Дмитро Розенфельд не прочитав жодної книги з маркетингу і радить це робити іншим. При цьому Дмитро Розенфельд один із найуспішніших маркетологів України — власник маркетологового агентства. Він експресивно і нестандартно вчив чернівецьких підприємців, як правильно продавати свої послуги на семінарі “Формула компанії”. А molbuk.ua розповів, про те, чому “ведемося” на маркетологові “пастки” та чому у період кризи витрачаємо найбільше грошей на розваги.
Про кризу та розваги. Ми думаємо, що ми люди дуже логічні, але насправді, коли мова заходить про споживання, поводимо себе зовсім ірраціонально. Робимо непердбачувані вчинки. Наприклад, статистка показує, що у період кризи насамперед найбільше заробляє індустрія розваг — аквапарки, кіно, казино тощо. Це психічний захист, бо ми будь-яку копійку, яку заробляємо у період кризи, сприймаємо, як приз собі. Кажемо собі “Я місяць собі у всьому відмовляв, сидів без жодної копійки, а от піду і куплю джинси, бо я їх заслужив. Я повинен себе порадувати”. А ось коли у тебе є гроші, думаєш, навіщо ті нові джинси, ще старі не зносив, гроші краще. Коли у сейфі багато грошей, людина кожну копійку витягає звідти з великим небажанням. А коли нічого немає, то хоч джинсами втішимося. Тому у кризу люди змінюють машини, ходять у казино, їздять у відпустку. Це захисний тумблер економіки. Ви звернули увагу, що всі заможні країни живуть набагато бідніше, ніж ми.
Можу навіть порівняти це з жінкою. Коли у жінки все добре, вона ходить ненафарбована, у старих кросівках. А коли все погано, вона має виправляти ситуацію, - ходить на підборах, розмальована. Так само спрацьовує наша психіка, коли у нас все добре, ми розслаблені і нам нічого не потрібно.
Про супермаркет і маркетингові “пастки”. У наших супермаркетах є величезна кількість маркетингових пасток. Наприклад, купуєш напій, а поруч бачиш акцію, що купивши дві пляшки напою, отримуєш склянку у подарунок. Насправді вдома цього барахла предостатньо. Але ж спрацьовує бажання отримати щось більше і людина вдало купує замість півлітра чотири літра напою.
На цьому ірраціональному мисленні маркетологи підловлюють своїх жертв. І неможливо не підловитися на ці всі штуки, бо я, будучи маркетологом, сам підловлююся на цьому. Я чудово пам’ятаю, як я заплатив на 600 євро більше за машину, бо у салоні при зачиненні дверей лампочка гасла повільно. При здоровому глузді я би зробив таке? Ні. Але у той момент я був у стані афекту. Я бачу ці маркетингові пастки. Але якщо це гарно, я із задовленням на це купуюся.
Про правильний похід у супермаркет. Найкраще у супермаркет відправляти чоловіка. Але з чітким списком продуктів. Треба писати конкретно, яку вагу, скільки відсотків, якої фірми, якої упаковки. І тоді він купить саме те, що ви просили. Чоловік із меншою ймовірністю накупить купу барахла.
Жінка йде у супермаркет з цілковитою впевненістю, що знає, що купити. А зрештою вона “ведеться” на всю рекламу, яку бачить.
Про маркетингові таємниці. Не буду розповідати правила, як втекти від маркетингу виробників. І це не означає, що це погано. Це міф, що уникаючи маркетингових пасток, щось вдасться зекономити. Іноді на це доведеться витратити більше часу, ніж отримаєте ефекту.
Питання маркетингу — це не бажання обманути. Маркетологи просто виокремлюють якусь особливість, щоби люди надали перевагу цій продукції. Маркетологи виділяють товар серед інших, щоби людина купила саме його. І насправді нам подобаються гарні товари, які вміють себе запропонувати на ринку.
Підписуйтесь на новини "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
22-04-2017, 15:48
0
3 817