У Чернівцях у 2016/2017 н. р. для 88 учнів з особливими потребами у 28 школах організовано індивідуальне навчання. Інклюзивною формою навчання охоплена 41 дитина з особливими освітніми потребами різної нозології в 36 класах 13 шкіл.
Про це повідомляє прес-служба міської ради.
Усі школи з інклюзивним навчанням забезпечені вихователями (асистентами вчителів) з розрахунку 0,5 ставки на 1 клас, в якому навчаються такі діти.
Існуюча сьогодні мережа шкіл з інклюзивним навчанням дає змогу рівномірно та якісно забезпечувати потребу дітей з особливими потребами в отриманні освітніх послуг за місцем проживання та бажанням батьків. Кожен навчальний заклад, в якому запроваджується інклюзивне навчання та виховання, створює власну модель інклюзії, що дає можливість перспективного планування організації інклюзивних класів шляхом комплектації їх за нозологіями і напрацьованим досвідом навчальних закладів.
Станом на 01.01.2017р. у 13 навчальних закладах міста введено 36 посад асистента вчителя у 36 класах.
Виховною та позакласною роботою охоплені всі учні з особливими освітніми проблемами у навчальних закладах міста. З них 32 дітей займаються у гуртках за інтересами в позашкільних навчальних закладах міста. Учні з особливими потребами за бажанням та відповідно до стану здоров’я відвідують шкільні гуртки.
Нагальним є питанням забезпечення корекційно-розвивального середовища навчання дітей з особливими потребами дидактичним наповненням, оснащенням логопедичних кабінетів та кабінетів психолога, кімнат психологічного розвантаження; відкриття у закладах з інклюзивною формою навчання сенсорних кімнат.
Довідково У 2016/2017 навчальному році загальна кількість дітей з психофізичними розладами становить 5058 осіб, з них: дошкільного віку – 2054, шкільного віку – 3004 (у тому числі з особливими освітніми потребами – 121 учень). Кількість дітей з інвалідністю у навчальних закладах міста – 432 особи, з них: у загальноосвітніх навчальних закладах навчається – 345 дітей, у дошкільних навчальних закладах – 87 дітей.
З метою виявлення, здійснення обліку, психолого-педагогічного вивчення дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, визначення адекватних форм та програм навчання в місті з 2011 року діє міська психолого-медико-педагогічна консультація (далі – ПМПК). Це дає змогу надавати дітям на ранніх періодах розвитку корекційну допомогу, а батькам – консультативно-методичну.
У 2016/2017 навчальному році ПМПК обстежено 1800 дітей дошкільного та шкільного віку за різними нозологіями, що становить 46,7% по відношенню до загальної кількості дітей з психофізичними вадами розвитку.
У системі освіти міста функціонують 4 спеціальні дошкільні навчальних заклади, які надають освітні послуги 260 дітям з особливими освітніми потребами з різною нозологією (ДНЗ № 17, 31, 36, 37). Працює дві спеціальні групи (ДНЗ № 34) для дітей з важкими вадами мовлення (9 вихованців) та дітей з вадами розумового розвитку (14 вихованців).Підписуйтесь на новини "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
21-02-2017, 14:46
0
1 763