Вживані тролейбуси, які мають привезти зі Швейцарії у Чернівці, закуплені за завищеною ціною. Крім того, їх придбали у лізинг за значні відсотки.
Про це у програмі "Пряма відповідь" на телеканалі "Чернівці" повідомив усунутий з посади мера Чернівців Олексій Каспрук, пише molbuk.ua.
"Із тролейбусами унікальна ситуація. Коли я був мером, основний посил був, мовляв, нам не треба кредиту від ЄБРР під 6 відсотків, бо це ярмо на шию наших дітей. Нам не потрібні нові тролейбуси, бо у нас погані дороги. Нам не потрібні українські тролейбуси, бо вони дуже погані і їх роблять із російських запасних частин. А зараз купують українські тролейбуси, такі самі, як купував я, марки "Дніпро". Але беруть їх у лізинг під 17 відсотків річних. Тобто шість відсотків – це було кредитне ярмо, а 17 відсотків і нарахування банку – це нормально", - обурився Олексій Каспрук.
За словами Каспрука, подібні тролейбуси мали купити у Луцьку, але за значно нижчою ціною.
"Подібні тролейбуси Луцькій міській раді намагалися втюхати минулого року. Там навіть пройшла тендерна процедура, але вона була скасована. Думаю, що це ті самі тролейбуси, які мають заїхати у Чернівців. Але їх восени мали купити за 960 тисяч гривень. А зараз чернівчанам ці тролейбуси обійшлися в 1,6 мільйона гривень. Тобто раптом за кілька місяців звідкись з’явилася різниця у 600 тисяч гривень різниця", - розповів Олексій Каспрук.
Каспрук обурився діями тих, хто причетний до закупівлі тролейбусів.
"У мене питання до всіх тих, хто супроводжує цю закупівлю: "Хлопці, а у вас кишені не відвисають?". Просто совість потрібно мати. Невже у бюджеті немає десять мільйонів гривень, щоби купити кожен за мільйон гривень", - зазначив Каспрук.
Він також обурений тим, що депутати міської ради відмовилися свого часу від кредиту ЄБРР, а тепер погодилася на значно гірші умови.
"ЄБРР надавали нам тролейбус після представленого бізнес-плану і не потрібно було жодної застави. Якби ми погодилися на ці умови, як більшість обласних центрів України, то мали би зовсім іншу ситацію. Львів зараз закуповує 50 нових тролейбусів, можна сказати, за наші гроші. От ми їх не взяли, а Львів зараз бере. І львів’яни будуть їздити на нових тролейбусах, а ми на старих. Вірю, що вони не у поганому стані, бо приїдуть зі Швейцарії, але їхній вік не дуже довгий", - пояснив Олексій Каспрук.
Крім того, якщо вчасно не сплати кошти, місто може втратити тролейбуси.
"Лізинг не передбачає право власності, доки не сплатять всієї суми. Потрібно буде щомісяця тролейбусному управлінню платити кілька мільйонів гривень лізингових платежів. Не заплатили один-два місяці – договір розірваний, тролейбуси поїхали, гроші згоріли", - сказав Каспрук.
Олексій Каспрук також додав, що всю інформацію щодо закупівлі вживаних тролейбусів планує передати правоохоронним органам.
Нагадаємо, що у травні у Чернівецькому тролейбусному управлінні можуть з’явитися нові вживані тролейбуси, які закуплять у Швейцарії.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram