Кілька тижнів тому комунальне підприємство "Калинівський ринок" у Чернівцях очолив Олег Гульпак – донедавна приватний підприємець, який колись працював на ринку. Тож знає Калинку як свої п’ять пальців.
Новий директор розповів, як планує розвивати ринок і як вирішуватиме проблеми, яких на підприємстві чимало, йдеться у публікації "МБ".
"Без звільнень не обійтися"
– Щойно заступивши на посаду, ви зіткнулися з такими проблемами, як жорсткий карантин та протести підприємців.
– Ринок, звичайно, на боці підприємців. Наш прибуток – саме від них. Першого березня підприємці влаштували пікет під ОДА, потім занесли звернення до міськради з вимогами, щоби непродовольчим секторам також дозволили торгувати з дотриманням протиепідемічних норм. Міськрада, своєю чергою, скликала робочу групу, яка схвалила звернення і скерувала до Кабміну. Маємо надію, що відбудеться діалог влади з нашими підприємцями.
– На жаль, на ринку далеко не завжди дотримуються санітарно-протиепідемічних норм.
– Це вже свідомість наших людей. Увесь день завідувачі секторів, в яких дозволена торгівля, ходять поміж рядами і перевіряють дотримання правил. Змушують людей надягати маску, рукавички, через що часом виникають суперечки. Я завжди прошу підприємців, щоби вони дотримувалися карантинних обмежень. Бо це все взаємопов’язано: не дотримуються правил – більшає хворих і, відповідно, нас зачиняють.
– Як усе ж таки підтримаєте підприємців? Скасуєте плату за надання послуг на період карантину?
– Підприємці у своєму зверненні написали вимогу про скасування на карантинний період плати за надання послуг. Гадаю, це питання вирішать на позачерговій сесії міськради. Я сам на це не впливаю. Щодо зниження рівня оплати надалі, то такої змоги немає. Адже в нас великий штат працівників ринку, яких треба за щось утримувати. Це охоронці, прибиральники тощо… Територія ринку – 35 гектарів, і хтось має її обслуговувати.
– Ви неодноразово говорили про оптимізацію штату. Скількох плануєте звільнити? Як це відбуватиметься?
– Розумію, що за кожним працівником стоїть сім’я, яку потрібно утримувати. Але є такі процеси, яких ми не зможемо обійти. Тому доведеться. Але конкретних цифр щодо кількості звільнених зараз немає. Коли прийшов на роботу, тут ходили історії, що буде 20 відсотків скорочених. Проте наразі називати якусь конкретну цифру я не готовий.
– Також ви розповідали, що будете вирішувати питання з парковками…
– Парковок у нас немає, є місця для тимчасового зберігання транспорту. Наразі ми не маємо можливості їх розширювати. Це хіба що забирати якісь торгові точки. Потрібно просто упорядкувати цю територію, щоби дещо знизити завантаженість. Бо коли приходить "сезон", ці місця перетворюються на суцільний торговий ряд. Тому треба навести лад, заборонивши там торгівлю.
"Які саме місця підуть з аукціону, поки що таємниця"
– Чи буде запроваджена автоматизована оплата в’їзду та паркування?
– Зараз саме займаємося вивченням цього питання. Уже обговорювали проєкт із двома фірмами з Києва, які спеціалізуються на цьому. Хочемо зробити кілька загальних автоматизованих заїздів: у районах Рокитнянського провулку, торгового дому "Калинка" та проїзді на ринок "Добробут". Це дуже зручно: людина на заїзді отримує чек і їде, куди їй потрібно, а на виїзді розраховується. Це збільшить швидкість заїзду. Кількість контролерів і касирів зменшимо. Паркувальники ж будуть потрібні й надалі, щоби допомагати розміщувати транспорт.
– Чудово. І коли запрацює ця система?
– Щойно нам її представлять. Річ у тім, що на це потрібні кошти. Де ми їх дістанемо в умовах затяжного локдауну, ось питання. Бо ніхто не знає, скільки він триватиме.
– Які у вас ще є ідеї щодо варіантів залучення коштів для ринку?
– Одна з ідей – проведення ярмарків, різноманітних масових заходів. У центрі міста вони часто створюють багато незручностей. А тут нікому не заважатимуть. І у нас є все для цього – вбиральні, обширна територія. То чому би не спробувати? Але, знову ж таки, через карантин це неможливо.
– Джерелом доходу може стати той самий продаж торгових точок з аукціону. Розкажіть детальніше про це. Чи варто підприємцям боятися цього?
– Багато хто злякався, що з ним достроково розриватимуть договори через цей аукціон. Але у нас чітко прописані причини, з яких це може відбутися. Це, зокрема, якщо продавець не оформлений як підприємець, несвоєчасно сплачує кошти в касу або порушує правила торгівлі. Продаж буде відбуватися через систему Prozorro. Наразі ми працюємо над втіленням цього проєкту. Проте треба виважено до нього підійти, проаналізувати кожне місце, чи не буде воно заважати між проходами тощо. Бо насправді місць не так і багато, ринок уже заповнений. Що саме це за точки і де вони розташовані, поки що таємниця.
Окрім того, поки що від міської ради немає чіткого бачення, як саме буде відбуватися цей аукціон через Prozorro. Комісія має оглянути місця і дати їх на погодження департаменту розвитку, а вже тоді вони потрапляють на аукціон через Prozorro. Я зацікавлений, щоб якомога більша кількість підприємців брала участь у торгах. Чим більше конкурентів, тим вищу вони пропонуватимуть ціну. Відповідно, більше заробить ринок, а зрештою, і місто.
Були хвилювання, що люди з серйозними фінансами викуповуватимуть певну кількість місць для спекуляцій. Але ми пропишемо ці моменти. Зокрема, той, хто придбав з аукціону торгову точку, певний час не матиме права її перепродувати або передавати в оренду.
- Чи буде реалізований проєкт будівництва дороги спільно з "Добробутом"?
– Це серйозний проєкт, пов'язаний із берегоукріпленням та системою протипаводкового захисту. Тут потрібно залучати ресурси не лише ринку і навіть не міста, а й допомогу від держави. Там йдеться про суми, яких Чернівці на своїх плечах не витримають.
– На вашу думку, є у Калинівського ринку перспективи?
– Як керівник підприємства вірю в те, що воно буде розвиватися. Можливо, не зможе вже досягнути рівня популярності 90-их років. Проте сподіваюся, що нам вдасться зупинити регрес і впевнено розвиватися. Бо я вже 30 років чую фрази, що "ще 5 років – і Калинка загнеться". Але, як бачите, вона продовжує працювати.
З досьє "МБ"
Олег Гульпак народився 13 березня 1988 року. Закінчив факультет економіки та менеджменту ЧТЕІ КНТЕУ. За професією маркетолог. Студентом підпрацьовував на Калинівському ринку, допомагаючи вести сімейний бізнес.
Кар'єра розпочалась із посади заступника директора ТОВ "Гастроном №148". Згодом створив мережу продуктових магазинів "Зорька" та ще один бізнес-проєкт – власний цех із переробки м'яса. Пізніше реформував мережу, віддавши приміщення в оренду (деякі з них – мережам "Тайстра, "Шо Шо", які, як відомо, належать теперішньому міському голові Роману Клічуку).
У 2015 році балотувався до міськради від партії "Побратими України". У 2020 році пішов до міськради кандидатом у депутати від "Єдиної Альтернативи". Не пройшов, набравши незначну кількість голосів виборців.
Читайте новини "МБ" у Facebook | Telegram | Viber | Instagram