В управлінні захисту прав споживачів закликають покупців активніше відстоювати свої права.
Надія Кутиніна, начальник відділу контролю у сфері торгівлі, робіт, послуг Головного управління Держпродспоживслужби у Чернівецькій області, пояснила, як поводитися у супермаркеті у різних ситуаціях.
Ситуація: цінник не збігається з ціною на касіЦінник призначений для того, щоби інформувати споживача про назву товару і ціну товару. І споживач повинен розраховуватися лише за цінником. У нас багато таких скарг, коли ціна на ціннику не збігається з цінною на касі. І ми вирішуємо ситуацію на користь споживачів. Супермаркет за сприяння захисту прав споживачів повертає гроші.
Якщо виникло непорозуміння з цінником, напишіть заяву на ім’я директора магазину. Вкажіть своє прізвище, контактний телефон. У заяві повідомте, що під час купівлі ціна на ціннику не збігалася з ціною на касі. Різниця становить таку-то суму. Прохання повернути кошти, які незаконно отримав магазин, тому що ціна на ціннику повинна дорівнювати ціні на касі.
Заяву пишуть у двох примірниках. Одну заяву віддають адміністрації магазину. Інший примірник залишають споживачеві, і на ньому адміністратор повинен підписатися, вказати, хто і коли прийняв заяву. Якщо впродовж кількох днів адміністрація магазину заяву не розглянула, тоді з копією потрібно приходити до управління захисту прав споживачів. Потрібно мати чек. Також бажано сфотографувати цінник у магазині, щоби було якомога більше доказів. Будемо проводити перевірку і вживати заходів.
Пояснення на кшталт "не встигли замінити цінники" у жодному разі не стосується покупця. Це відповідальність працівників закладу.
Ситуація: випадково зачепили пляшку на полиці і розбили її Полиці мають бути розраховані конкретно для певного виду товару. Наприклад, якщо це для пляшок – то полиці мають бути з бортиками. Щоби споживач не міг зачепити товар. Проходи у магазинах повинні залишати широкими.
Якщо так сталося, що товар впав із полиці і розбився, то за законом вважається, що це сталося з вини продавця, а споживач не винен. Адже заклад не забезпечив нормальні умови для покупок. Нічого платити у такому разі не потрібно – це незаконно.
Щоби вимагати сплати від покупця, магазин може подати на нього до суду і там довести його вину. Тільки через суд можна заставити споживача сплатити.
Є гарячі лінії магазинів, є управління захисту прав споживачів. Зрештою, можна у такому разі викликати поліцію. Правоохоронці, найімовірніше, будуть на боці споживача. А власнику порадять за відшкодування збитків звертатися до суду.
Ситуація: змушують класти речі у камеру сховуСпоживач не зобов’язаний користуватися камерами зберігання. Їх облаштовано лише для зручності покупця. Але якщо людина не хоче туди складати свої речі, має на це право.
Якщо покупець має аналогічний товар, як у магазині, може показати охоронцю на вході ці речі.
ДовідкаЯкщо у вас виникли запитання з приводу прав споживачів, звертайтеся до управління захисту прав споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в області вулиця Бандери, 6, телефон (0372) 52-52-68, 52-72-02.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
11-01-2019, 23:48
0
4 599