У Чернівцях сьогодні почала діяти нова схема руху маршрутних автобусів. Вона передбачає тимчасову ліквідацію маршруток №11, 12 та 40 і кардинальну зміну напрямку ще десяти автобусних маршрутів.Нововведення
мали стартувати ще учора, 20 червня. Однак через те, що окремі перевізники
навмисне відтерміновували отримання листів від мерії з повідомленнями про розірвання договорів, реально цей процес запустився
лише сьогодні.
Тим часом мешканці міста почали обурюватися – мовляв, такі зміни лише погіршать добирання до центру Чернівців. Натомість у міській раді
переконують, що ситуація з перевезеннями лише покращиться, значних проблем для пасажирів не виникне.
Читайте також: Зміна руху маршруток: як до центру Чернівців добиратись із околиць містаЗаступник мера Володимир Середюк назвав ці зміни "транспортною реформою" і запевнив, що
вона має більше переваг, аніж недоліків.
"Визнаю, що нинішні зміни – непопулярний крок, але страйк перевізників вказав на проблеми із перевезеннями там, де немає тролейбусного сполучення. А там, де працювали тролейбуси, ситуація була контрольованою. Тож, найбільше проблем є з напрямками на Рошу, Садгору і Калічанку", - розповів посадовець.
Чи справді Чернівці стоять на порозі реформи, яка здатна упорядкувати рух громадського транспорту і повернути вплив ратуші на сферу перевезень пасажирів у місті?
Досвід ВінниціВінниця – один з небагатьох яскравих прикладів в Україні, який демонструє якісні пасажирські перевезення громадським транспортом.
Реформування цієї сфери розпочалося ще у 2008 році. Тоді за кредитні кошти міська влада закупила для комунального підприємства 15 автобусів великої пасажиромісткості.
Завдяки участі міста у спільній із Швейцарією програмі, з 2006 по 2011-й роки Вінниця отримала 116 трамвайних вагонів – при чому, безкоштовно.
Місто повністю забезпечили технічною, ремонтною базою та навчанням працівників. Вінницька влада змогла реалізувати проект на 13 мільйонів гривень – де 50% тіла кредиту сплачувала держава, а інші 50 – міський бюджет.
Після того, як фахівці вивчили пасажиропотік, у 2011 році була змінена організація пасажирських перевезень. У мерії запевнили – усе задля того, щоб позбутися нелегальних приватних перевізників та хаотичного руху транспорту. Натомість перевагу надали електротранспорту.
"Проблеми, які ми мали з транспортом, поступово зникли. Наразі пасажирські перевезення виконуються безпечно, комфортно і на високому рівні", - запевнив начальник служби експлуатації Вінницької транспортної компанії Микола Заверюха.
Читайте також: Чому Чернівцям потрібно відмовитись від маршруток, - точка зоруМіська влада запевнила, що завдяки нововведенням, у місті приватних таксі стало на 40 відсотків менше. А ось тролейбусів, трамваїв та автобусів на лінії вийшло більше.
Усі вони підпорядковуються Вінницькій транспортній компанії – комунальному підприємству, котре об’єднало відразу три автопарки.
Тут координують щоденний вихід на лінії шести трамвайних, 16-ти тролейбусних і 14-ти автобусних маршрутів. А це – 74 трамваї, 131 тролейбус і 52 автобуси. Усе – аби саме цим, муніципальним транспортом користувалися вінничани.
Маршрути громадського транспорту у Вінниці не дублюються. Водії муніципального транспорту працюють в уніформі і виходять на маршрути за чітким графіком – з 05.30 до 24.00. І якщо цього не дотримано – є своя система впливу: як заявили у транспортній компанії, передбачені і стимулювання, і депреміювання.
Окрім того, в місті вирішили проблему курсування приміського транспорту. Влада добилася того, щоб мінімізувати кількість таких автобусів у центрі Вінниці.
Усе це відбулося у Вінниці, як і в Чернівцях, не без спротиву "приватників". Та тут відіграла роль чітка позиція і воля міської влади. Люди підтримали ініціативу місцевих чиновників, і досі радять, як зробити, аби стало іще краще.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
21-06-2018, 14:56
0
4 263