками освітньої програми Free Student.
22 серпня 2023 року Президент України підписав закон, що стосується обов’язкового облаштування бомбосховищ у новобудовах. Як відреагували на ці зміни забудовники й що вони вважають пріоритетним у процесі зведення своїх новобудов, ми поцікавилися у Василя Воєвідка, генерального директора відділу продажів будівельної компанії "Родоліт".
В Україні є чимало компаній, що працюють в галузі архітектурного проєктування та дизайну. У міру того, як між ними зростає конкуренція, підвищується і професійний рівень архітектурних бюро. Про особливості роботи одного з таких чернівецьких бюро ми розпитали у Дарії Олексюк, операційного директора бюро архітектури та дизайну DAR group&partners.