Навіщо обирати лікарів і як це робити правильно, кореспондент molbuk.ua з’ясовувала в Олександра Лінчевського, заступника міністра охорони здоров’я України.
– Що зміниться для лікаря й пацієнта після того, як вони укладуть угоду?– Міністерство створює правила гри, згідно з якими, відтепер задоволення пацієнта компетенцією, увагою, зручністю є основним критерієм. Пацієнт – у центрі. Відтепер лікар зацікавлений, щоб до нього прийшов цей пацієнт, ще й сусіда привів. Скажімо, в лікаря об 11.00 закінчується прийом, але ще четверо пацієнтів очікує на прийом. І він їх із радістю прийме. Він зацікавлений у цьому. Тепер лікарі між собою конкурують за пацієнта. Бо пацієнт та його розголос про лікаря відтепер монетизуються. Раніше лікарю "первинки" менше всіх "носили". Якщо на вторинному рівні на третинній ланці носять і носитимуть, то "первинка" була справді знедоленою. Зараз же держава буде платити цьому лікарю за кожного пацієнта. Лікар стає зацікавлений у пацієнтові. Тепер у лікаря є кредо – більше працюєш, більше заробляєш. Ти компетентніший, до тебе йдуть, ти краще заробляєш.
Надалі за лікаря почнуть конкурувати поліклініки. І хто запропонує популярному в пацієнтів лікарю кращі умови, до тієї поліклініки він піде працювати. А за лікарем у поліклініку йдуть його пацієнти, відтак поліклініка росте, розвивається.
– За якими критеріями обирати сімейного лікаря?– Пацієнт має поставити лікарю лише одне запитання. Мовою оригіналу воно звучить "Do you speak English?" (ви розмовляєте англійською?, – авт.). Це ключова річ. Як це образливо не звучало би для наших колег, але лікар, котрий не читає англійською, лікує із запізненням на років п’ять. Хочете мати сучасного лікаря, то це "Do you speak English?".
Проте дуже важливим моментом під час вибору лікаря є його людські якості. Так, лікар може чогось не знати, але схоче допомогти. Він підведе пацієнта до того, хто "Do you speak English?", проконсультується. Це теж багато вартує.
Читайте найоперативніші новини "МБ" у Facebook і Telegram
8-06-2017, 15:32
0
2 373