У суботу, 21 квітня, 282 випускники чернівецьких шкіл проходили незалежне зовнішнє оцінювання з української мови на базі гімназії №1 на школи №2. За три години учні мали вирішити 53
тестові завдання та одне творче.
Деякі розгублювалися,
але впоралися всі
Одинадцятикласниця Ірина ЗАБОЛОТНА каже, що тестові завдання були майже однаковими для всіх випускників і лише п’ять питань із переліку відрізнялися одне від одного.
– Мені здавалося, що буде набагато важче. Але все минуло спокійно та тихо. Не було жодних спроб користуватися забороненими засобами чи поговорити одне з одним, – каже Ірина, випускниця гімназії №1. – Було 53 тестові питання і одне розгорнуте питання – творче завдання. Кожному давали зошит з варіантами відповідей і два бланки – бланк А і бланк Б. У бланку А ми писали тільки відповіді на тести, тобто ставили "хрестик", а у бланку Б писали творче завдання. Тексти останніх десяти питань в усіх були однакові. Тема творчого завдання також була однакова – "Покликання". Різниця у тестах була до п’яти питань. Але дізналися ми про це тільки тоді, коли вийшли. На наших очах запакували усі роботи, а ми розписалися, що бачили, як це робилося.
Учні отримали питання-зошити згідно з нумерацією. Учневі, котрий сідав за стіл №1, інструктор – обов’язково не фахівець з української мови – видавав зошит під тим самим номером.
– Нас інструктували так, що ми повинні залишатися неупередженими, нічого не розглядати і нічого не звіряти, – розповідає старший інструктор Лілія ЮРІЙ, вчитель зарубіжної літератури гімназії №1. – Було тільки два випадки, коли дитина підняла руку і попросила пояснити, як правильно зробити позначку. Ми не мали права вникати у суть тестових питань і навіть, коли учні здавали роботи, їх не переглядали. Діти після тестування розповідали, що було трохи незручно працювати, адже текст, про який говорила Ірина, розміщувався на одні сторінці, а питання на іншій. Це трохи затягувало час. Було враження, що деякі трішки губилися. Хоча впоралися всі.
Цього року випускники більш організовані
Незалежне зовнішнє оцінювання цього року Український центр оцінювання якості знань здійснює вдруге. Минулого року чернівецька гімназія №1 була єдиним у місті пунктом, де відбулося тестування. Цьогоріч в області створено дев’ять пунктів (з них два – у місті) незалежного зовнішнього оцінювання, а рік тому у краї їх було чотири.
– Незалежне зовнішнє оцінювання – об’єктивніше і дає можливість зняти цілу низку проблем, – каже завідувач пункту незалежного зовнішнього тестування, директор гімназії №1 Віктор ШИМАНСЬКИЙ. – Перша проблема – батьки та учні постійно звинувачують вчителів та школу у тому, що випускнику виставлено необ’єктивну оцінку і що за неї треба платити. Незалежне тестування цю проблему знімає. По-друге, знімається проблема суб’єктивного ставлення до оцінювання знань учнів, бо відповіді бланку А перевіряє комп’ютер, а відповіді бланку Б перевіряють вчителі-екзаменатори, яких по Україні є п’ять тисяч. По-трєтє, зникає проблема перевантаженості учнів, адже із сертифікатом незалежного зовнішнього оцінювання випускники можуть не складати підсумкову державну атестацію, а оцінки за сертифікатом зараховуються під час вступу.
Наступної суботи, 28 квітня, випускники шкіл складатимуть тести з історії та математики.
– Минулого року я так само брала участь у зовнішньому тестуванні, – розповідає інструктор Лілія Павлівна. – Тоді був перший досвід. Цього року я бачу, що діти більш організовані, вони вже не так хвилюються та вміють працювати із зошитами. Вчителі у школах працювали до цього з учнями та добре їх підготували.
24-04-2007, 12:38
0
1 800