Обговорення питання закупівлі 50 нових низькопідлогових тролейбусів за допомогою кредиту від Європейського банку реконструкції та розвитку буде виноситися на чергову сесію Чернівецької міськради 26 січня, пише molbuk.ua
Щоби дійти спільного рішення, в тому числі і з тими депутатами, які виступають проти кредиту та нових тролейбусів, а підтримують придбання за бюджетні кошти вживаного транспорту з Європи, у міськраді 20 січня влаштували громадські слухання з цього приводу. На зустріч прийшли представники провідних компаній з виробництва тролейбусів в Україні, представники ЄБРР, а також тих міст, які вже вирішили придбати за кредитні кошти від ЄБРР нові тролейбуси, зокрема, з Івано-Франківська. Проте депутатів-противників кредиту ці слухання не переконали.
Зокрема, депутат від фракції “Самопоміч” Богдан Ковалюк презентував власний проект, в якому розписав, що можна придбати за кошти, які будуть витрачені на повернення кредиту. А керівник фракції “Рідне місто” Василь Продан образився на міського голову за те, що той не дав йому слова, і покинув сесійну залу.
Читайте також: "Якщо Чернівці відмовляться від кредиту на тролейбуси, ці гроші отримає інше місто", - представник ЄБРР- Сьогодні переломний момент. Ми розуміємо, що якщо нічого не змінимо, тролейбус може зникнути з нашого міста, - зазначив
міський голова Чернівців Олексій КАСПРУК. - А це не тільки найбільш економний вид транспорту, а й найбільш екологічний. Наша мета — зробити тролейбус більш ефективним, доступним, комфортним для чернівчан. Є декілька шляхів розвитку. Один із них — це прийнята урядом програма розвитку мережі електротранспорту в Україні, яку фінансово підтримує Європейський банк реконструкції та розвитку. Це фактично навіть не банк, а міжнародна фінансова інституція, яка спрямовує фінанси на розвиток міст. Особливо це стосується Східної Європи та пострадянського простору. Згідно цієї програми більше ста мільйонів євро виділено на модернізацію електротранспорту у містах України. Цією програмою мають скористатися більше 20 міст. Багато хто з наших колег вже нею скористалися, підписали відповідні угоди. Дехто вже навіть провів процедури закупівлі нових тролейбусів. Завдяки цій програмі близько 50 нових низькопідлогових тролейбусів можуть вийти на вулиці міста вже наступного року. Не треба також забувати грантову складову — один мільйон євро. Це подарунок місту. Це 30 мільйон гривень, які не треба повертати.
Інший шлях — закупити вживані тролейбуси з Європи за бюджетні кошти, періодично закуповуючи нові, зауважує мер.
- Я переконаний, що і один, і другий шлях мають як свої переваги, так і недоліки. Але моє особисте бачення — що шлях, який запропонував уряд і ЄБРР, є більш правильним, - додав міський голова. - Бо це дозволить нам швидко змінити ситуацію на ринку пасажирських перевезень, забезпечити відповідний інтвервал руху тролейбусів у місті, відповідний комфорт, у тому числі для людей похилого віку, маломобільних, для людей із дитячими візочками. Ми це неодноразово обговорювали, позиція депутатського корпусу розділилися. Ця дискусія на фаховому рівні була проведена, щоби дати відповідь на ті всі відкриті питання, які неодноразово лунали у ЗМІ, у виступах про те, що це “ярмо на шиї наших дітей, яке вони будуть давати”, про те, що “європейські структури нас намагаються використати як людей, які з третього світу”. Про те, що наші вітчизняні виробники не можуть запропонувати сьогодні якісні тролейбуси, а виключно вживані тролейбуси, яким 25-30 років.
Якщо Чернівці не візьмуть участі в цій програмі, то є інші міста, які з задоволенням на це погодяться, а чернівчанм доведеться їздити у вживаному транспорті, зауважив мер.
Приєднуйтесь до "МБ" у соцмережах: VK, Однокласники, Facebook
23-01-2017, 11:43
0
2 755