Завжди беріть талончики за проїзд у громадському транспорті, чи то у тролейбусі, чи то в маршрутці.
Це питання дуже актуальне для Чернівців. Часто бачу ситуацію: зайшли люди у транспорт, передали гроші за проїзд і при цьому заздалегідь попереджають, щоби талончики їм не видавали. Або ж у тролейбусі кондуктор ходить і збирає з пасажирів кошти, видає талончики, а люди відмовляться. Комусь просто не потрібен зайвий мотлох, який збирається у кишенях і в гаманці. Хтось просто у такий спосіб ніби показує свою крутість, чи що. Ніби вимовляючи поглядом: "Та не треба мені того, тримайте собі той папірець". Інші ж цілком свідомо не беруть талон, думаючи, що роблять добру справу, такий собі вияв благодійності, адже добре знають, що ці гроші кондуктор може заховати собі в кишеню. Справді, хочете зробити приємне кондуктору? Вчасно передавайте кошти і показуйте посвідчення, усміхайтеся, а не штовхайтесь, поводьтесь по-людськи. А талончик беріть.
А є й такі пасажири, які бачать, що талончики їм не поспішають видавати, а вони його наполегливо просять. Гадаю не тому, що їм конче потрібен папірчик, а принципово, адже розуміють його важливість.
Реакція кондукторів на відмову людей від посадкових талонів теж різна. Дехто дякує людям і тихенько кладе ті три гривні у "свою" кишеню. А є й принципові, вони мені подобаються. Кажуть: "Я вам мушу видати талон, а ви вже далі викиньте, як він вам заважає".
Чому важливо брати талончик? Та ж недарма в тролейбусі лунає аудіооголошення: "Пам’ятайте, що, уникаючи талончика, ви сприяєте підвищенню ціни за проїзд". Так воно і є.
Посадковий талон – спосіб, яким "рахують" пасажирів, таким чином ведеться облік реального пасажиропотоку на маршруті. Не було видано талон – не було й пасажира. Ви не берете талон – вас не порахували, за вас не заплатили. Реально в транспорті могли перебувати 100 людей, а офіційно, за кількістю виданих талонів, їх було вдвічі менше. Ось звідки виникає криза пасажирів і "невигідні" маршрути, звичайно, штучно сформовані.
Як результат, кондуктори передають у кінці зміни гроші не за реальну кількість людей, а за кількістю виданих талонів. Маршрутники кажуть, що не виконали денну норму пасажирів. А потім страйкують водії та перевізники, скаржаться, що вони не заробляють на бензин та що маршрут невигідний, просять підвищення цін, обгрунтовують нову ціну. Пасажири незадоволені, крики, галас…
Але ж пасажири і є тим фактором, який сприяє цьому. Так, подорожчання бензину – це одне, а те, що в маршрутках і тролейбусах "крутиться" набагато більше грошей, ніж звітують, – факт. І винні у цьому ми, пасажири, оскільки їздимо "зайцем" або ж платимо, але ігноруємо талон.
Діана ВатаманЧитайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
20-10-2018, 15:11
0
2 647